Gå til innhold

Utrolig mye utflod, hvordan bli kvitt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har utrolig mye utflod. Har ikke vært slik alltid, men hvertfall i over et år, selv om jeg alltid har hatt en del utflod. Jeg må alltid gå med truseinnlegg, for plutselig kan det komme kjempemye utflod, og har jeg ikke truseinnlegg da blir det vått gjennom buksa. Jeg bare kjenner at det renner. Alltid etter jeg har tisset, så kommer det også en dam med utflod innen fem minutter, så hvis jeg skal tisse må jeg være sikker på at jeg kan gå på do innen fem minutter igjen for å tørke bort all utfloden. Det kan lukte litt surt av utfloden noen ganger, men som oftest lukter det mest søtt. Utfloden er som regel helt blank, eller litt hvitgul. Har ikke noen andre plager nedentil. Hva kan jeg gjøre for å unngå å få så mye utflod. Det er veldig plagsomt og jeg vil bli kvitt det.

Anonymous poster hash: bbf18...cc2
Skrevet

Sliter med det samme i perioder. Går du på p-ring?

Anonymous poster hash: 69bad...ed7

Skrevet

Jeg bruker ikke noen prevensjon, og har aldri brukt det.

Skrevet

Det kan være soppinfeksjon. I såfall er en enkel tablettkr på resept fra legen,den enkle løsning på problemet.

Anonymous poster hash: 3b50a...1cf
Skrevet

Hva heter denne tablettkuren og hvordan funker den?

Skrevet

Hva heter denne tablettkuren og hvordan funker den?

Canesten. Jeg ville heller tatt en tur til gynekologen. Lite hensiktsmessig å behandle seg for sopp dersom man ikke har det. Dra heller å få det undersøkt, så vil du få nøyaktig svar på det du lurer på.

Anonymous poster hash: 12ce3...cbe

Skrevet

Jeg ser på hjemmesiden til apoteket at canesten er resptfritt. Stemmer dette? Eller bør jeg heller få noe annet som funker bedre på resept fra legen?

Skrevet

Jeg ser på hjemmesiden til apoteket at canesten er resptfritt. Stemmer dette? Eller bør jeg heller få noe annet som funker bedre på resept fra legen?

Ja, det er reseptfritt.

Anonymous poster hash: d989d...130

Skrevet

Kan være helt normalt. Noen har mye, andre lite, noen ingenting.

Anonymous poster hash: 76740...c9b
Skrevet

Kan det være noen slags forstyrrelse som kommer fra truseinnleggene du bruker?

Jeg hadde et storforbruk av Always, hadde ikke enorme mengder utflod konstant, men nok til at det var irriterende, flaut og upraktisk. Gikk etterhvert over til menskopp under menstruasjon, og etterhvert leste jeg meg opp på bivirkninger av stoffene i truseinnlegg også, og sluttet med det. Brukte menskoppen de dagene det var mye, men etterhvert gikk det seg faktisk til. Før hadde jeg alltid utflod, noen ganger litt og noen ganger myyye, men nå bruker jeg kun trusa og det går helt fint. Noen dager kommer det litt, men det er jo normalt, og det går seg enda til.

Anonymous poster hash: 1d1e1...f02
Gjest Bringebær55
Skrevet

Kan jo og prøve melkesyretabletter (EcoVag eller noe lignende)

Skrevet

Du bør sjekke deg for kjønnsykdommer

Anonymous poster hash: 48cf2...7de
Skrevet

Jeg har ikke storforbruk av truseinnlegg. Eller bruker det bare når jeg er ute av huset. Når jeg er hjemme så går jeg heller og tørker meg når jeg kjenner at det kommer mye utflod.

Har prøvd melkesyretabletter (vivag vaginalkapsler) uten at det hjalp noe.

Er helt sikker på at jeg ikke har noen kjønnsykdommer. Har nesten ikke hatt sex og har alltid brukt kondom de få gangene jeg har hatt det.

Skrevet

Jeg har ingen kjønnsykdommer, ikke soppinfeksjon, ikke ubalanse i normalfloraen... Ingenting... Men fortsatt mye utflod, så mye at det blir vått gjennom trusa om jeg ikke bruker innlegg. Har alltid vært sånn så for meg er det normalt.

Sinnsykt irriterende, men det må jeg bare leve med

Anonymous poster hash: eb5be...112

• 2 uker senere...
Skrevet

Etter jeg sluttet å gå med truse fikk jeg mindre utflod og mindre lukt. Ikke de første dagene for underlivet måtte tilpasse seg. Nå er helsen min fantastisk der nede

Anonymous poster hash: 4bc58...95e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...