Gå til innhold

Enda en tråd om hårfarge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg var begge to lyse som små. Samboeren min ble gradvis mørkere og er mørkblond nå. Jeg er fortsatt relativt lys. Vi har begge to mørke foreldre (en på hver side). Jeg ser stadig mørke foreldre med lyse barn, men hvor vanlig er det motsatte? Vi har en gutt som ble født med mye mørkere hår enn det vi hadde som små og er spent på hvordan nr.2 blir. Er det vanlig at hårfargen endrer seg mye med alder?

Anonymous poster hash: d03f6...288

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det vanlig at hårfarge endrer seg med alderen?

Ja, det er vanlig!

Jeg ble født mørk, ble lys blond, og var lys til jeg var 6-7 år.

Da ble jeg gradvis mørkere fram til jeg fikk den hårfargen jeg har nå, mørk brun.

Min datter opplever det samme. Lys blond da hun var lita, gradvis mørkere fra 6-7 årsalderen. Hun er mørk askeblond nå.

Sønnen var askebrun da han var liten, og er mørkebrun nå.

Anonymous poster hash: 72fff...196
Skrevet

Det er jo en grunn til at allle farger håret sitt blondt da, dette er ungdommens farge. mange barn er blonde og vokser seg mørkere...

Skrevet

Oransj. Barn nummer to med slike foreldre blir nesten uten unntak oransje.

Anonymous poster hash: bb2ee...cad
Skrevet (endret)

Oransj. Barn nummer to med slike foreldre blir nesten uten unntak oransje.

Anonymous poster hash: bb2ee...cad

Haha :)

Endret av Skogsprinsessa
Skrevet (endret)

Dobbelpost

Endret av Skogsprinsessa
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Ja, det er relativt vanlig at hårfarge endrer seg med alderen. En av mine onkler var visstnok veldig lys i håret de første barneårene, mens han ble mørk i håret i senere barneår + i voksenlivet.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg hadde mørk blondt hår som barn, ble gradvis mørkere fra 8-10 årsalderen, til jeg hadde en mellombrun farge som 15-16-åring.

Mange er helt lyse som barn, men ganske få er det som voksne. De fleste blir vel mellom/mørk blonde som voksne.

Skrevet

Jeg har hatt akuratt samme hårfarge (lys blond) fra jeg ble født til nå. Samboer også, han er mørk, så dette stemmer ikke for oss :)

Skrevet

Ja, det er vanlig at hårfargen endrer seg ved alderen. Jeg hadde blondt hår frem til jeg var 17, da fikk jeg brunt hår. Vanligvis endrer jo hårfargen seg raskere enn det, så lurer på hvorfor det tok så lang tid med meg. :klo:

Skrevet

Jeg hadde mere oransje hår da jeg ble født som nå er mere nøttebrunt.

Anonymous poster hash: c1aa6...2ef
Skrevet

Begge mine foreldre har relativt lyst hår og jeg ble født med nesten sort. Det ble gradvis lysere og min naturlige farge nå er vel mørk blond. Pleier å ha det enten ganske lyst eller ganske mørkt og får høre at jeg kler begge deler. Mine søsken ble født med lyst hår og har det fortsatt (har nok mørknet noe dog).

Skrevet

Min far har rødt hår, min mor er blond. Begge hennes Foreldre hadde svart hår. Selv ble jeg født lyslys blond, ikke blitt mørkere med årene (er over 40).

Mine barns far har lyst brunt hår. Hans mor har rødbrunt, og hans far har er mellomblond.

Ene barnet ble født med svart hår, ble deretter rødt og så ble han lyslys blond, og det har ikke endret seg (18).

Andre er mellomblond nå som faren, men var lysere ved fødsel og frem til 2 år. Blir mørkere og mørkere.

Anonymous poster hash: 5233b...97a

Gjest Riskjeks
Skrevet

Begge mine foreldre har relativt lyst hår og jeg ble født med nesten sort. Det ble gradvis lysere og min naturlige farge nå er vel mørk blond. Pleier å ha det enten ganske lyst eller ganske mørkt og får høre at jeg kler begge deler. Mine søsken ble født med lyst hår og har det fortsatt (har nok mørknet noe dog).

Å ha mørkt hår som nyfødt er jo veldig vanlig. De fleste babyer er født med mørkt hår.

Skrevet

Jeg ble født med svart hår, men ble lysere og lysere. Nå har jeg mellomblondt hår. Det samme gjelder barnet mitt. Født med svart hår (pappan har mørkebrunt hår) og nå som 10-åring er han nesten like "lys" som jeg er. Regner med han blir enda litt lysere før han er voksen.

Anonymous poster hash: 21cac...d3f
Skrevet

Å ha mørkt hår som nyfødt er jo veldig vanlig. De fleste babyer er født med mørkt hår.

Jaha? Hvor har du lest/hørt det?

Begge mine er lysblond og har vært det siden fødselen. Er selv mørk brun, men ble født med mellomblondt og hadde det frem til jeg var 7, da fikk jeg mørkebrunt. Samboer var lysblond helt frem til tenårene da ble det mer mellomblondt.

Anonymous poster hash: cc6ba...df7

Skrevet

95% av alle voksne blondiner er falsk blond, så ja ;)

Anonymous poster hash: 6a0c2...148
Skrevet

Jeg ble født med nesten sort hår. Siden ble det lys, lys blond frem til 5 årsalderen, da det ble gradvis mørkere og mørkere blond. Nå er det mellombrunt

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jaha? Hvor har du lest/hørt det?

Begge mine er lysblond og har vært det siden fødselen. Er selv mørk brun, men ble født med mellomblondt og hadde det frem til jeg var 7, da fikk jeg mørkebrunt. Samboer var lysblond helt frem til tenårene da ble det mer mellomblondt.

Anonymous poster hash: cc6ba...df7

Bare erfaring ;) Synes så og si alle babyer med mye hår, har mørkt hår. Så har du jo selvsagt dem som blir født med lite hår da.

Begge mine er født med masse, mørkt hår, den ene ble blond likevel. Det er veldig vanlig.

Skrevet

Både jeg og pappaen var lyse som nyfødte. Mørkere nå. Har to barn hvorav den ene er helt lys og alltid har vært det. Den andre er født mørkere, gjenstår å se om fargen vil endre seg. Han er enda ganske nyfødt.

Anonymous poster hash: d03f6...288

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...