Gå til innhold

Noen som vet om dagpenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde at dagpenger, på lik linje med sykepenger ble avsluttet når du kom i arbeide igjen.

Sykepenger kan du eks gå på max et år. Om du er i jobb mange år etter endt sykemld, så beg den ikke å telle om du blir syk igjen. Eks om du var syk i 7 mnd for mange år siden, så beg ikke mnd 8 å telle om du ble syk i dag.

For 7 år siden, ble jobben min nedlagt. Jeg gikk ledig i 32 uker, og fikk dagpenger.

For 3 år siden ble jeg først permittert, så oppsagt, da de flyttet avd. ut av landet. Jeg bor ikke så sentralt,så jeg gikk den gang ledig i 20 uker.

Fikk da et vikariat på en annen plass. Var på og av i nesten to år. Totalt innsendte mldkort den gang var på 18 uker. Så på de årene har jeg brukt 68 uker.

Før jul ble min siste arbplass flagget ut. Fikk brev i dag at jeg fikk innvilget dagpenger. Så leser jeg at jeg har x antall uker igjen. Du kan være ledig 104 uker. Så egentlig driver de og samler opp uker for deg hele livet.?(for å overdrive)

Det er vel egentlig den eneste ordningen vi har hvor de gjør dette?

Nå vil jeg få meg jobb ganske fort, men det bliir uastabilt med timer og dager, så det blir å sende meldekort på nytt igjen.

Spørsmålet mitt er, hva skjer den dagen hvis jeg bruker opp de 104 ukene?

Søker man da på nytt, og tar de også utgp i siste års ligning, eller de tre siste år.

Anonymous poster hash: 3bab6...b2c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må være fullstendig av dagpenger i ett år, for å "begynne på nytt".

Anonymous poster hash: 9c7f6...8ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...