Gå til innhold

Proteinpulver, er det noe vits?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst på glatt rumpe og i følge dagbladet er oppskriften styrketrening og masse proteiner. Men er det noe poeng å proppe i meg proteinpulver? Hvilken effekt gir det meg? Jeg liker ikke melk så kan bli et problem å blande gørret med melk.. noen andre måter å få i seg proteiner på? Jeg spiser mye kylling og kalkun, men kanskje ikke nok.. trener ca 3-4 ganger i uka, 2 x styrke og 2 x kondisjon (zumba, spinning, løping).

Anonymous poster hash: 2f831...bf5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel det som i dagligtalen kalles cellulitter? Og som før kaltes appelsinhud? "Krøllete" hud på rumpe og lår? Det er bare underhudsfett, noe som kvinner har, og skal ha. (Ekte cellulitter er en betennelsestilstand og har ikke noe med det folkelige begrepet å gjøre.) Men vil du ha helt glatt rumpe og lår, må du ned i fettprosent og dermed fjerne dette underhudsfettet. Du trenger ikke voldsomt mye proteiner, bare så mye at du bygger muskler. Proteinpulver er i hovedsak for kroppsbyggere og undervektige. Det er billigst, og for de fleste hyggeligst, å spise mat med proteiner. Alt av kjøtt og fisk, samt belgfrukter og nøtter, har mye proteiner. Liker du ost? Det er jo konsentrert melk, men uten "melkesmaken".

Skrevet

Det er vel det som i dagligtalen kalles cellulitter? Og som før kaltes appelsinhud? "Krøllete" hud på rumpe og lår? Det er bare underhudsfett, noe som kvinner har, og skal ha. (Ekte cellulitter er en betennelsestilstand og har ikke noe med det folkelige begrepet å gjøre.) Men vil du ha helt glatt rumpe og lår, må du ned i fettprosent og dermed fjerne dette underhudsfettet. Du trenger ikke voldsomt mye proteiner, bare så mye at du bygger muskler. Proteinpulver er i hovedsak for kroppsbyggere og undervektige. Det er billigst, og for de fleste hyggeligst, å spise mat med proteiner. Alt av kjøtt og fisk, samt belgfrukter og nøtter, har mye proteiner. Liker du ost? Det er jo konsentrert melk, men uten "melkesmaken".

Takk for svar! Jeg har hatt rugleræv siden jeg var 14, selv om jeg alltid har vært tynn. Er veldig fokusert på å bli fit nå, trener i tillegg til styrke/kondisjon både langrenn og slalåm så jeg får kjørt meg skikkelig for tiden :) Jeg har laktoseintoleranse, så har problemer med å spise ost og melkeprodukter.. Og nei jeg klarer ikke soyamelk heller. Så hvis man er normalvektig trengs ikke proteinpulver da? Jeg er 1.74 og veier 66 kg.

Skrevet

Det er lett å få i seg nok proteiner med ditt treningsnivå, uten å måtte drikke proteindrikker. Spis egg, kjøtt, fisk, bønner, kikerter, nøtter osv osv. Det hjelper jo å like melkeprodukter, men ingen nødvendighet heller.

Anonymous poster hash: 0a8d7...8df
  • Liker 1
Skrevet

Det er billigst, og for de fleste hyggeligst, å spise mat med proteiner. Alt av kjøtt og fisk, samt belgfrukter og nøtter, har mye proteiner. Liker du ost? Det er jo konsentrert melk, men uten "melkesmaken".

Feil. Proteinpulver er den billigste proteinkilden (utenom tunfisk).

Jeg drikker 2-3 shaker til dagen, fordi det er billig og lettvint. Ligger på 100 gram til dagen. Er samme vekt og høyde som deg, TS.

Har veltrent og fin kropp, men litt cellulitter når jeg strammer rumpa. Viser ikke til vanlig, men i typisk prøveromlys ser jeg dem.

Anonymous poster hash: c73b7...1f6

Skrevet

Jeg drikker 2-3 shaker til dagen, fordi det er billig og lettvint. Ligger på 100 gram til dagen. Er samme vekt og høyde som deg, TS.

Har veltrent og fin kropp, men litt cellulitter når jeg strammer rumpa. Viser ikke til vanlig, men i typisk prøveromlys ser jeg dem.

Da erstatter du måltider med shake da? Siden du tydligvis ligger riktig på kalorier?

Skrevet

Hvordan klarer du å drikke disse shakene? Smaker det ikke råtten høne? Jeg spyr av melk så er dsv ikke noe alternativ for meg. Blir vel ikke samme effekten å blande ut med vann eller?

Skrevet

Da erstatter du måltider med shake da? Siden du tydligvis ligger riktig på kalorier?

Nja, kommer mer i tillegg egentlig. Drikker en til frokost (før spiste jeg ikke frokost), tar en før trening/midt på dagen (ikke alltid) og en etter trening.

Skrevet

Hvordan klarer du å drikke disse shakene? Smaker det ikke råtten høne? Jeg spyr av melk så er dsv ikke noe alternativ for meg. Blir vel ikke samme effekten å blande ut med vann eller?

De med sjokoladesmak smaker helt ok blandet med vann. Ikke godt, men ikke vondt. Jeg liker heller ikke melk, er kun ett pulver jeg syns smaker ok med melk (pga det skjuler melkesmaken og smaker mer milkshake). Er helt den samme effekten å blande det med vann. Samme hvordan du får det i deg, kan også blandet i smoothie f.eks.

Skrevet

bland med frossen banan og vann. syntes det er ganske godt jeg, men blander veldig tynn shake, siden jeg trener ikke altfor mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...