Gå til innhold

Dere som har "wedding favors" i deres bryllup..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gir dere?

Trenger litt tips! :)

Anonymous poster hash: 4b415...437

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjokolade fra den kjente konditoren vi leide vielseslokalet fra.

Skrevet

lovehearts og hjertesjokolader er en slager.

Ellers er det noen som har brukt en miniplante som bordkortholder, og folk skulle ta med planten hjem.... ikke min stil selv om jeg elsker blomster ;)

Jeg vil ikke ha gaver til folk på denne måten, vil heller ha skåler på bordene med diverse søtsaker ;)

Anonymous poster hash: 1ede8...35b
Skrevet

Hva er wedding favors? :sjenert:

Anonymous poster hash: 14834...5a4
  • Liker 4
Skrevet

Det er små gaver gjestene får i bryllupet - gjerne små esker med et eller annet som står ved hver kuvert :)
  • Liker 1
Skrevet

lovehearts og hjertesjokolader er en slager.

Ellers er det noen som har brukt en miniplante som bordkortholder, og folk skulle ta med planten hjem.... ikke min stil selv om jeg elsker blomster ;)

Jeg vil ikke ha gaver til folk på denne måten, vil heller ha skåler på bordene med diverse søtsaker ;)

Anonymous poster hash: 1ede8...35b

Det tenkte vi også egentlig, men nå blir det runde border med ganske mye pynt på bordet og da syns jeg det er litt dumt hvis skåla skal stå ved den ene siden av bordet slik at ikke alle når den liksom. Så da tenker vi at små esker til hver når alle ankommer bordet, for så at det blir satt mer ut på eget bord senere på kvelden:)

Anonymous poster hash: fca6c...2ef

Skrevet

Er det et bryllup med romslig budsjett og fri bar?

Anonymous poster hash: 6844b...3c4
  • Liker 3
Skrevet

Det er små gaver gjestene får i bryllupet - gjerne små esker med et eller annet som står ved hver kuvert :)

...Hva er kuvert? Sorry altså.

Takk for svar!

• Liker 1
Skrevet

...Hva er kuvert? Sorry altså.

Takk for svar!

Hver bordplass som er dekket på til en gjest. :)

Anonymous poster hash: 0cfe1...a7a

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vært veldig til og fra om jeg skal lage til små gaver eller ikke. Syns jo i utgangspunktet tanken er god. Men det kan fort bli dyrt.

Nå tenkere at vi legger noen sjokoladebiter i en liten cellofanpose og knytter bordkortene fast til den. Hvis jeg er i det kreative humøret tenker jeg å skrive et lite vers eller noen ord bakpå :)

Skrevet

Er det et bryllup med romslig budsjett og fri bar?

Vi har ikke noe særlig romslig budsjett vil jeg si, men vi har bestemt oss for at dette har vi lyst til å gjøre uten at det trenger koste allverdens. Ikke fri bar nei - alkoholfritt. :)

Skrevet

Ok, men er det fri alkoholfri drikke?

Det jeg mener er flg.:

Jeg blir direkte sur hvis jeg kommer i et bryllup der jeg må betale drikke eller annet selv. Og som samtidig har en masse dill-dall som dokurver, gjestegaver, monogrammer m.m.

Tenk også over: Det noen jenter synes er "søtt" (små esker med sløyfer/blonder/engler/sjokolade), faller ikke nødvendigvis i smak hos onkel Ola. Vi har fått "gjestegaver" i 2 av de 6 bryllupene vi har vært i de siste 3 årene. Den ene gaven gikk rett i søpla på hotellet. Og etter det jeg vet fra de andre gjestene, skjedde det samme der.

• Liker 13
Gjest Whitestripes
Skrevet

Som gjest i bryllup, vil jeg si at dette er fullstendig unødvendig. Bortkastet tid og penger. Selv om man ikke bruker de store summene på noe sånn, kan mange bekker små fort bli en stor å.

For å svare på spørsmålet; Ser en del bruker lovehearts, sjokolade eller annen type litt finere godis.

• Liker 12
Skrevet

Vi hadde Love Hearts, men det var kun fordi det hadde symbolsk mening for oss. Mannen fridde nemlig til meg med en Love Heart. Ellers hadde vi droppet det.

Bryllupet hadde forøvrig fri bar og alt annet inkludert, som middag, kaker, kaffe avec m.m.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Lurte jeg og på :P Lært meg noe nytt idag da! Og nei, det skal vi ikke ha i vårt bryllup. Passer ikke inn "hos oss"

• Liker 2
Skrevet

Ok, men er det fri alkoholfri drikke?

Det jeg mener er flg.:

Jeg blir direkte sur hvis jeg kommer i et bryllup der jeg må betale drikke eller annet selv. Og som samtidig har en masse dill-dall som dokurver, gjestegaver, monogrammer m.m.

Tenk også over: Det noen jenter synes er "søtt" (små esker med sløyfer/blonder/engler/sjokolade), faller ikke nødvendigvis i smak hos onkel Ola. Vi har fått "gjestegaver" i 2 av de 6 bryllupene vi har vært i de siste 3 årene. Den ene gaven gikk rett i søpla på hotellet. Og etter det jeg vet fra de andre gjestene, skjedde det samme der.

Ja, selvfølgelig. Folk kan drikke fritt av det som er. Men det er ikke fri bar, og ikke anledning til å kjøpe alkohol heller.

Hvorfor blir du sur av monogrammer, gjestegaver osv?

Jeg har også vært i bryllup hvor jeg tenker at sånn ønsker ikke jeg mitt bryllup skal være, men ærligtalt. Det er slik brudeparet ønsket det - så selvfølgelig da gjør jeg mitt for at det skal bli en fin dag for dem.

Ikke lett å gjøre alle til lags når det fins gjester som blir sure hvis det står en liten firkantet boks med litt sjokolade ved hver tallerken, og hvis menyen og invitasjon har monogram. Åhoi ;)

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor blir du sur av monogrammer, gjestegaver osv?

Det sto ganske godt forklart i innlegget.

Hun blir ikke sur av monogrammer, gjestegaver, dokurver osv, men hun blir sur hvis gjestene indirekte finansierer den unødvendige luksusen gjennom å måtte betale for drikke selv.

Anonymous poster hash: c7379...15d

• Liker 9
Skrevet

Når jeg har vært gjest har jeg fått sjokolade med et sukkerlag over, formet som hjerter. Jeg har også fått to biter eksklusiv sjokolade. Jeg synes egentlig ikke noe om gaver til gjester, og setter dessverre ikke pris på det selv om det nok er godt ment fra brudeparets side.

Brudeparet trenger ikke gi en gave for å vise ar jeg blir satt pris på (om det er tanken), og av alle unødvendige bryllupsutgifter, kommer denne høyt opp på listen. Jeg gleder meg langt mer over litt tid til å samtale med brudeparet.

• Liker 5
Gjest Groupon
Skrevet

Jeg har kjøpt disse som skal ligge ved hver kuvert😊just married sjokolade

post-67732-53806_thumb.jpg

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjøpt disse som skal ligge ved hver kuvert😊just married sjokolade

De var fine!! :) Hvor har du kjøpt de?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...