Gå til innhold

Jakke som buler ut i ryggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger gode tips fra dere KG-damer/menn.

Jeg har en kjempe kul jakke og den ser bra ut forfra.

Men når jeg ser meg fra siden så buler det på en måte ut på ryggen! Jeg ser seriøst kjempe stoooor ut! Har dere noen gode tips som jeg kan gjøre?

Tusen takk for all hjelp :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Bringebær55
Skrevet

Sånn er jakka mi og. Men det gir jeg en flyvende faen i!

Jakka er kul, jakka er varm og jeg er awesome i den.

Skrevet

Min ble sånn etter at jeg vasket den. Tror all dunen har samlet seg øverst..

Skrevet

Jaajoo, men jeg vil ikke den skal få meg til å se ut som en elefant :P hahah!

Kan en skredder ordne dette tror dere?

Skrevet

Eller føle meg som en elefant :P

Skrevet

Har den vært sånn siden du kjøpte den? Hvilken størrelse bruker du? For meg er dette et ganske vanlig problem, siden jeg ofte må opp i størrelse pga. brystene. Mange jakker blir da utvidet like mye bak som foran, uten tanke for det estetiske. Størrelse 42 skal jo teoretisk sett passe en høy, slank dame (som må opp i størrelse for at jakken skal være lang nok), en kort, småtykk dame (som må ha plass til magen og overarmene), og det skal "passe" en ellers helt gjennomsnittlig kvinne som bare trenger litt ekstra plass over brystet.

Sier seg jo selv at passformen da ikke kan være ideell for alle, men alt dette ekstra stoffet på ryggen kan umulig være brukbart for andre enn Quasimodo, og jeg synes det er en uting. Noen jakker har jeg sydd inn litt selv (for hånd, siden jeg ikke har symaskin), og det har i alle fall blitt bedre. Jeg ville nok kontaktet sykyndige i familien, eller skredder, dersom det var en jakke jeg virkelig likte.

Skrevet

Har den vært sånn siden du kjøpte den? Hvilken størrelse bruker du? For meg er dette et ganske vanlig problem, siden jeg ofte må opp i størrelse pga. brystene. Mange jakker blir da utvidet like mye bak som foran, uten tanke for det estetiske. Størrelse 42 skal jo teoretisk sett passe en høy, slank dame (som må opp i størrelse for at jakken skal være lang nok), en kort, småtykk dame (som må ha plass til magen og overarmene), og det skal "passe" en ellers helt gjennomsnittlig kvinne som bare trenger litt ekstra plass over brystet.

Sier seg jo selv at passformen da ikke kan være ideell for alle, men alt dette ekstra stoffet på ryggen kan umulig være brukbart for andre enn Quasimodo, og jeg synes det er en uting. Noen jakker har jeg sydd inn litt selv (for hånd, siden jeg ikke har symaskin), og det har i alle fall blitt bedre. Jeg ville nok kontaktet sykyndige i familien, eller skredder, dersom det var en jakke jeg virkelig likte.

Aah, tusen takk for råd :) da blir det å ringe bestemor ;p

Bruker forsåvidt M i denne jakken, men den er lang i armene også.

Skrevet

Kanskje bruke et fint stort sjal i halsen. Når det fyller hele veien rundt, ser man ofte rettere ut i ryggen med en bedre holdning. ?

Skrevet

Kanskje bruke et fint stort sjal i halsen. Når det fyller hele veien rundt, ser man ofte rettere ut i ryggen med en bedre holdning. ?

Føler jeg har prøvd alt, inkludert dette, hjelper ikke dessverre :/ men min bestemor skal se på det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...