Haugenjenta Skrevet 24. januar 2014 #1 Skrevet 24. januar 2014 Siden jeg har et av to brett i ovnen nå, så hvorfor ikke slenge ut oppskrift Jeg trodde aldri at de skulle bli så populære første gang jeg lagde de (nyttårsaften), for når folk hører gresskar blir de automatisk litt skeptisk - med mindre man er vandt til det. Fant oppskriften på nettet, men søren klype hvor gode de blir De blir ikke for søte, og cream cheese frosting setter prikken over i'en uten at de blir kvalmende slik som muffins ofte kan bli. Jeg suger til vanlig på baking, men disse fikser jeg med glans GRESSKAR MUFFINS Ingredienser:4,5 desiliter hvetemel2 desiliter sukker1 teskje bakepulver0,5 teskje salt1 teskje kanel1 teskje malt ingefær0,5 teskje allehånde0,5 teskje malt nellik3 desiliter gresskarpuré1,5 desiliter soyamelk 1 desiliter nøytral olje2 spiseskjeer lys sirupFramgangsmåte: Forvarm stekeovnen til 200 grader. Gni et muffinsbrett godt inn med olje. Sikt de tørre ingrediensene over i en stor bolle. Visp sammen de våte i en mindre bolle. Hell de over i de tørre, og visp det hele raskt og kraftig sammen. Fordel røren utover i 12 muffinsformer på brettet ditt. Bruk eventuelt vanlige papirformer. Det gjør ingenting om formene nesten blir fulle, da får du muffins med fin topp på. Bak i 20 minutter. Bruk trepinnetesten, er trepinnen fuktig baker du kakene i fem minutter til. Muffinsene avkjøles i brettet. Når de er lunkne er de greie og få opp av brettet, det går enda lettere når de er helt kalde. Bruk eventuelt en kniv for å lirke dem opp. -CREAM CHEESE FROSTINGIngredienser: 120 g kremost 25 g smør 0,5 ts vaniljeessens 0,5 ts farge (kan sløyfes) 175 g melis Pynt: 100 g valnøtter eller pecannøtter Kan også bruke pynt fra for eksempel CacasFremgangsmåte: Pisk sammen romtemperert kremost og mykt smør. Pisk inn vaniljeessens og melis til en fluffy ostekrem. Sprøyt kremen på muffinsene med en kakesprøyte. Dryss eventuelt over fint hakkede valnøtter/pecannøtter eller annen pynt til slutt.Passer til alle anledninger! Prøv og bli amazed
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #2 Skrevet 24. januar 2014 Høres kjempegodt ut! Men synd at det er med gresskarpure. Jeg har faktisk gresskar i huset nå, skulle gjerne brukt det opp. Anonymous poster hash: 23733...a60
Haugenjenta Skrevet 24. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2014 Høres kjempegodt ut! Men synd at det er med gresskarpure. Jeg har faktisk gresskar i huset nå, skulle gjerne brukt det opp. Anonymous poster hash: 23733...a60 Hehe, test ut disse da Egen gresskarpure kan man lage selv, men aldri gjort det selv, kjøper på boks.
totes_mc Skrevet 16. september 2014 #4 Skrevet 16. september 2014 Hehe, test ut disse da Egen gresskarpure kan man lage selv, men aldri gjort det selv, kjøper på boks. Hehe, test ut disse da Egen gresskarpure kan man lage selv, men aldri gjort det selv, kjøper på boks. Hvor kjøper du pureen?
Chloe- Skrevet 16. september 2014 #5 Skrevet 16. september 2014 Høres kjempegodt ut! Men synd at det er med gresskarpure. Jeg har faktisk gresskar i huset nå, skulle gjerne brukt det opp. Anonymous poster hash: 23733...a60 Skrap ut innmaten. Lag puré. 1
Eolin Skrevet 16. september 2014 #6 Skrevet 16. september 2014 hmm, kunne vært smart om man faktisk kunne bruke gresskaret da. jeg ser for meg at man bare tar og skraper ut innmaten og kjøttet og blender det - er ikke det det samme?
Haugenjenta Skrevet 16. september 2014 Forfatter #7 Skrevet 16. september 2014 De norske gresskarene smaker ikke noe godt - moren til ei venninne av meg har prøvd. Hun lager gresskarpai flere ganger i året p.g.a. hun er halvt amerikansk og de har tradisjonelle amerikanske middager hjemme, og hun sverger til Libby's. Pleier å få kjøpt det på utvalgte Meny butikker.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #8 Skrevet 16. september 2014 Skrap ut innmaten. Lag puré. Neida. Det gjør man ikke. Oppskrift på gresskarpure: Ta et gresskar. Vask skallet godt. Dersom gresskaret er lite nok stapper du det inn i ovnen på 200 grader og steker type 1/2 - 1 time til det er helt mørt. Dersom det er for stort deler du det i to, skraper ut frø og innmat og stapper det i ovnen. Avkjøl til gresskaret er håndterbart, dra av skallet og kjør "kjøttet" i en blender. Vips: gresskarpure! Dersom dere lager gresskarmost av rå gresskar er det ikke rart at det smaker feil, for den ovnsbakte versjonen smaker helt flott. Bare pass på å kjøp et gresskar som er til for å spise. Og om dere ikke liker halloween-gresskarene så finnes det både butternutt sqush og sugar pumpkin (som et lite halloween-gresskar men søtlig på smak) å få kjøpt i store dagligvareforetninger og asiatiske butikker. Anonymous poster hash: 7ce7d...d54
Chloe- Skrevet 16. september 2014 #9 Skrevet 16. september 2014 Neida. Det gjør man ikke. Oppskrift på gresskarpure: Ta et gresskar. Vask skallet godt. Dersom gresskaret er lite nok stapper du det inn i ovnen på 200 grader og steker type 1/2 - 1 time til det er helt mørt. Dersom det er for stort deler du det i to, skraper ut frø og innmat og stapper det i ovnen. Avkjøl til gresskaret er håndterbart, dra av skallet og kjør "kjøttet" i en blender. Vips: gresskarpure! Dersom dere lager gresskarmost av rå gresskar er det ikke rart at det smaker feil, for den ovnsbakte versjonen smaker helt flott. Bare pass på å kjøp et gresskar som er til for å spise. Og om dere ikke liker halloween-gresskarene så finnes det både butternutt sqush og sugar pumpkin (som et lite halloween-gresskar men søtlig på smak) å få kjøpt i store dagligvareforetninger og asiatiske butikker. Anonymous poster hash: 7ce7d...d54 Altså, i "puréingen" inkluderes koking. Akkurat som med blomkål- og annen puré. Ovnsbakt gresskarpuré har jeg aldri hørt om, men godt tips. Selv om kokt gresskar også smaker helt ypperlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå