lell Skrevet 24. januar 2014 #1 Skrevet 24. januar 2014 Prøver å finne inspirasjon til noe nytt til middag og fant stekt ris og kylling. Men jeg har to barn og tenker at soya saus vil de ikke like. Har noen forslag til saus eller noe til denne retten? For ellers er det vel bare å steke ris, kylling og de grønnsakene man vil?
Bad Advice Skrevet 24. januar 2014 #2 Skrevet 24. januar 2014 Barn elsker jo bare feks sursøt saus, babymais, vannkastanjer og bambusskudd. Stek gjerne også kyllingen i maismel. Legg den inni en pose med maismel før du steker den, blås opp posen og rist.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #3 Skrevet 24. januar 2014 Du vil lage noe nytt og alt du kommer på er ris, kylling og grønnsaker. Hva med å lage en god wokrett med en saus- altså en skikkelig oppskrift? Anonymous poster hash: d2842...d12 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #4 Skrevet 24. januar 2014 kylling ris og grønnsaker er jo godt i seg selv det, trenger du saus? Anonymous poster hash: e2e2d...449 1
Radon Skrevet 24. januar 2014 #5 Skrevet 24. januar 2014 kylling ris og grønnsaker er jo godt i seg selv det, trenger du saus? Anonymous poster hash: e2e2d...449 Dødskjedelig spør du meg! Anbefaler deg og google "saus til kylling". Selv synes jeg det er utrolig godt med sitronsaus eller aprikossaus. Ellers er vanlig karrisaus eller sursøtsaus veldig godt. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #6 Skrevet 25. januar 2014 Den der holdninga om at "det vil de nok ikke like" blir vel fort en selvoppfyllende profeti? Anonymous poster hash: 1e0a3...629 5
Gjest Citronella Skrevet 25. januar 2014 #7 Skrevet 25. januar 2014 Asiatiske unger elsker soyasaus. Så hvorfor ikke prøve? Eller, kun soyasaus blir litt kjedelig. Prøve med kokosmelk, ingefær, hvitløk og litt søt chilisaus sammen med kyllingen. Mild, god og barnevennlig eksotisk mat for norske barn
pinar Skrevet 25. januar 2014 #8 Skrevet 25. januar 2014 Jeg likte hvertfall soya saus som barn, og syns du kan prøve før du tar avgjørelsen om at de ikke liker det. Det er bare bra å introdusere ulike smaker tidlig. Du kan eventuelt steke inn egg sammen med risen og kyllingen, og litt grønnsaker. SItrus basert saus passer og godt inn. Ellers er jeg kjedelig nok til å synes at bare rømme/kesam er godt til, med eventuelt noen krydderurter/hvitløk. 2
Alvina Skrevet 25. januar 2014 #9 Skrevet 25. januar 2014 bearnaise. Mener siden alt er prøvet og du vil ha saus. ... Ville nok laget woken med ingefær, hvitløk, sellerirot, gulrot osv, og laget en mild rømmedressing og en ketchupflaske tilgjengelig, noen ganger må man la barna like det de liker, en annen variant er jo å lage en god ketchuperstating. Men ville selv gått for fløte i woken. Er ikke vant til å lage mat for kresne, så vet egentlig ikke.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #10 Skrevet 25. januar 2014 Bearnaise eller Bretagne kyllingsaus kanskje? Det synes jeg er godt i alle fall. Jeg er veldig glad i saus, synes mye mat (som feks ris og kylling) blir tørt og kjedelig uten saus. Anonymous poster hash: f1f16...d77
-hild Skrevet 25. januar 2014 #11 Skrevet 25. januar 2014 2ss soyasaus 2ss østers saus 1ss red curry paste (prøv bare halvparten først) 1 ts buljongpulver (av typen "fra mr Lee nudlene") oppløst i litt vann, 1/2 dl kanskje 1 ts sukker litt maizena for å jevne = en saus du kan bruke til en kylling wok med f.eks kylling, løk, papirka og sukkererter
lell Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #12 Skrevet 25. januar 2014 Ordla meg litt feil. Jeg VET at de ikke liker soyasaus, sursøt saus eller noe som helst sånt. Har prøvd å tvinge dem til å bare smake.. Wok lager jeg ofte men da uten saus. Tar det på til meg selv. Tenkte at hvis jeg varierer med ris istedenfor så får jeg kanskje lurt noe saus oppi...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå