Holly Hobbie Skrevet 21. mai 2004 #1 Skrevet 21. mai 2004 Jeg skal snart gifte meg og har planer om aa gaaned tre-fem kilo. Naa veier jeg ca. 64 kilo, og er 174 cm hoy. Egentlig en ideell vekt, men det er fordelingen som ikke er helt ideell....har litt ekstra rundt magen og hoftene som jeg vil ha bort! Jeg klarer aa vaere flink og spise sunt og ikke altfro mye i noen dager, men saa dukker rebellen i meg opp og odelegger...da spiser jeg masse usunn mat, selv om jeg ikke ha lyst til aa odelegge opplegget mitt! Naa begynner det aa haste, jeg gifter meg 3. juli, men hvordan skal jeg klare det?! Noen gode tips hadde ikke vaeert aa forakte! Hilsen en frustrert
Gjest Gjesta Skrevet 21. mai 2004 #2 Skrevet 21. mai 2004 Planlegg middag for en hel uke på søndag, og gjør handelen unna på mandagen for alle middager...Dette kanskje kan hindre deg i å kjøpe junk-food i og med at du har mat i kjøleskapet..? Clea
Jens Skrevet 21. mai 2004 #3 Skrevet 21. mai 2004 Hei Popelka Jeg gikk ned 8 kilo før bryllupet(begynnte ett halvt år før da...)men slik funket det hos meg. Du må finne ut hvor mange kalorier du forbrenner i løpet av en dag og rett og slett telle kalorier i alt du putte ri deg, for å få i deg mindre enn du forbrenner. Enkelt regnestykke, og enkelt om du følger det slavisk!! :-) I tillegg må du "trene" hver dag, f.eks, gå tur, aerobic, sykle, ett eller annet!!Hadde akkuratt samme "problem" som du har, er 1,75 høy og ville ned til min matchvekt som er 64. og det gikk kjempefint, og har holdt meg der siden!!! Lykke til!!!
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2004 #4 Skrevet 21. mai 2004 Gode gud.. Jeg er 170 høy og hadde vært overlykkelig om jeg hadde kommet meg ned på 70 kg.. Nå er jeg 95.. og ikke direkte ulykkelig av den grunn..
Holly Hobbie Skrevet 21. mai 2004 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2004 Ja, jeg vet hvor flink du var! Bra gjort! Jeg har klart aa gaa ned foer, da spiste jeg en brodskive til frokost, to til lunsj og en liten middag. Men naa spiser vi saa sen middag...slutter paa jobben klokken 17.-17.30, saa vi spiser mellom 19.-20. ....og innen den tid har jeg spist hvertfall en "lunsj" ekstra.... Jeg faar bare vaere litt streng med meg selv naa!
Holly Hobbie Skrevet 21. mai 2004 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2004 Gode gud.. Jeg er 170 høy og hadde vært overlykkelig om jeg hadde kommet meg ned på 70 kg.. Nå er jeg 95.. og ikke direkte ulykkelig av den grunn.. Jeg visste jeg ville faa en saann reaksjon..har selv veid 77 (for noen aar siden), og da ville jeg ogsaa reagert som deg....moralen er: man blir aldri helt fornoyd (dvs. jeg er rimelig fornoyd, jeg er jo slank...vil bare bli kvitt magen!)
~sikka~ Skrevet 21. mai 2004 #7 Skrevet 21. mai 2004 Følg kurset på siden her: www.bodyforlife.com ... fungerer garantert, gubben har gjort det. Det står trengingsplan og hva man bør spise der inne.
Holly Hobbie Skrevet 21. mai 2004 Forfatter #8 Skrevet 21. mai 2004 Jeg trener masse, saa jeg merker jeg er fastere i fisken. Men ikke noen sixpack forelopig...Sykler ca. 40 minutter 4-5 ganger i uken, pluss trener 30 min. 3 ganger uken (styrke pluss kondisjon). Det er maten som er problemet..
Hedda-78 Skrevet 21. mai 2004 #9 Skrevet 21. mai 2004 Ta krom-tablettar. Krom er med på å stabilisere blod-sukkeret, og gjer at du ikkje får sånn søthunger. Virka på meg i allefall (og eg er sjoko-holiker....)
Gjest Popelka ulogget Skrevet 21. mai 2004 #10 Skrevet 21. mai 2004 Takk for tips! Jens: hvor mange kalorier kan jeg spise, tror du? Er 1400 passe, kanskje?
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2004 #11 Skrevet 22. mai 2004 Jeg tror du kan ha mye igjen for å ikke være altfor streng mot deg selv. Hvis du teller kalorier, så kan du unne deg noe godt på en kontrolert måte. Hvis du vil gå ned i vekt bør du spise mellom 1100 og 1300 kcal pr dag, litt avhengig av aktivitetsnivået. Da kan du lure inn litt is, ekstra frukt eller en kanskje en liten sjokolade inni mellom, som en belønning for at du har vært flink. Men når du er "flink" må du ikke være for streng mot deg selv, så du blir gående sulten og fantasere om masse deilig fet mat! Du må passe på å spise 1100 kcal, og fordele matinntaket fornuftig utover dagen (størst måltider tidlig på dagen, som lunsjtider, og mindre om kvelden). Da vil du få et jevnere blodsukker. Jeg har god erfaring med å unne meg en småsjokolade eller to etter trening. Da får jeg opp blodsukkeret, humøret og motivasjonen.
Jens Skrevet 22. mai 2004 #12 Skrevet 22. mai 2004 Ja, det er veldig viktig og spise smått men ofte!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå