AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #1 Del Skrevet 24. januar 2014 Fader altså, prøver å finne slalomutstyr til jenta mi. Hun er 120cm høy og har str. 30 i sko. Når jeg søker på nettet så virker det som om alle ski som er i hennes størrelse (100-120cm) har så HIMLA store skostørrelser til - typ 36 osv.. Det er jo det jeg bruker.. og jeg er tredve.. Er det slik at slalomsko er veldig veldig små i størrelsen? Er ikke 30 i slalomsko det samme som 30 i vanlige sko? På forhånd tusen tusen takk! Anonymous poster hash: 1d9b9...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #2 Del Skrevet 24. januar 2014 På slalåmstøvler måles det i cm. Så du må måle føttene til jenta (dette gjøres også i sportsbutikken) og prøve støvlene. Husk at ofte må man gå opp 2-3 størrelser i slalåmstøvler, da størrelsene er små. Jeg kjøpte først for små og fikk kramper i føttene. Det skal være litt plass til tærne når man bøyer knærne. Anonymous poster hash: ed74a...6b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #3 Del Skrevet 24. januar 2014 På slalåmstøvler måles det i cm. Så du må måle føttene til jenta (dette gjøres også i sportsbutikken) og prøve støvlene. Husk at ofte må man gå opp 2-3 størrelser i slalåmstøvler, da størrelsene er små. Jeg kjøpte først for små og fikk kramper i føttene. Det skal være litt plass til tærne når man bøyer knærne. Anonymous poster hash: ed74a...6b8 Tusen takk! Det virker riktig som du sier hvis det er slik at slalomstøvler er små i størrelsene! Jeg tenker at vi går til butikk å prøver, også handler jeg på finn.no etterpå ;-) Anonymous poster hash: 87089...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 24. januar 2014 #4 Del Skrevet 24. januar 2014 vi går til butikk å prøver, også handler jeg på finn.no etterpå ;-) Juppers Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 24. januar 2014 #5 Del Skrevet 24. januar 2014 På slalåmstøvler måles det i cm. Så du må måle føttene til jenta (dette gjøres også i sportsbutikken) og prøve støvlene. Husk at ofte må man gå opp 2-3 størrelser i slalåmstøvler, da størrelsene er små. Jeg kjøpte først for små og fikk kramper i føttene. Det skal være litt plass til tærne når man bøyer knærne. Anonymous poster hash: ed74a...6b8 Alpinstøvler er basert på størrelsesystemet "mondopoint". The International Standard is ISO 9407:1991, "Shoe sizes—Mondopoint system of sizing and marking", which recommends a shoe-size system known as Mondopoint. It is based on the mean foot length and width for which the shoe is suitable, measured in millimetres. A shoe size of 280/110 indicates a mean foot length of 280 millimetres (11 in) and width of 110 millimetres (4.3 in). Because Mondopoint also takes the foot width into account, it allows for better fitting than most other systems. It is, therefore, used by NATO and other military services. Mondopoint is also used for ski boots. European standard EN 13402, used also for clothes, recommends instead that shoes be labelled with the interval of foot lengths for which they are suitable, measured in centimetres. For voksne skal støvler være veldig trange. Når du ståroppreist skal tærne være borti, eller nesten borti fronten på (inner)skoen. En for stor sko gjør det veldig vanskelig å kjøre presist. Det er viktig at en finner en sko som passer tett, uten at den gjør vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå