yvonne91 Skrevet 24. januar 2014 #1 Skrevet 24. januar 2014 Hjelp meg vær så snill.. Jeg og typen var sammen i to år sammen, pluss at vi bodde sammen i ca et halvt år. Vi går på samme skole, samme jobb og trener på samme sted. Vi har alltid vært sammen, og vi har alltid flørtet og hatt det kjempefint sammen. Selvfølgelig har vi hatt mange nedturer også, men de har vi klart å løse.. Forrige uke så hadde vi det kjempebra sammen. Han kjøpte masse interiør og bilder med kjærlighetssitater som vi kunne ha i leiligheten. Men nå på mandag gjorde han det slutt.. Helt ute av det blå.. Han satt der og gråt foran meg og beklaget at det kom så plutselig brått på.. Han sa at han elsker meg og har fortsatt de samme følelsene for meg. Men det var bare hjertet hans som sa at han ikke skulle fortsette lenger i forholdet (?!)... Han føler at han ikke er seg selv, og føler han sitter buret hjemme hele tiden. JA, jeg har vært veldig sjalu, og kanskje vært litt ekstrem til tider.. Men det har han liksom visst om.. Men han sier at begeret har rent over, og han klarer det ikke lenger.. Og det som irriterer meg er at det ikke har vært noe som har gjort at han skal komme på tanken om å slå opp engang.. Jeg spurte han om han har hatt sex med meg og sagt at han elsker meg, samtidig som han ville gjøre det slutt.. Og da svarte han ærlig ja.. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre nå. Jeg vet han elsker meg, men han tror ikke at jeg vil forandre på meg! Noe jeg absolutt vil!!! Det er verdt å forandre seg for den gutten, og herregud, han har ALDRi gjort meg noe vondt.. ALDRI.. Så ja, jeg har vært sjalu uten grunn... Og det er så sykt kjipt å vite at det har ødelagt alt.. Men han kunne gitt meg advarsel om at nå var han inne på tanken om å gjøre det slutt, og la meg få sjansen til å forandre på meg. Men neida.. Så vi flytter fra hverandre 4.februar. Han sier at han vil være en bestevenn med meg; se på filmer, være med hverandre hele tiden, feste sammen osv.. Men hvem prøver han å lure? Skal jeg finne på ting med en jeg vil ha, men som ikke vil ha meg tilbake?? Han kjøpte jo bursdagsgave til meg 5.januar, og vi reiser til Liverpool neste helg. Mon tro hvordan det blir... Og han har ikke vært med meg siden han gjorde det slutt, han sier det er kjipt å se meg gråte og være lei meg... Idag reiste han til Trondheim (6timer herfra) for å feire en kompis!! Er ikke dette feil??! Jeg snakker med venner, men det er liksom ikke noe hjelp.. JEg savner han.. Har dere noen råd for hvordan jeg kan få han tilbake?????? HJELP MEG 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #2 Skrevet 24. januar 2014 Den bestevennrollen blir som å vri en dolk langsomt rundt i såret på deg. Det funker sjeldent som en hadde tenkt det i ettertid. Anonymous poster hash: 4931e...3d7 3
yvonne91 Skrevet 24. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2014 Ja, er det jeg føler også......
Gjest Makemeloveit Skrevet 24. januar 2014 #4 Skrevet 24. januar 2014 Hjelp meg vær så snill.. Jeg og typen var sammen i to år sammen, pluss at vi bodde sammen i ca et halvt år. Vi går på samme skole, samme jobb og trener på samme sted. Vi har alltid vært sammen, og vi har alltid flørtet og hatt det kjempefint sammen. Selvfølgelig har vi hatt mange nedturer også, men de har vi klart å løse.. Forrige uke så hadde vi det kjempebra sammen. Han kjøpte masse interiør og bilder med kjærlighetssitater som vi kunne ha i leiligheten. Men nå på mandag gjorde han det slutt.. Helt ute av det blå.. Han satt der og gråt foran meg og beklaget at det kom så plutselig brått på.. Han sa at han elsker meg og har fortsatt de samme følelsene for meg. Men det var bare hjertet hans som sa at han ikke skulle fortsette lenger i forholdet (?!)... Han føler at han ikke er seg selv, og føler han sitter buret hjemme hele tiden. JA, jeg har vært veldig sjalu, og kanskje vært litt ekstrem til tider.. Men det har han liksom visst om.. Men han sier at begeret har rent over, og han klarer det ikke lenger.. Og det som irriterer meg er at det ikke har vært noe som har gjort at han skal komme på tanken om å slå opp engang.. Jeg spurte han om han har hatt sex med meg og sagt at han elsker meg, samtidig som han ville gjøre det slutt.. Og da svarte han ærlig ja.. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre nå. Jeg vet han elsker meg, men han tror ikke at jeg vil forandre på meg! Noe jeg absolutt vil!!! Det er verdt å forandre seg for den gutten, og herregud, han har ALDRi gjort meg noe vondt.. ALDRI.. Så ja, jeg har vært sjalu uten grunn... Og det er så sykt kjipt å vite at det har ødelagt alt.. Men han kunne gitt meg advarsel om at nå var han inne på tanken om å gjøre det slutt, og la meg få sjansen til å forandre på meg. Men neida.. Så vi flytter fra hverandre 4.februar. Han sier at han vil være en bestevenn med meg; se på filmer, være med hverandre hele tiden, feste sammen osv.. Men hvem prøver han å lure? Skal jeg finne på ting med en jeg vil ha, men som ikke vil ha meg tilbake?? Han kjøpte jo bursdagsgave til meg 5.januar, og vi reiser til Liverpool neste helg. Mon tro hvordan det blir... Og han har ikke vært med meg siden han gjorde det slutt, han sier det er kjipt å se meg gråte og være lei meg... Idag reiste han til Trondheim (6timer herfra) for å feire en kompis!! Er ikke dette feil??! Jeg snakker med venner, men det er liksom ikke noe hjelp.. JEg savner han.. Har dere noen råd for hvordan jeg kan få han tilbake?????? HJELP MEG Jeg tror rett og slett at han bare har fått kalde føtter og at dette er noe som går over. Gi han litt tid! Så kan du snakke rolig med han og fortelle hvordan du føler det! Er det noen spesiell grunn til at du er så sjalu, noe som har hendt tidligere? Fortell det til han, kanskje han vil forstå bedre. Hvis ikke det er tilfelle, fortell han at du bare har litt problemer med å stole på folk, men at du absolutt burde stolt på han og at du nå gjør det og virkelig vil gjøre ting bedre. Lykke til og satser på at dere får en lykkelig fremtid
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #5 Skrevet 24. januar 2014 Han har åpenbart bestemt seg for en stund siden (selv om det er merkverdig at han kjøpte inn disse interiørartiklene med kjærlighetssitater på). Dermed er det ikke feil av ham å reise til Trondheim for å feire en kompis. Beklager å si dette, men han er åpenbart ferdig med deg. Fra hans perspektiv blir det da godt å få litt tid med venner. Frihet. Det virker som om at det er det han savner. Sjalusi er aldri bra for noen forhold. Jeg ville foreslått for ham at han kunne gitt utenlandsturen som en presang til kompisen sin som fyller år, slik at de kan reise på guttetur sammen. Vær raus mot ham nå. Gi ham tid, og innse at det mest sannsynligvis er over og ut for dere som par. Jeg ville heller ikke brukt tid med ham som venner da det nok blir vanskeligere for deg å komme over ham. Trist at han gjorde det så brått, denne avslutningen på dere to, men jeg tror han har "ruget på" disse tankene selv en tid alene. Anonymous poster hash: 203ee...9f3 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #6 Skrevet 24. januar 2014 Jeg har vært i AKKURAT samme situasjon. La han være ifred nå. Ikke send han meldinger, ikke be på dine knær. Om du har sakt du vil forandre deg for hans del så vet han dette nå. Jeg var som ett irriterende innsekt på min eks når han forlot meg helt ut av det blå. Jeg skjøv han bare lengre unna. Vi kuttet all kontakt og kontaktet bare hverandre om det var praktiske ting som skulle ordnes. Nå, 4 mnd etter, har vi tatt opp kontakt igjen. Vi har begge roet oss ned og har en fin tone. Han merker mer og mer at jeg har forandret meg (er ikke så sur å gretten lengre) og dette gjør han litt nysgjerrig. Han innrømmer at han nå innser hva han har mistet, å det er mulig, med tiden, at vi prøver igjen. I mellomtiden må du gjøre deg opptatt med andre ting. Jeg vet det er vanskelig, men du må bare ta deg selv i nakken å gjøre ting som du liker å gjøre. God klem 😊Anonymous poster hash: 466dc...7b1 2
Gjest Makemeloveit Skrevet 24. januar 2014 #7 Skrevet 24. januar 2014 Han har åpenbart bestemt seg for en stund siden (selv om det er merkverdig at han kjøpte inn disse interiørartiklene med kjærlighetssitater på). Dermed er det ikke feil av ham å reise til Trondheim for å feire en kompis. Beklager å si dette, men han er åpenbart ferdig med deg. Fra hans perspektiv blir det da godt å få litt tid med venner. Frihet. Det virker som om at det er det han savner. Sjalusi er aldri bra for noen forhold. Jeg ville foreslått for ham at han kunne gitt utenlandsturen som en presang til kompisen sin som fyller år, slik at de kan reise på guttetur sammen. Vær raus mot ham nå. Gi ham tid, og innse at det mest sannsynligvis er over og ut for dere som par. Jeg ville heller ikke brukt tid med ham som venner da det nok blir vanskeligere for deg å komme over ham. Trist at han gjorde det så brått, denne avslutningen på dere to, men jeg tror han har "ruget på" disse tankene selv en tid alene. Anonymous poster hash: 203ee...9f3 Jeg tror ikke at han er helt over med deg. Eksen min også slo opp helt uten grunn og sa han hadde angret. Vel, det tok ikke lang tid før han kom krypene tilbake. Tok han ikke tilbake da, men det er fordi han var i grunnen en drittsekk... Han fikk rett og slett bare kalde føtter. Ettersom han har kjøpt inn ting til leiligheten har jeg liten tro på at han er ferdig med deg.
yvonne91 Skrevet 24. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 24. januar 2014 Uff, dette var ikke lett.. Nå er han i Trondheim og drikker. Alle tanker går rundt i hodet mitt.. Han er jo singel nå, og jeg sitter her som et nervevrak og ser for meg at han roter rundt. Jeg har et lite håp at det hjelper og være litt diskre med kontakt fremover, og heller tenke på alt det negative ved han (selv om det ikke er noe). Kanskje om jeg ikke tar så mye kontakt, og viser at jeg godtar dette, og er glad på Liverpoolturen nesten uke... KANSKJE han da plutselig holder rundt meg på hotellrommet, og sier unnskyld for alt...
Gjest Makemeloveit Skrevet 24. januar 2014 #9 Skrevet 24. januar 2014 Uff, dette var ikke lett.. Nå er han i Trondheim og drikker. Alle tanker går rundt i hodet mitt.. Han er jo singel nå, og jeg sitter her som et nervevrak og ser for meg at han roter rundt. Jeg har et lite håp at det hjelper og være litt diskre med kontakt fremover, og heller tenke på alt det negative ved han (selv om det ikke er noe). Kanskje om jeg ikke tar så mye kontakt, og viser at jeg godtar dette, og er glad på Liverpoolturen nesten uke... KANSKJE han da plutselig holder rundt meg på hotellrommet, og sier unnskyld for alt... Siden han sier at han fortsatt elsker deg, så tviler jeg på at han roter med noen. Jeg håper turen deres blir fantastisk og jeg krysser fingrene for deg God klem!
yvonne91 Skrevet 24. januar 2014 Forfatter #10 Skrevet 24. januar 2014 Ja, han sier han elsker meg og fortsatt har følelser for meg.. Håper ikke at han er så samvittighetsløs.. Han har jo ikke sendt en eneste mld for å høre hvordan jeg har det.. Han har kun sendt to kompiser hit for å se til meg... Jeg sitter her med et stort håp for Liverpool turen, men blir syyyyykt skuffet om det ikke skjer noe. Og at han fortsatt mener at vi passer best som venner.. Jeg er den typen som kommer til å gråte på flyet bare fordi han ikke vil holde meg i hånden liksom.. Noen råd om hvordan jeg skal være mot han fremover og på turen om en uke????? Får ikke sove
Gjest Makemeloveit Skrevet 24. januar 2014 #11 Skrevet 24. januar 2014 Ja, han sier han elsker meg og fortsatt har følelser for meg.. Håper ikke at han er så samvittighetsløs.. Han har jo ikke sendt en eneste mld for å høre hvordan jeg har det.. Han har kun sendt to kompiser hit for å se til meg... Jeg sitter her med et stort håp for Liverpool turen, men blir syyyyykt skuffet om det ikke skjer noe. Og at han fortsatt mener at vi passer best som venner.. Jeg er den typen som kommer til å gråte på flyet bare fordi han ikke vil holde meg i hånden liksom.. Noen råd om hvordan jeg skal være mot han fremover og på turen om en uke????? Får ikke sove Å, du høres ut som meg du! Sånn kunne jeg også begynt å gråte for. Skjønt av han å sende to kompiser til å se etter deg. Kanskje du er for såret til å skjønne det nå, men det betyr at han virkelig bryr seg om det! Det er jo kjempe pluss Men okei, har et tips. CAREFACE! Haha. Jævlig kjipt for din del, men pleier å funke. Jeg husker det var en fyr jeg var på gang med, dessverre var han skikkelig player da. Han sa at han synes vi burde gjøre det slutt. Jeg ble såret, men ville ikke at han skulle "få den gleden." Jeg bare svarte: Ja, supert. Helt konge det! Tenker det samme. Du er liksom ikke helt min type for å si det sånn. (Sammenligner ikke de to, han jeg var i lag med var en dritt!) Men tror det vil funke likevel. Men det jeg mener.. Ikke vær frekk mot han, men lat som du er litt chill til ting. Bit deg i tunga og ikke gråt over at han ikke holder deg i hånda, eller viser interesse romantisk. Prøv å hold ut så lenge som mulig. Ikke vis at du hadde sagt et stort ja før han fikk spurt ferdig setningen "skal vi bli sammen igjen." Når du har holdt ut lenge nok, hvis han da ikke viser interesse, DA kan du slippe ut følelsene dine. Det er hvertfall mitt tips til deg Har snakket med et par venner som sier akkurat det samme som meg. Jeg håper at om du bruker tipset mitt, så vil det bli positivt. Men du må gjøre det som føles riktig for deg! Jeg kan ikke garantere noe uansett, bare håper med deg at alt ordner seg
yvonne91 Skrevet 24. januar 2014 Forfatter #12 Skrevet 24. januar 2014 Takk, det hjalp det du sa... Han sier han ikke klarer å se meg nå, fordi han vet jeg har det helt forferdelig.. Han har sendt kompier hit fordi han vet jeg depper mye.. Jeg har prøvd å ta selvmord før når jeg kun har møtt motgang.. Og jeg skal ærlig si her, siden ingen vet hvem jeg er.. For to dager siden kjøpte jeg tau, jeg villie henge meg.. Jeg knøt alt rundt halsen, og gjorde alt klart.. men jeg klarte det bare ikke.. JEg har fortsatt det lille håpet... Men vet liksom ikke når han skulle ombestemme seg. I den tilstanden jeg er i nå, så klarer jeg ikke vente en mnd engang Jeg må bare prøve å bite tenna sammen, og skjerpe meg litt. Vise at jeg klarer å kontrollere følelelsene mine når jeg er med han.. Kjærlighetssorg er verre enn at noen av mine nærmeste dør, og det er fælt å si!!
King in the North Skrevet 25. januar 2014 #13 Skrevet 25. januar 2014 Takk, det hjalp det du sa... Han sier han ikke klarer å se meg nå, fordi han vet jeg har det helt forferdelig.. Han har sendt kompier hit fordi han vet jeg depper mye.. Jeg har prøvd å ta selvmord før når jeg kun har møtt motgang.. Og jeg skal ærlig si her, siden ingen vet hvem jeg er.. For to dager siden kjøpte jeg tau, jeg villie henge meg.. Jeg knøt alt rundt halsen, og gjorde alt klart.. men jeg klarte det bare ikke.. JEg har fortsatt det lille håpet... Men vet liksom ikke når han skulle ombestemme seg. I den tilstanden jeg er i nå, så klarer jeg ikke vente en mnd engang Jeg må bare prøve å bite tenna sammen, og skjerpe meg litt. Vise at jeg klarer å kontrollere følelelsene mine når jeg er med han.. Kjærlighetssorg er verre enn at noen av mine nærmeste dør, og det er fælt å si!! Nå syntes jeg rådene du har fått hittil virker solide. Men ellers: oppsøk psykolog så fort som mulig. Vi vil ikke miste noen til selvmord. Livet kommer til å gå videre. Smile vil det også, om du bare gir det tid, og bearbeider tingene som skjer nå. Lykke til videre 3
yvonne91 Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #14 Skrevet 25. januar 2014 Ja, jeg vet det.. Jeg skulle bare ønske det var noe som fikk han tilbake NOE......
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #15 Skrevet 25. januar 2014 Takk, det hjalp det du sa... Han sier han ikke klarer å se meg nå, fordi han vet jeg har det helt forferdelig.. Han har sendt kompier hit fordi han vet jeg depper mye.. Jeg har prøvd å ta selvmord før når jeg kun har møtt motgang.. Og jeg skal ærlig si her, siden ingen vet hvem jeg er.. For to dager siden kjøpte jeg tau, jeg villie henge meg.. Jeg knøt alt rundt halsen, og gjorde alt klart.. men jeg klarte det bare ikke.. JEg har fortsatt det lille håpet... Men vet liksom ikke når han skulle ombestemme seg. I den tilstanden jeg er i nå, så klarer jeg ikke vente en mnd engang Jeg må bare prøve å bite tenna sammen, og skjerpe meg litt. Vise at jeg klarer å kontrollere følelelsene mine når jeg er med han.. Kjærlighetssorg er verre enn at noen av mine nærmeste dør, og det er fælt å si!! Det er ikke normalt å være så avhengig av andre at du tar livet ditt om de går fra deg. Det er også ett alt for stort ansvar for en kjæreste å være og kan faktisk være en av grunnene til at det bikket over for han så han gikk fra deg. Om du siter med selvmordstanker så er det mange krisetelefoner for slikt, det er vel kanskje på tide å søke hjelp så du får bygd deg litt sterkere. Å sånn til info så stenger nok moderate tråden din snart siden det er i mot reglene å ytre ønsker om selvmord. Jeg ønsker deg alt godt TS, å jeg håper du søker hjelp.Alle burde vi klare å stå på egne bein under kriser.Anonymous poster hash: 10f80...356 5
yvonne91 Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #16 Skrevet 25. januar 2014 Neida, det går fint nå.. Var ikke meningen å skrive det, føler meg bare helt fordelig nå.. Jeg har vært altfor avhengig av han, ja.. Men han har det av meg også.. Også sitter jeg med alt av ting som minner meg om han rundt meg.. JEg vil ha han tilbake, fordi jeg elsker han så mye!! Han er alt for meg.. Og han vet det.. Han vet at jeg elsker han! Det eneste jeg må gjøre nå er å være forsiktig med kontakt med han fremover, og håpe at han tar kontakt med meg, og forteller at han savner meg.. Jeg må bare prøve å vise at jeg forandrer meg, så han skjønner at det er verdt å satse på allikevel.. Hadde vi vært sammen, og han stakk til Trondheim, så hadde jeg begynt å bombardere han med meldinger og spørre hvem han er med, og hva han drikker.. Og jeg hadde spurt enda mer den dagen han kommer hjem.. Men jeg vil vise at jeg vil ikke være sånn lenger, sp når han kommer hit på søndag, skal jeg ikke nevne noe til han. Bare spørre om han har hatt en fin tur, og bare snakke om noe annet med engang.. Synes dere ikke at det er best?
Gjest navnelapp Skrevet 25. januar 2014 #17 Skrevet 25. januar 2014 Heilt ærleg talt så høyrest du ut som ein utruleg slitsom kjæreste. Eg forstår at du er ung og usikker, men du må faktisk verkeleg skjerpe deg og endre oppførsel. Det gjeld uansett om det framleis blir dokke to, eller i forhold til neste mann du møter. Du kan ikkje fortsette slik. 12
Gjest Makemeloveit Skrevet 25. januar 2014 #18 Skrevet 25. januar 2014 Takk, det hjalp det du sa... Han sier han ikke klarer å se meg nå, fordi han vet jeg har det helt forferdelig.. Han har sendt kompier hit fordi han vet jeg depper mye.. Jeg har prøvd å ta selvmord før når jeg kun har møtt motgang.. Og jeg skal ærlig si her, siden ingen vet hvem jeg er.. For to dager siden kjøpte jeg tau, jeg villie henge meg.. Jeg knøt alt rundt halsen, og gjorde alt klart.. men jeg klarte det bare ikke.. JEg har fortsatt det lille håpet... Men vet liksom ikke når han skulle ombestemme seg. I den tilstanden jeg er i nå, så klarer jeg ikke vente en mnd engang Jeg må bare prøve å bite tenna sammen, og skjerpe meg litt. Vise at jeg klarer å kontrollere følelelsene mine når jeg er med han.. Kjærlighetssorg er verre enn at noen av mine nærmeste dør, og det er fælt å si!! Du.. Skjønne deg! Jeg forstår at dette er veldig, veldig vanskelig. Kjærlighetssorg er helt grusomt. Men det er ikke verdt at du tar livet av deg. Ditt liv er alt for verdifullt, og du er verdifull. Du betyr mer enn du tror. Trist å lese at du hadde planlagt å gjøre dette. Jeg håper virkelig at du kaster det du har kjøpt ut vinduet, sammen med tankene dine. Også håper jeg at du kan få snakke med noen om dette, kanskje en profesjonell kan hjelpe deg? Det er tungt å bære noe slikt alene og jeg håper du klarer å kaste de dumme tankene dine ut vinduet, fordi du får bare ikke lov å tenke slik! Alt ordner seg, det gjør det alltid Når du har nådd bunnen, vel, da er det bare en vei det kan gå, og det er oppover Det går nok bra til slutt skal du se!
Gjest Makemeloveit Skrevet 25. januar 2014 #19 Skrevet 25. januar 2014 Neida, det går fint nå.. Var ikke meningen å skrive det, føler meg bare helt fordelig nå.. Jeg har vært altfor avhengig av han, ja.. Men han har det av meg også.. Også sitter jeg med alt av ting som minner meg om han rundt meg.. JEg vil ha han tilbake, fordi jeg elsker han så mye!! Han er alt for meg.. Og han vet det.. Han vet at jeg elsker han! Det eneste jeg må gjøre nå er å være forsiktig med kontakt med han fremover, og håpe at han tar kontakt med meg, og forteller at han savner meg.. Jeg må bare prøve å vise at jeg forandrer meg, så han skjønner at det er verdt å satse på allikevel.. Hadde vi vært sammen, og han stakk til Trondheim, så hadde jeg begynt å bombardere han med meldinger og spørre hvem han er med, og hva han drikker.. Og jeg hadde spurt enda mer den dagen han kommer hjem.. Men jeg vil vise at jeg vil ikke være sånn lenger, sp når han kommer hit på søndag, skal jeg ikke nevne noe til han. Bare spørre om han har hatt en fin tur, og bare snakke om noe annet med engang.. Synes dere ikke at det er best? Helt klart best! Spør hvordan han hadde det.. Så er det nok
yvonne91 Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #20 Skrevet 25. januar 2014 Uff, ja.. Men akkurat nå så er den eneste løsningen at han tar meg tilbake.. Men er så grusomt å vite at han fester og har det gøy.. Som at han er over meg allerede.. Mens jeg sitter her, klarer ikke sove eller spise.. Snakk om å møte bunnen helt.. Håper bare turen neste uke ordner opp alt mellom oss, og at vi finnet tilbake til hverandre.. Han var jo helt knust da han gjorde slutt, satt og gråt med meg.. Noe må han jo savne, og ville ha tilbake...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå