Gå til innhold

Kjærestetur ...fordeling av utgifter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på kjærestetur til en storby. Han vil gjerne kombinere turen med ett kurs i utlandet han har med jobben. På den måten betaler jobben hans selvsagt hans flybillett. I mitt stille sinn tenkte jeg at vi skulle dele resten av beløpet i 2 og betale halvparten hver, men neida. Han betaler sin del minus flybilletter, og jeg min del pluss flybilletter.

For meg blir dette i overkant smålig. Han har over en mill i årslønn ... Han har selvsagt alt sitt på det rene med å gjøre det på denn måten, men jeg syns altså at dette er gnient. Noen innspill? Vi i slutten av 30 årene.

Anonymous poster hash: 08a06...657

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på om dere har felles økonomi til daglig. For vår del hadde han/vi betalt beløpet sammen.

• Liker 8
Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg synes ikke han er smålig eller gnien egentlig, selv om det ikke hadde gjort noe om han betalte halvparten av din bilett

Skrevet

Jeg har såpass stolthet at jeg betaler min andel uten diskusjon.. at jobben for han betaler, er hans flaks, neste gang kan det bli din tur å bli heldig økonomisk sett..

Også liker jeg å betale min andel, slik at ingen kan minne meg om ved senere diskusjon om at : husker du, jeg betalte det og det for deg.. f.ck u and ur money, I stand on my own feet :) :D :D

• Liker 6
Skrevet

Nå er ikke jeg noen tilhenger av å overføre småbeløp, så hvis du betalte din flybillet så burde han betalt hotellet for weekenden. Differansen kan vel umulig ha vært så stor med mindre du fikk veldig dyre flybilletter eller storbyen er på andre siden av kloden.

Men han høres jo litt kjip ut da, men kjekt å være sammen med en som tjener 1 mill. selvfølgelig med alt det som hører med. Så skjønner at du ikke dumper han pga. småligheten.

Anonymous poster hash: 69458...d55
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har såpass stolthet at jeg betaler min andel uten diskusjon.. at jobben for han betaler, er hans flaks, neste gang kan det bli din tur å bli heldig økonomisk sett..

Også liker jeg å betale min andel, slik at ingen kan minne meg om ved senere diskusjon om at : husker du, jeg betalte det og det for deg.. f.ck u and ur money, I stand on my own feet :) :D :D

Du høres ung ut og med dårlige erfaringer. Jeg har aldri opplevd at noen minner meg på at de har betalt for meg, så det argumentet er ikke i mine tanker engang. Jeg betaler selvsagt også min del uten diskusjon, men jeg registrere at han i mine øyne er litt gnien, og det er aldri noen suksess i datingfasen. Ts.

• Liker 2
Skrevet

Nå er ikke jeg noen tilhenger av å overføre småbeløp, så hvis du betalte din flybillet så burde han betalt hotellet for weekenden. Differansen kan vel umulig ha vært så stor med mindre du fikk veldig dyre flybilletter eller storbyen er på andre siden av kloden. Men han høres jo litt kjip ut da, men kjekt å være sammen med en som tjener 1 mill. selvfølgelig med alt det som hører med. Så skjønner at du ikke dumper han pga. småligheten. Anonymous poster hash: 69458...d55

Hehe hva mener du med alt som hører med? Han har hverken spandert eller kjøpt noe til meg. Grunnen til at jeg oppga lønn var fordi det ikke skulle bli en diskusjon hvorvidt han hadde råd eller ikke :-) Ts.

Skrevet

Ser ingen grunn til at han skal spleise på din flybillett. Du betaler den, resten deler dere. Dvs akkurat sånn som dere har gjort det. Det er da ikke smålig å ikke betale andres andel.

Anonymous poster hash: 37af7...c2c
  • Liker 3
Skrevet

Dere burde betale like mye, at han får sine flybilletter gratis burde bare være et pluss for deg også ved at det blir mindre utgifter på begge to.
God tur !

• Liker 2
Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg syns fordelingen han tilbyr er rimelig i deres situasjon. Siden dere snakker om hvem skal betale hva, så har dere ikke noe felles økonomi. Da betaler du for deg selv, og han betaler for seg selv.

• Liker 4
Skrevet

Valgte dere byen fordi du vil der uansett eller fordi kurset er der? Hva kom først, byen eller kurset?

Ellers er mitt svar at hvis spørsmålet er hva som er teknisk sett "riktig" så er det at du betaler din, men at jeg mener at i forholdet er begge har god økonomi og satser på en fremtid sammen (man bør da bryte forholdet hvis ikke) så skal ikke diskusjonen om hva som er teknisk sett riktig være relevant. Så det er et "ja, men nei"-type svar.

Anonymous poster hash: 340f8...627
  • Liker 2
Skrevet

Hvis jobben til kjæresten min hadde betalt for flybilletten hans, ser jeg ingen grunn til at han skal betale halvparten av min flybillett. Den flybilletten ville jeg betalt selv. Også delt på hotell og mat.

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville og betalt min egen billett.. Jeg regner da med at om du har råd til en storby ferie, så har du også råd til å betale din egen billett..

• Liker 1
Skrevet

Hvis jobben til kjæresten min hadde betalt for flybilletten hans, ser jeg ingen grunn til at han skal betale halvparten av min flybillett. Den flybilletten ville jeg betalt selv. Også delt på hotell og mat.

Enig.

• Liker 1
Skrevet

Hehe hva mener du med alt som hører med? Han har hverken spandert eller kjøpt noe til meg. Grunnen til at jeg oppga lønn var fordi det ikke skulle bli en diskusjon hvorvidt han hadde råd eller ikke :-) Ts.

Tenker da middager du kan bli invitert med på som jobben(eller kunder) spanderer, fester der du kan møte interessante folk, konserter osv. Har man en bra jobb så følger det ofte mye sosiale aktiviteter med.

Man kommer gjerne inn i et annet miljø enn om du var sammen med en som har en kjipere jobb, litt avhengig av hva han gjør men ser for meg at det er noe innen finans.

Det gir jo også litt status at du har en kjæreste med en bra jobb, venninner av deg blir misunnelig osv, det er jo en pakke.

Men sånn ellers så høres han kjip ut, virker jo ikke ut som han har spandert en middag på restaurant engang.

Anonymous poster hash: 69458...d55

Skrevet

Hvis reisemål eller tidspunkt ble bestemt utifra denne jobbreisen så synes jeg han bør betale halve flyutgiftene dine.

Hvis reisemål og tidspunkt var din idé eller noe dere ble enige om før denne jobbreisen var et tema, så synes jeg det er greit (om enn en smule gjerrig) av ham å ikke betale noe for deg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke tankegangen verken til TS sin kjæreste eller flere andre her. de skal på tur sammen, de er kjærester, og i mitt hode er det da naturlig at når HAN ikke betaler flybillettene sine, så betaler han mer av det andre. Feks at han betalte hotellet og så deler de på mat/underholdning whatever. Sånn gjør vi det - og her er det jeg - som kvinne - som er den som får flybilletter pga tjenestereiser. Syns det ville vært urimelig om den økonomiske fordelen jeg får av det ikke også skulle kommet min kjære til gode.

Folk gjør selvsagt som de vil, men den holdningen som jeg ofte ser her på KG syns jeg er i overkant "min min min". Det er ikke måte på hvordan alt som har med penger å gjøre skal deles på øret - helt uavhengig av den reelle økonomiske situasjonen til partene. Glad jeg aldri har opplevd det i forhold, og vel heller ikke med venner. Det vanlig er å dele ut fra den enkeltes inntekt, dvs. har jeg mest tar jeg en større andel og vice versa.

så TS - jeg skjønner deg godt, hadde også blitt litt i stuss over hans holdning der.

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner ikke tankegangen verken til TS sin kjæreste eller flere andre her. de skal på tur sammen, de er kjærester, og i mitt hode er det da naturlig at når HAN ikke betaler flybillettene sine, så betaler han mer av det andre. Feks at han betalte hotellet og så deler de på mat/underholdning whatever. Sånn gjør vi det - og her er det jeg - som kvinne - som er den som får flybilletter pga tjenestereiser. Syns det ville vært urimelig om den økonomiske fordelen jeg får av det ikke også skulle kommet min kjære til gode.

Folk gjør selvsagt som de vil, men den holdningen som jeg ofte ser her på KG syns jeg er i overkant "min min min". Det er ikke måte på hvordan alt som har med penger å gjøre skal deles på øret - helt uavhengig av den reelle økonomiske situasjonen til partene. Glad jeg aldri har opplevd det i forhold, og vel heller ikke med venner. Det vanlig er å dele ut fra den enkeltes inntekt, dvs. har jeg mest tar jeg en større andel og vice versa.

så TS - jeg skjønner deg godt, hadde også blitt litt i stuss over hans holdning der.

Dette er akkurat slik vi løser dette også, ikke på øret, men får en flybillett gratis så betaler den andre hotell. Så ordner man opp resten ved valuta uttak osv.

Skrevet

Når mannen og jeg var kjærester kom vi i samme situasjon, bortsett fra at det var jeg som skulle på kurs ;)

Dette var før vi bodde sammen og fikk felles økonomi. Men for min del var det helt naturlig at vi delte reisens kostnader på to, og betalte hver vår del. Siden jeg fikk dekket diettpenger, hotell og reise så var det i prinsippet kjærestens reise vi betalte halvparten av hver. For meg var dette helt naturlig, og jeg tenkte ikke en gang på at han skulle betalte fullt ut for seg og jeg slippe unna med noen få kroner.

Anonymous poster hash: 38eb7...3f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...