AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #1 Skrevet 24. januar 2014 Jada, jeg vet at for å gå ned i vekt er det "bare" å forbrenne mer kalorier enn man spiser. Hadde det vært så lett som det høres ut som hadde vel alle vært tynne. Hva er dine triks for å gå ned i vekt? Her er noen av mine: - Hvis jeg for eksempel skal til en venninne en kveld og vet at det kommer til å bli servert kaker, godteri, ost og kjeks eller lignende spiser jeg noe med veldig lite kalorier til middag sånn at det veier opp for noe av kosen. Hjemmelaget grønnsakssuppe er en redning da en porsjon nesten ikke inneholder kalorier. - Prøver å alltid ha med med noe frukt/grønt i veska, sånn at hvis jeg får søtsug/blir sulten går jeg ikke på bommerten å kjøpe med en bolle på Narvesen. - Jeg elsker kaker og boller, men lager jeg det spiser jeg fort opp alt selv i løpet av noen dager. Nå baker jeg heller til jeg skal på besøk til noen som feks har bursdag, eller lignende. Da kan jeg spise et par stykker selv og gå hjem til et kaketomt hus:) - Når jeg har fått nok alkohol på byen bytter jeg gjerne til alkoholfritt øl. Det har oftest færre kalorier enn alkoholholdig øl i tillegg slipper jeg at noen venner eller bekjente kjøper øl til meg fordi jeg bare sitter med et vannglass (det har skjedd flere ganger:p) - Jeg har fått en treningsprogram av PT'en min på 30 min som jeg kan gjøre hvor som helst. Perfekt når man ikke har tid til å bruke en time/halvannen på treningsstudioet. Anonymous poster hash: 2fe0a...5e0
ekkoet Skrevet 24. januar 2014 #2 Skrevet 24. januar 2014 Kuttet fra 3 til 2 skiver i lunsjen. Helst magre ting, ikke majones, remulade etc. Ingen sukkerholdig brus, chips, sjokolade, kake, snop. Punktum. Funker ikke for alle, men funker for meg. Det er lettere for meg å ha nulltoleranse enn å skulle begrense meg. Mellommåltid på jobb i 14-tiden, gjør det lettere å holde ut til middag og gjør at jeg ikke er så sulten til middag. Er det fest drikker jeg det jeg vil av alkohol, men holder meg unna snackset. Når jeg følger dette går det av 1kg/uken uten trening. 1
Pringle Skrevet 24. januar 2014 #3 Skrevet 24. januar 2014 Fin tråd! Her er mine "triks": Har ikke godteri og snacks i huset. Bruker handleliste i butikken. Har med en pakke beef jerky og en mini babybel i ryggsekken. Og en flaske vann når det er varmt. Har redusert ris/pasta til middagen med over halvparten. (Da her jeg på mysteriøst vis også sluttet å få vondt i magen hver gang jeg har spist middag!) Sjonglerer med mengder og kalorier i Myfitnesspal, så jeg får velsmakende måltider med passe mengde kalorier. Hvis jeg skal spise borte/ute, legger jeg inn hva jeg regner med at jeg kommer til å spise i Myfitnesspal, og passer på å spise dette, hvis mulig, ellers noe mest mulig tilsvarende. Om det serveres pizza eller kake, tar jeg ett stykke, ikke fire. En sjokoladebit, ikke halve skåla. Spiser typisk kosemat (sjokolade, is, pizza, kaker, vafler osv) kun sammen med andre. Tar med ost, nøtter og frukt, samt farris, på kino. Jeg velger kaffe eller farris når jeg skal ha noe å drikke ute. Svart kaffe, ikke latte. Når jeg venter på bussen, traver jeg fram og tilbake på holdeplassen. Knebøy under tannpussen. Spiser god og næringsrik mat til alle måltider, så blir jeg ikke sulten/sugen utenom måltidene. Dropper i størst mulig grad fruktyoghurt, brød, juice, brus, saft, da det for det meste er tomme kalorier. 1
Askmeagain89 Skrevet 24. januar 2014 #4 Skrevet 24. januar 2014 Går på lavkarbo nå og da forsvinner mye av søtsuget allerede første dagen. Det er rett og slett ikke fristende. Men noen ting gjør jeg: - Pusser tennene ofte eller spiser tyggis - Legger karbohydratene til rett etter trening for å dempe sulten - Lager egne søtsaker: is av brus, bær eller smoothie. - Tar med egne søtsaker/alternativer hvis jeg er på besøk eller ute (på kino, tur etc) - Går ut, leser litt, spiller litt eller strikker hvis jeg får akutt søtsug 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #5 Skrevet 24. januar 2014 - har som mål å gå 12.000 skritt hver dag. Sjekker med skritteller. - når jeg har usunne rester tar jeg det med til lunsjen på jobben og deler med kolleger - spiser nutrilett måltidserstatter som mellommåltid på ettermiddagen. å gå sulten på butikken er oppskrift på katastrofe. - jeg venter ikke med å dra på trening til jeg har lyst. jeg drar på trening fordi jeg har bestemt at jeg skal trene den dagen. - spiser grove knekkebrød til lunsj. får bare lov til å spise en skive med kaloririkt pålegg som påleggssalat eller ost. - drikker alkoholfritt øl og aldri brus. bare ett glass juice en gang i blant. - går alltid trapper i stedet for heis - sier nei takk oftere enn ja takk. Anonymous poster hash: fdab2...7ba
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #6 Skrevet 24. januar 2014 ett triks til: - leser kaloriinnholdet på godteri før jeg kjøper. unngår å kjøpe 9 av 10 ganger på den måten. Anonymous poster hash: fdab2...7ba 2
Gjest Peanut Skrevet 24. januar 2014 #7 Skrevet 24. januar 2014 Jeg trenger ikke å gå særlig mye mer ned i vekt, men liker å holde vekten stabil. ^^, Hva jeg gjør: *Lese karbohydratinnholdet (og ingrediensene) på alt jeg kjøper. *Er veldig glad i å gå i trapper, istedenfor heis. *Går ellers de fleste steder istedenfor å ta kollektivtransport. *Bruker handleliste i butikken. *Spiser hverken brød, pasta, ris eller poteter, og helst ikke så mye mat som inneholder hvetemel heller. Dvs at kaker for eksempel på butikken eller på kafe ikke blir ofret et blikk en gang. Lager heller fra bunnen av selv. *Bruker honning, lønnesirup eller sukrin som erstatning for sukker (halverer da mengden). *Spiser masse nøtter og bær. *Jeg spiser hovedsakelig kun frokost og middag, av og til et mellommåltid som består av pumpernickelbrød eller finncrisp. *Drikker vann, melk, te og kaffe (med skummet melk og eventuelt sjokolade). Dog har jeg "dessertmage" og liker godt kake og 70% sjokolade, og kan godt spise mye av det, uten at jeg går nevneverdig mye opp i vekt.
Gjest Runforit Skrevet 24. januar 2014 #8 Skrevet 24. januar 2014 Nå slanker jeg meg ikke, men jogger 4 mil i uka og spiser rene råvarer. Fokuserer på mye proteiner og fett og lite, men trege karbohydrater. Godis er hovedsakelig mørk sjokolade(minst 70%) og gjerne proteinpannekaker. Skeier gjerne ut av og til med sukkervarer som ren honning(i te og noen middager), soyais og kokossorbeis, men det er ikke ofte. Rører aldri ris, pasta, potet, smågodt etc. Ikke bare fordi det gir meg veldig svingende blodsukker, men også urolig og dårlig mage. Spiser også noe frukt i hverdagene. Vekta er klokkestabil med den livsstilen. 3
Tabris Skrevet 24. januar 2014 #9 Skrevet 24. januar 2014 (endret) - Går mye tur (har hund), da bevisst i ulendt terreng, toppturer og oppoverbakker. Går fort slik at jeg får opp pulsen. Har også joggeintervaller innimellom. Varierer hele tiden hvor jeg går og hva slags type tur jeg går slik at jeg ikke skal gå lei. - Mager jobbefrokost, tidlig lunsj hvor jeg som regel drikker vann til og passer på at jeg alltid har en proteinkilde som holder meg mett. - Yoghurt som mellommåltid på jobb slik at jeg ikke er margsulten til middag - En porsjon middag. - Har kuttet ut all vanlig brus, drikker kun cola zero - Tur eller trening med hund på ettermiddagen/kvelden gjør at jeg har mindre tid i døgnet til å sitte i sofaen og mindre tid i døgnet hvor det frister med "noe godt". - Skal jeg ha noe godt om kvelden (en øl, sjokolade el. lign), så dropper jeg kveldsmaten - Har jeg lyst å kose meg med noe ekstra hvis jeg er på besøk, kake på jobb, middag med dessert ute el.lign, så gjør jeg det. Det gjør at vekten går saktere ned, men da har jeg også en livsstil jeg kan leve med over lengre tid og har aldri "sprekker". Endret 24. januar 2014 av Tabris 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #10 Skrevet 24. januar 2014 Enkle triks: - Godtelov - Spise små middagsprosjoner - Vite at vektnedgang lages på kjøkkenbenken, ikke gjennom trening. - Ta gode valg med tanke på matvarer Hilsen sprek mann. Anonymous poster hash: ff68e...551
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #11 Skrevet 24. januar 2014 Enkle triks: - Godtelov - Spise små middagsprosjoner - Vite at vektnedgang lages på kjøkkenbenken, ikke gjennom trening. - Ta gode valg med tanke på matvarer Hilsen sprek mann.Anonymous poster hash: ff68e...551 Jeg har 5-6 måltider (sunne lavkarbo måltider) jeg kan spise. Har alltid ingrediensene i hus, så da lurer jef aldri på hva jeg skal spise. -Har aldri snop i hus. Kjøper en liten sjokolade Lørdagskveld, da går jeg tiø butikken og kjøper denne. -Har hund Anonymous poster hash: fd8a2...bf7 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #12 Skrevet 25. januar 2014 Mine triks er: - LCHF - Periodisk faste Så enkelt. Kostholdet tar kiloene, trening tar grammene. Men litt trening er jo lurt for helsas skyld, men det var ikke det det var snakk om her. Anonymous poster hash: 506b4...78c 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #14 Skrevet 25. januar 2014 Mine triks er: - LCHF - Periodisk faste Så enkelt. Kostholdet tar kiloene, trening tar grammene. Men litt trening er jo lurt for helsas skyld, men det var ikke det det var snakk om her. Anonymous poster hash: 506b4...78c Når begynner du og når avslutter du fasten?Anonymous poster hash: fd8a2...bf7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #15 Skrevet 25. januar 2014 - Mitt beste tips er å planlegge kostholdet så godt jeg kan. Jeg vet før jeg legger meg hva jeg skal ha til frokost, lunsj og mellommåltider på skolen. - Jeg har faste ting jeg kjøper i kantina til de dagene jeg ikke har matpakke eller fristelsen blir for stor. Suppe uten brød, skyr eller salatbar. - Tar med meg matpakker der jeg kan for å unngå fristelser. Matpakkene er proteinrike (ofte middagsrester). - På jobben min får vi mat på lange vakter. For fellesskapet sin del så spiser jeg av den maten, men tar grove knekkebrød i stedet for brød. Skinke og grønnsaker som pålegg i stedet for ost. Drikker bare svart kaffe og vann. - Når vi har middag på jobb så forsyner jeg meg alltid med en mindre porsjon dersom maten er usunn eller kaloririk. - så har jeg alltid med frukt i veska, og gnager heller på det om jeg skulle bli fort sulten igjen. - Et annet tips jeg har er å ikke være redd for å ikke bli helt mett. Du kan jo heller spise igjen litt senere! - Middagsreglene mine: En porsjon på jobb, 2 små porsjoner på besøk hos andre. En porsjon hjemme. Anonymous poster hash: 8456c...c58
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #16 Skrevet 25. januar 2014 Nå slanker jeg meg ikke, men jogger 4 mil i uka og spiser rene råvarer. Fokuserer på mye proteiner og fett og lite, men trege karbohydrater. Godis er hovedsakelig mørk sjokolade(minst 70%) og gjerne proteinpannekaker. Skeier gjerne ut av og til med sukkervarer som ren honning(i te og noen middager), soyais og kokossorbeis, men det er ikke ofte. Rører aldri ris, pasta, potet, smågodt etc. Ikke bare fordi det gir meg veldig svingende blodsukker, men også urolig og dårlig mage. Spiser også noe frukt i hverdagene. Vekta er klokkestabil med den livsstilen. Sært! Ikke nødvendig å "pine" seg selv så direkte. Anonymous poster hash: c15b2...440 1
Gjest Runforit Skrevet 25. januar 2014 #17 Skrevet 25. januar 2014 Sært! Ikke nødvendig å "pine" seg selv så direkte. Anonymous poster hash: c15b2...440 Hva er pining ved å leve på lavkarbo? 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #18 Skrevet 25. januar 2014 Hvis det er det en Hva er pining ved å leve på lavkarbo? hvis det er det du gjør for å holde vekta klokkestabil. Anonymous poster hash: c15b2...440
Gjest Runforit Skrevet 25. januar 2014 #19 Skrevet 25. januar 2014 Hvis det er det en hvis det er det du gjør for å holde vekta klokkestabil. Anonymous poster hash: c15b2...440 Jeg gjør det ikke for vekta om du leser starten. Jeg slanker meg ikke. Vekta ER klokkestabil pga livsstilen min. Ikke noe jeg jobber mot. Trives med å disponere 4 timer i uka på jogging og spise god og næringsrik mat. Med den livsstilen så er kroppen i bikiniform hele året uten at jeg tenker over det. 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #20 Skrevet 25. januar 2014 Har gått ned 20 kg for noen år siden, og er nå stabil på 62-63 kg fordelt på 170 cm, ca 14-15 i fettprosent. Lever moderat lavkarbo, etter periodisk faste-modellen (det vil si har spisevindu 13-21 hver dag), har ikke snop i hus, trener en del og forsøker å være hverdagsaktiv. Det aller beste er at jeg har skiftet til en livsstil jeg elsker å ha, og spiser mat jeg liker. Kunne aldri tenkt meg å ikke spise god mat. Anonymous poster hash: 1aeb1...3aa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå