AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #1 Skrevet 24. januar 2014 Hender av og til at jeg roter meg borti personer som ikke skjønner at det å chatte handler om at begge har noe å si og at man skal svare om en person forteller om noe. Man trenger ikke å skrive et langt svar til alt man blir fortalt eller alt den andre sier, men gi i det minste en kjapp respons som viser at du ikke ignorerer det den andre har på hjertet. Hvordan reagerer du hvis en person ignorerer deg og fortsetter med sitt? Påpeker du det, ignorerer du tilbake, kutter du ut personen om det er noe som stadig skjer over lengre tid? Jeg har en tendens til å ignorere alt det personen sier etterpå. Personen synes sikkert at jeg er helt dust, uten å skjønne hva som utløste dette. Vedvarer det så dropper jeg personen. Jeg kan ta et eksempel fra i dag. Jeg spiller et fotballspill og vi spiller en modus hvor vi styrer hver vår spiller, mens andre personer eller maskinen styrer de andre på banen. Når jeg snakker om bronze squad så er det en annen modus hvor jeg styrer alle 11 selv. Hans "pro" er spilleren hans, den ene spilleren han styrer. Måtte bare forklare litt så dette ikke blir helt gresk. Jeg er naturligvis K her: http://gyazo.com/23085a8818041b1f427ca46dc8618758 Først svarer jeg på at spilleren hans er 6'1 og stiller et oppfølgingsspørsmål, helt etter boka. Deretter forteller jeg noe selv om en spiller jeg har som han aldri i verden visste om fra før (kanskje 1 promille sjanse for at han kjenner til den spilleren). Det at det finnes spillere på spillet som bruker hjelm er VELDIG spesielt, det samme med at så høye spillere hopper så høyt som denne spilleren gjør. Jeg vet bare om én annen som bruker hjelm. Da kunne han svart "haha, cool", jeg forventer ikke noe mer enn det. Men han svarer ingenting. Han fortsetter med sitt, og siden jeg er passe irritert svarer jeg bare med "nice". Ensporet som han er fortsetter han med sitt, og jeg setter inn silent treatment mode. Derifra svarer jeg ikke mer. Man mister kanskje venner på dette i det lange løp, men jeg er ikke så sikker på om dette er venner jeg vil ha i utgangspunktet. Fotball-spill og KG er ikke helt hånd i hanske, men det var et temmelig ferskt eksempel hvor jeg kunne poste samtalen. Anonymous poster hash: 673c4...400
super-s Skrevet 24. januar 2014 #2 Skrevet 24. januar 2014 Tror du ikke de er mer opptatt av å spille enn å chatte? Ser for meg at hvis de ville chatte, så hadde de heller gått på en chatteside.. 12
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #3 Skrevet 24. januar 2014 Tror du ikke de er mer opptatt av å spille enn å chatte? Ser for meg at hvis de ville chatte, så hadde de heller gått på en chatteside.. Han som tok kontakt med meg og tydeligvis hadde tid til å chatte. Som du ser har han tid til å skrive videre, men bare om seg og sitt. Helt utrolig at noen har plusset dette svaret. Anonymous poster hash: 673c4...400
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #4 Skrevet 24. januar 2014 Ok, så du har diktet opp en sosial regel for in-game chatting, og så blir du sur for at andre ikke følger den? Anonymous poster hash: b7777...83a 9
super-s Skrevet 24. januar 2014 #5 Skrevet 24. januar 2014 (endret) Han som tok kontakt med meg og tydeligvis hadde tid til å chatte. Som du ser har han tid til å skrive videre, men bare om seg og sitt. Helt utrolig at noen har plusset dette svaret. Anonymous poster hash: 673c4...400 Svaret mitt var ikke frekt ment, hvis det var det du trodde. Det var bare min teori om hvorfor de ikke chatter tilbake. Edit:skrivefeil Endret 24. januar 2014 av super-s 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #6 Skrevet 24. januar 2014 Ok, så du har diktet opp en sosial regel for in-game chatting, og så blir du sur for at andre ikke følger den? Anonymous poster hash: b7777...83a Hvordan i all verden kan du mene at dette er ingame-chatting? For alt du vet kan det hende at han sitter og spiser middag. Så mye rare svar man skal få her inne. Jeg sa også noe om at han har mer enn nok tid til å skrive om seg og sitt, men da skrev jeg det samme minuttet som du postet ditt innlegg. Anonymous poster hash: 673c4...400
Gjest Bringebær55 Skrevet 24. januar 2014 #7 Skrevet 24. januar 2014 Når jeg leste overskriften tenkte jeg med en gang på mormor som når vi chatter på facebook skriver "klem fra mormor" på hvert innlegg og som signerer med navnet sitt på hver oppdatering 4
QueenOfTheSidewalk Skrevet 24. januar 2014 #8 Skrevet 24. januar 2014 http://gyazo.com/23085a8818041b1f427ca46dc8618758 Anonymous poster hash: 673c4...400 Han var opptatt med å vinne. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #9 Skrevet 24. januar 2014 Altså, det kan sikkert være kjipt når folk ikke svarer deg direkte på alt du sier, men det er jo ikke noe man tenker over i mer enn halvannet sekund. Anonymous poster hash: 0a7ce...4c0 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #10 Skrevet 24. januar 2014 Når jeg leste overskriften tenkte jeg med en gang på mormor som når vi chatter på facebook skriver "klem fra mormor" på hvert innlegg og som signerer med navnet sitt på hver oppdatering Mest/eneste intelligente svaret i denne tråden så langt, og det er ikke sarkastisk ment engang. Jeg gir snart opp mennesker. Folk må gjerne svare litt i hytt og pine på et forum, men det som skremmer meg er at mennesker sitter og liker et innlegg som var totalt skivebom. Det skjer omtrent i hver eneste tråd. Ikke 1-3, men gjerne 7 eller flere som i her i skrivende stund. Anonymous poster hash: 673c4...400
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #11 Skrevet 24. januar 2014 Jeg skjønner virkelig ikke problemet her. Han svarer deg jo, han ignorerer deg ikke, men regna sikker du var ferdig med den lille info biten din, så han svarte med noe annet. Du kan ikke sitte å dikte opp svar andre skal ha til dt du sier hverken på chat eller i det virkelige liv. Anonymous poster hash: 39f1f...3e9 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #12 Skrevet 24. januar 2014 Jeg pleier rett og slett ikke å snakke med fremmede folk uten mål og mening, så slipper jeg det problemet. Skulle venner begynt å oppføre seg sånn så hadde jeg bare sagt fra - men det har jeg aldri opplevd. Anonymous poster hash: a202e...fbe
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #13 Skrevet 24. januar 2014 Hvordan i all verden kan du mene at dette er ingame-chatting? Anonymous poster hash: 673c4...400 Du sa dere satt og spilte? Du virker ganske spesiell. Og nei, det er ingen faste regler for når man avslutter en chat. Anonymous poster hash: b7777...83a 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #14 Skrevet 24. januar 2014 Jeg skjønner virkelig ikke problemet her. Han svarer deg jo, han ignorerer deg ikke, men regna sikker du var ferdig med den lille info biten din, så han svarte med noe annet. Du kan ikke sitte å dikte opp svar andre skal ha til dt du sier hverken på chat eller i det virkelige liv. Anonymous poster hash: 39f1f...3e9 Whaaat? Så når jeg har skrevet noe, så jer jeg ferdig med det og man trenger ikke å svare. Jeg er redd. Anonymous poster hash: 673c4...400
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #15 Skrevet 24. januar 2014 Du sa dere satt og spilte? Du virker ganske spesiell. Og nei, det er ingen faste regler for når man avslutter en chat. Anonymous poster hash: b7777...83a Jeg spilte ikke, og jeg vet ikke om han spilte eller ikke. Poenget er at han har tid til å skrive om seg selv. Han hadde garantert skrevet videre med en gang om jeg svarte på det siste han skrev. Anonymous poster hash: 673c4...400
QueenOfTheSidewalk Skrevet 24. januar 2014 #16 Skrevet 24. januar 2014 (endret) Jeg spilte ikke, og jeg vet ikke om han spilte eller ikke. Poenget er at han har tid til å skrive om seg selv. Han hadde garantert skrevet videre med en gang om jeg svarte på det siste han skrev. Anonymous poster hash: 673c4...400 Kanskje han tenker at det ikke er så mye å svare på? Når du stiller spørsmål, svarer han på det da? Stiller han deg spørsmål tilbake? Endret 24. januar 2014 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #17 Skrevet 24. januar 2014 Kanskje han tenker at det ikke er så mye å svare på? Når du stiller spørsmål, svarer han på det da? Som sagt, "haha, cool" er svar godt nok. Jeg vil bare ha en respons på det jeg sier, kort eller langt. Kan ikke huske at han ikke har svart på spørsmål, men å ikke svare på spørsmål blir jo hakket verre enn dette. Ut ifra responsen i denne tråden er dette helt feil sted å diskutere det. Jeg burde flyttet til Mars og selv valgt ut hvem jeg skulle hatt med meg, slik dumskap som dette er det som provoserer meg mest i hele verden. Anonymous poster hash: 673c4...400
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #18 Skrevet 24. januar 2014 Whaaat? Så når jeg har skrevet noe, så jer jeg ferdig med det og man trenger ikke å svare. Jeg er redd. Anonymous poster hash: 673c4...400 Var ikke det jeg skreiv Du virker som du er utrulig vanskelig å snakke med. Anonymous poster hash: 39f1f...3e9
QueenOfTheSidewalk Skrevet 24. januar 2014 #19 Skrevet 24. januar 2014 Som sagt, "haha, cool" er svar godt nok. Jeg vil bare ha en respons på det jeg sier, kort eller langt. Kan ikke huske at han ikke har svart på spørsmål, men å ikke svare på spørsmål blir jo hakket verre enn dette. Anonymous poster hash: 673c4...400 Spør han tilbake da? Ikke eksploder nå
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #20 Skrevet 24. januar 2014 Spør han tilbake da? Ikke eksploder nå Spørre om hva? Den samtalen er død nå etter at jeg ikke svarte mer. Får se hvordan han chatter neste gang. Anonymous poster hash: 673c4...400
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå