AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #1 Skrevet 24. januar 2014 Vurderer gode sider og dårlige sider opp mot hverandre. Jeg savner han veldig. Jeg er deprimert og trist. Det har gått 7 måneder siden bruddet. Jeg gjorde det slutt fordi han slo meg en gang på fylla. Flat hånd, men det kom som et sjokk. Av prinsipp har jeg gjort det slutt. Hvem er jeg om jeg tar han tilbake? Jeg har aldri elsket andre enn han. Det er så vanskelig. Jeg savner han, latteren, smilet. Jeg orker nesten ikke hverdagen fordi jeg føler at jeg har mistet mitt aller kjæreste. Men, han var så skummel den kvelden. I tillegg sa han mye sårende. Og det hadde han gjort før han klasket til meg. Anonymous poster hash: de512...4b0
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #2 Skrevet 24. januar 2014 Når det har vært slutt i 7 mnd pga det så er han IKKE din beste venn, forlovede og glede. Derimot er han en eks du skal være veldig glad for å ha blitt kvitt! Slutt med å dyrke følelser for han som aldri har vært gjengjeldt. Anonymous poster hash: e0fc4...c6f 3
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2014 #3 Skrevet 24. januar 2014 Når det har vært slutt i 7 mnd pga det så er han IKKE din beste venn, forlovede og glede. Derimot er han en eks du skal være veldig glad for å ha blitt kvitt! Slutt med å dyrke følelser for han som aldri har vært gjengjeldt. Anonymous poster hash: e0fc4...c6f Enig. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #4 Skrevet 25. januar 2014 Hvis du går tilbake til han, sier du samtidig til deg selv at du fortjener å bli slått. Underbevisstheten vil oppfatte det sånn nemlig, og før du vet ordet av det kan du være fanget i en negativpreget spiral med trusler og utskjelling. Du blir i forholdet, godtar å bli behandlet dårlig, selvrespekten forsvinner og en dag kan volden utløses igjen. Dette vil du ikke vel? Se for deg det barnet du en gang var, ville du like at hun en dag som ung voksen kvinne ble slått? Ville du tillatt det? Anonymous poster hash: aae2b...34c 3
Gjest Heartbeat Skrevet 25. januar 2014 #5 Skrevet 25. januar 2014 Det begynner i der små og ender med at du vil dø eller havne på sykehus. Ikke ta han tilbake! 4
Måjobare Skrevet 25. januar 2014 #6 Skrevet 25. januar 2014 Kan nok hende du er forelsket i den personen du skulle ønske han var.... Du gjorde helt riktig når du gjorde det slutt da han slo deg. 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #7 Skrevet 25. januar 2014 Jeg syns virkelig synd på dere jenter som bare faller for disse drittsekkene. Er det genetikken eller miljøet som har skylda tru? Anonymous poster hash: 2604c...405
Gjest Makemeloveit Skrevet 25. januar 2014 #8 Skrevet 25. januar 2014 Vurderer gode sider og dårlige sider opp mot hverandre. Jeg savner han veldig. Jeg er deprimert og trist. Det har gått 7 måneder siden bruddet. Jeg gjorde det slutt fordi han slo meg en gang på fylla. Flat hånd, men det kom som et sjokk. Av prinsipp har jeg gjort det slutt. Hvem er jeg om jeg tar han tilbake? Jeg har aldri elsket andre enn han. Det er så vanskelig. Jeg savner han, latteren, smilet. Jeg orker nesten ikke hverdagen fordi jeg føler at jeg har mistet mitt aller kjæreste. Men, han var så skummel den kvelden. I tillegg sa han mye sårende. Og det hadde han gjort før han klasket til meg.Anonymous poster hash: de512...4b0 Spiller på en måte ikke så stor rolle om han slår med flat hånd eller ikke, poenget er at han slo. Jeg ville ikke tatt han tilbake. Det er ikke alltid at folk er slik man tror, og om han har slått deg en gang, så kan han fint gjøre det igjen.
Gjest Whitestripes Skrevet 25. januar 2014 #9 Skrevet 25. januar 2014 Han var din glede? Så du finner glede i å bli snakket stygt til og bli slått? Merkelig fenomen. Det er nok ikke kjærlighet som gjør at du føler som du gjør. Mer tapet av det som kunne vært, men aldri ble. Tenker du skal være veldig glad for å være kvitt han.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #10 Skrevet 25. januar 2014 Tror du elsker den du vil han skal være, og ikke den han faktisk er. Fjern alle minner om han og kom deg videre.Anonymous poster hash: 7d709...433
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #11 Skrevet 25. januar 2014 herrejesus, dere skriver som at det her er en enkel sak. selfølgelig kan hun savne han og alt med. det vil absolutt ikke si at hun "elsker" å bli slått. akkuratt det der med følelser for folk, kan man ikke styre. jeg har vært i forhold med en som slet med depresjon, han drev å skubbet meg, kastet glass etter meg, kvelte meg, holdt meg fast (jeg har klaus). men denne personen har MANGEN gode sider. ikke vær så A4. Anonymous poster hash: 7f7fd...3d0 2
Gjest Whitestripes Skrevet 25. januar 2014 #12 Skrevet 25. januar 2014 herrejesus, dere skriver som at det her er en enkel sak. selfølgelig kan hun savne han og alt med. det vil absolutt ikke si at hun "elsker" å bli slått. akkuratt det der med følelser for folk, kan man ikke styre. jeg har vært i forhold med en som slet med depresjon, han drev å skubbet meg, kastet glass etter meg, kvelte meg, holdt meg fast (jeg har klaus). men denne personen har MANGEN gode sider. ikke vær så A4. Anonymous poster hash: 7f7fd...3d0 Om det er A4 å ha litt selvrespekt og integritet, så gjerne for meg.
Alvina Skrevet 25. januar 2014 #13 Skrevet 25. januar 2014 (endret) herrejesus, dere skriver som at det her er en enkel sak. selfølgelig kan hun savne han og alt med. det vil absolutt ikke si at hun "elsker" å bli slått. akkuratt det der med følelser for folk, kan man ikke styre. jeg har vært i forhold med en som slet med depresjon, han drev å skubbet meg, kastet glass etter meg, kvelte meg, holdt meg fast (jeg har klaus). men denne personen har MANGEN gode sider. ikke vær så A4. Anonymous poster hash: 7f7fd...3d0 Ja, og han har oppsøkt hjelp og tatt et sinnemestringskurs for å endre seg? Det er det man aktivt gjør mot selv ved å bli værende i en voldelig situasjon og som blir oppfattet undebevisst som er skremmende, det blir lagret og oppfattes som om man er en dass som fortjener det og kan love deg at det gjør noe ganske raskt med selvfølelsen. Endret 25. januar 2014 av Alvina
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #14 Skrevet 25. januar 2014 Det er umulig for oss her å vite hvordan han egentlig er. De stygge ordene og det at han gjorde deg redd er mye verre enn at han ga deg en ørefik. Forskjellen ligger mye i følelsen av frykt og smerte vil jeg si. I utgangspunktet er jeg enig med de andre her i at du nok elsker den du ønsker han skal være. Det er ikke mange gangene han skal gjøre noe sånt som dette her før du begynner å frykte å provosere. Det er ikke godt å føle frykt for den personen som står deg nærmest. Jeg er nokså sikker på at du har gjort rett i å forlate ham.Anonymous poster hash: 328ab...6a7 1
Leahisabella Skrevet 25. januar 2014 #15 Skrevet 25. januar 2014 Ærlig talt, dere skjønner vel at forholdet hadde nok sine gode sider også? Og det er jeg sikker på at han også har. Det er klart hun savner han, men betyr jo ikke at hun finner glede i å bli slått og snakket stygt til. Og hvordan kan dere påstå at følelsene hun har til han aldri var gjengjeldt? Om et brudd er så enkelt for dere som dere får det til å høres ut, så flott for dere. Ikke misforstå meg, hun gjorde nok det rette med å gjøre det slutt med han. Dessverre så er det ofte sånn at når han først har slått deg en gang, så kommer han mest sannsynlig til å gjøre det igjen, og det blir bare verre og verre. Tro meg, jeg har vært i et slikt forhold selv. Jeg skulle ønske jeg var sterk nok til å gå ifra han første gangen han slo meg, men han hadde meg rundt lillefingeren. Til slutt fikk han meg til å få dårlig samvittighet hver gang han var voldelig mot meg, og jeg ble helt ødelagt psykisk av det. Følelsen av å gå rundt å tro at man faktisk fortjener å bli snakket stygt til, bli slått og gå rundt å være redd for den personen man elsker er ubeskrivelig vond. Jeg vet det er vanskelig å se det selv når man er i din situasjon, men du fortjener noen som behandler deg bedre. Du må bare ta tiden til hjelp.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #16 Skrevet 26. januar 2014 Jeg har også slått kjæresten min en gang, jeg slo han skikkelig hardt i ryggen. Han hadde flørtet med en annen jente bak ryggen min og gjort flere ting som såret meg veldig. Jeg bestemte meg for å fortsatt være sammen med han og det var også det han ville. Jegg hadde et enormt behov for å snakk sammen med han rundt det som hadde skjedd for å kunne stole på han igjen. Men når jeg ville snakke ble han sint, kald og likegyldig. Slik fortsatte det lenge, denne oppførselen hans gjorde bare at jeg følte han elsket meg enda mindre, når han egentlig burde gjort alt i sin makt for å vise at det var meg han ville ha. En dag eskalerte en av disse kranglene vi hadde hatt så lenge veldig. Og endte med at jeg slo han som beskrevet over. Det er den eneste gangen jeg har slått han i løpet av våre 6 år sammen. Utrolig nok kom vi oss ut av den onde sirkelen med krangling etterhvert og har det bra sammen i dag. Jeg mener ikke at det er en unnskyldning, men jeg vet at grunnen til at jeg slo var dette som jeg har beskrevte over og derfor har jeg ikke dårlig samvittighet for det i dag. Vi har blitt bedre på å kommunisere med hverandre og vi har ikke vært så sinte på hverandre noengang siden og jeg har som sagt bare slått han den ene gangen og det er 3 år siden. Poenget mitt er at om man slår samboeren sin en gang, ikke for å skade han men fordi man er så hinsides desperat og ikke "når inn" til han på noen måte, så trenger man ikke å være en voldelig kone eller manne misshandler. Men du sier at han var skummel den kvelden og dersom han virkelig har skremt deg med oppførselen sin, feks truet med å skade deg mer tenker jeg at du bør tenke deg grundig om før du evt. blir sammen med han igjen. Når det gjelder å si sårende ting til hverandre tror jeg de fleste gjør det når man har en alvorlig krangel. Men det finnes selvfølgelig grenser for hva man bør godta. Håper det ordner seg for deg Anonymous poster hash: 0abb4...9ab
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #17 Skrevet 26. januar 2014 Xen min slo meg med flat hånd i fylla en gang, fordi han ble sur for en filleting. Vi var sammen i 5 år etterpå og han gjorde aldri noe liknende igjen... Jeg tror at slikt kan være en engangshendelse, ikke nødvendigvis et mønster. Hadde det skjedd en gang til hadde jeg nok gått fra ham men når noe skjer en gang tenker jeg at det går an å gi personen en ny sjanse. Fra egen erfaring vet jeg dog at sårende ord kan gjøre like vondt, og jeg ser du sier han sa mye sårende.. Du kan jo vurdere å ta opp kontakten igjen, men likevel..det har gått 7 måneder, det kan godt hende han har gått videre. Var han lei seg for bruddet? Det er jo ingen vits i å forsøke å få tilbake en som kanskje var ferdig med forholdet.. Anonymous poster hash: 51aaf...841
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå