AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #1 Skrevet 24. januar 2014 Hei . jeg har nettopp fått meg ny kjæreste.Vi er begge i slutten av 30 årene og i full jobb. I begynnelsen var min kjære veldig oppmerksom på meg, kom med blomster og spanderte av og til en middag. Han kjøpte inn mat når vi skulle være til meg ( bor hver for oss enda og vi er som regel til meg) Virket ikke kjip i det hele tatt. Det er ikke jeg heller for å si det sånn. Kjøpte alltid igjen en gave til han , når jeg fikk en ting. Nå i det siste har jeg merket en liten forandring. Han overlater matinnkjøpet til meg . Det er alt fra frokost til middager, og kan aldri spandere en kino eller noe lengre. Kjente jeg ble irritert da han kom til meg og sa, du vi mangler brød! Hvorfor kan ikke han gå innom butikken og kjøpe det? Sånn var han ikke til å begynne med. Merker nå at han snakker mye om økonomi , og vil gjerne at vi tar det absolutt billigeste (klær, mat etc) Det må nevnes her at han tjener mere enn meg. han har aldri med noe mat lengre ( de siste 3 ukene) og jeg kjenner at dette irriterer meg. Jeg er ikke redd fro å si fra,men føler at jeg må se det litt an først. Er litt for tidlig å si noe.Mulig han skjerper seg. Er det noen som har lignende opplevelser, at mannen går fra å være raus til å bli litt sånn utnyttende?Hvordan startet det , og hvordan taklet du det? Det er et litt vanskelig teme å ta opp, så jeg venter til jeg er helt sikker i min sak,før jeg never noe til han. takknemlig for svar:-) Anonymous poster hash: 23a42...3d7
Barcelone Skrevet 24. januar 2014 #2 Skrevet 24. januar 2014 Kan nesten høres ut som om han var skikkelig raus for å få deg på kroken og så har han bare skrudd igjen. Er jo greit at ikke han skal kjøpe alt, men er ikke bra hvis han er gjerrig. Men hvor lenge har dere vært sammen? Hvorfor er dere bare hos deg?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #3 Skrevet 24. januar 2014 Syns han hørres kjip ut. Spanderer mye i begynnelsen gjør jo alle menn for å imponere, forså å ikke spandere/hjelpe til med noe syns jeg er litt rart. Når jeg og ex'en min var sammen (ikke samboere) Så delte vi på matinnkjøpet. Dvs annen hver gang ca betalte jeg, og resten han. I og med han hadde bedre økonomi enn meg så betalte han kanskje litt oftere, men da betalte jeg gjerne kinobiletter til oss eller evt ga han en 500 lapp i ny og ne for å holde det noe lunde likt. Syns dette er noe du burde ta opp med han. For det at du skal betale ALT er ikke rettferdig. Mener man skal stille nokså likt om økonomien tillater det. Viss han syns det er dumt så hadde jeg begynt å bare kjøpe inn mat nok til degselv så kunne han ha kjøpt med sin egen mat om han vil spise noe. Anonymous poster hash: d2602...09f
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #4 Skrevet 24. januar 2014 Høres ut som han har økonomiske problemer, forbruks lån eller en dyr ex-kone eller noe. Ville dumpet han, ikke noe å satse på. Anonymous poster hash: fc8f5...554
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #5 Skrevet 24. januar 2014 egooo... kommer nok ikke til å forandre seg til det bedre igjen. det var bare for å få deg på krone, been there done that.... Anonymous poster hash: a56f7...f29
Gjest Awzm me Skrevet 24. januar 2014 #6 Skrevet 24. januar 2014 Han hørtes kjempekjip ut. Hadde aldri klart å være med en som mente at "vi" skulle kjøpe det billigste av klær osv, når vi ikke en gang bor sammen!
Betty Blue Skrevet 24. januar 2014 #7 Skrevet 24. januar 2014 Jeg tenker at det er mer naturlig å være litt spandabel i begynnelsen, og forventer ikke at det skal vare. At han er mer økonomisk nå er et pluss tenker jeg, spesielt om det er slik at han/ dere ikke egentlig har råd til særlig utskeielser økonomisk akkurat nå for tiden. Men en utpreget gjerrig mann som ikke unnet seg selv eller oss noe på noe tidspunkt hadde ikke vært aktuelt for meg. 1
Alina X Skrevet 24. januar 2014 #8 Skrevet 24. januar 2014 Han viser vel sitt sanne jeg..... Snart så sitter han der i en utslitt boxer og følger med på en fotballkamå han bare MÅ se(som alle de andre fotballkampene)mens han fiser,stapper i seg chips og peller seg i nesa. Spør du om å finne på noe annet enn å se på TV,får du et grynt om at han er sliten og ikke orker..... 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #9 Skrevet 24. januar 2014 Hva gjør han med pengene han ikke bruker? Anonymous poster hash: fc8f5...554
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #10 Skrevet 24. januar 2014 ok, så jeg kan forvente at han ikke skjerper seg og viser nå den han egentlig er? Vi har vært sammen i 4 -5 mnd ca, og det er den siste eller siste par månedene jeg har merket at han lar meg stå for matinnkjøpet. Kan ikke ha med så mye som et brød. han dro til og med hjem og fryste ned sitt brød for å komme og spise her fortalte han. Jeg kan ikke fatte at det går an å være sånn. Det er som sagt de siste tre ukene han virkelgi har blitt sånn. Hvor lang tid skal jeg gi han før jeg tar det opp med han? Er nesten usikker på om jeg vil dele livet med han dersom jeg må fortelle han dette. Er det vanlig at man er spandabel i begynnelsen og blir kjiip etterpå? Har så lyst å si det til han nå, men venter for å være sikker i min sak. Han har ikke økonomisk problemer . Tjener godt og har foreldre som gir han penger også. Hilsen trådstarter Anonymous poster hash: 23a42...3d7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #11 Skrevet 24. januar 2014 Nei, det er ikke vanlig å bli kjip mens man er i et forhold, jeg kjøper ofte gaver til samboeren min, gjerne klær og vesker i 5-10 tusen kroners klassen noen ganger i året. Jeg spanderer minst en helgetur til en storby en gang i året ca. Anonymous poster hash: fc8f5...554
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #12 Skrevet 24. januar 2014 syns egentlig damene er ganske kjipe når de forventer slike ting. kunne ikke falt meg inn å motta gaver i 1000 kroners klassen av mmin samboer Anonymous poster hash: da85c...299 1
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2014 #13 Skrevet 24. januar 2014 Han hørtes kjempekjip ut. Hadde aldri klart å være med en som mente at "vi" skulle kjøpe det billigste av klær osv, når vi ikke en gang bor sammen! Ikke jeg heller, for hvilke klær jeg kjøper har ingen noe med.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #14 Skrevet 24. januar 2014 Jeg tenker han har en eller annen utgift som du ikke vet om.,,, Worst case scenario er jo at han har en voldtekts dom han driver og betaler på som han ikke vil fortelle deg om. Hva er grunnen til at han er så økonomisk skakkkjørt når han er nesten 40? Anonymous poster hash: fc8f5...554
Gjest Heartbeat Skrevet 24. januar 2014 #15 Skrevet 24. januar 2014 Nå har han deg på kroken og da viser han sitt sanne jeg! Nei, denne fyren er ikke noe å satse på. Jeg har ikke disse erfaringene. Som regel er menn flinke med å spandere og være rause. Tror du nå får se hvordan han egentlig er, gjerrig!
Gjest Chloe87 Skrevet 24. januar 2014 #16 Skrevet 24. januar 2014 ok, så jeg kan forvente at han ikke skjerper seg og viser nå den han egentlig er? Vi har vært sammen i 4 -5 mnd ca, og det er den siste eller siste par månedene jeg har merket at han lar meg stå for matinnkjøpet. Kan ikke ha med så mye som et brød. han dro til og med hjem og fryste ned sitt brød for å komme og spise her fortalte han. Jeg kan ikke fatte at det går an å være sånn. Det er som sagt de siste tre ukene han virkelgi har blitt sånn. Hvor lang tid skal jeg gi han før jeg tar det opp med han? Er nesten usikker på om jeg vil dele livet med han dersom jeg må fortelle han dette. Er det vanlig at man er spandabel i begynnelsen og blir kjiip etterpå? Har så lyst å si det til han nå, men venter for å være sikker i min sak.Han har ikke økonomisk problemer . Tjener godt og har foreldre som gir han penger også. Hilsen trådstarter Anonymous poster hash: 23a42...3d7 Tidligere var han mer spandabel for å få deg på kroken, nå som han har deg viser han sitt sanne jeg. Han kommer ikke til å bli bedre. Hva er dette snakket om at DERE må kjøpe billigere klær osv? Dere bor jo ikke en gang sammen! Han sier vel dette fordi han vil at du skal bruke alle dine penger på han! For alt vi vet kan han faktisk spare penger på å være sammen med deg, du betaler all maten når dere er sammen og dette sparer han definitivt på. Noen er så sparsomme og gjerrige at det går utover andre. Jeg hadde droppet han.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #17 Skrevet 24. januar 2014 Det første som slo meg etter å ha lest innlegget,er at han har økonomiske problemer av et slag. At han altså drev med et overforbruk da dere traff hverandre for å skjule det. Du skriver han har god inntekt,men har du oversikt over gjeld og utgifter? Reagerer også på at han får penger av moren sin,siden han tjener så godt,med mindre moren har flust av penger og vil bare slenge til ham penger nå og da (?) Virker litt usannsynlig at det er sånn at han er blitt s å mye kjipere,uten at det ligger mer enn gjerrighet bak. Anonymous poster hash: ac419...205 1
Sidsel Skrevet 24. januar 2014 #18 Skrevet 24. januar 2014 Min kjæreste var også plutselig gnien etter noen måneder, men det ga seg igjen. Jeg spurte ham om det senere, men han kunne ikke huske det en gang. "Hæ? Fikk jeg deg til å betale alt? Det var ikke med vilje!" Antagelig var "spanderende gentleman" fasen over, samtidig som jeg fortsatt var i modus for å tilby meg å betale for ting. Kan du ikke bare be ham kjøpe med mat når du vet at han er på vei? Når dere går ut, si ting som "jeg betalte sist, så nå er det vel din tur". Så finner du fort ut om problemet er at han virkelig ikke vil betale, eller om han bare ikke tenker på det og ikke holder regning.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #19 Skrevet 24. januar 2014 Hei . jeg har nettopp fått meg ny kjæreste.Vi er begge i slutten av 30 årene og i full jobb. I begynnelsen var min kjære veldig oppmerksom på meg, kom med blomster og spanderte av og til en middag. Han kjøpte inn mat når vi skulle være til meg ( bor hver for oss enda og vi er som regel til meg) Virket ikke kjip i det hele tatt. Det er ikke jeg heller for å si det sånn. Kjøpte alltid igjen en gave til han , når jeg fikk en ting. Nå i det siste har jeg merket en liten forandring. Han overlater matinnkjøpet til meg . Det er alt fra frokost til middager, og kan aldri spandere en kino eller noe lengre. Kjente jeg ble irritert da han kom til meg og sa, du vi mangler brød! Hvorfor kan ikke han gå innom butikken og kjøpe det? Sånn var han ikke til å begynne med. Merker nå at han snakker mye om økonomi , og vil gjerne at vi tar det absolutt billigeste (klær, mat etc) Det må nevnes her at han tjener mere enn meg. han har aldri med noe mat lengre ( de siste 3 ukene) og jeg kjenner at dette irriterer meg. Jeg er ikke redd fro å si fra,men føler at jeg må se det litt an først. Er litt for tidlig å si noe.Mulig han skjerper seg. Er det noen som har lignende opplevelser, at mannen går fra å være raus til å bli litt sånn utnyttende?Hvordan startet det , og hvordan taklet du det? Det er et litt vanskelig teme å ta opp, så jeg venter til jeg er helt sikker i min sak,før jeg never noe til han. takknemlig for svar:-) Anonymous poster hash: 23a42...3d7 Herregud! Hva er det du klager over? Hvis du ble blendet av pengene hans så fortjener du ikke bare. Bare klaging fra kvinner. Ikke rart mange er single. Anonymous poster hash: e668a...07a 1
lulle Skrevet 24. januar 2014 #20 Skrevet 24. januar 2014 syns egentlig damene er ganske kjipe når de forventer slike ting. kunne ikke falt meg inn å motta gaver i 1000 kroners klassen av mmin samboer Anonymous poster hash: da85c...299 En liten digresjon... Mange jenter og damen bruker 1000 vis på å ta seg ut for mannen. Det være seg fint undertøy, hår, make up osv... Den vanlige mann i gata gjør ikke det. Jeg syns det er derfor det er helt greit at mennene spanderer litt på damene sine .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå