Gå til innhold

Tore (57) fra Hedmark ble permittert, Nav foreslo jobb som pizzabud i Tromsø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste denne artikkelen: http://www.nordlys.no/nyheter/article7124457.ece

Kom til å tenke på dette, hvor langt burde man egentlig flytte for å få jobb? Og spesielt når det er i mindre perioder? Hva tenker dere?

Har hørt om andre tilfeller hvor godt voksne folk med familie, hus og hytte også har blitt permittert, og NAV har foreslått at vedkommende skal flytte landet rundt for å jobbe som lagerarbeider og bo på hybel.

Anonymous poster hash: c7377...c81
Skrevet

Det bør tas hensyn til livssituasjon. Hvis en mann med kone og barn, hus og lån, mister jobben, og må flytte en annen plass i landet for å få seg arbeid, så vil dette i stor grad gå ut over hele familien hvis ikke de har mulighet til å bli med. For en som er enslig og ikke har fast eiendom, eller barn, vil det være enklere å flytte på seg. Men man har jo gjerne nettverk der man bor, og det er ikke alltid så lett å flytte fra en plass man trives, så det er vanskelig å avgjøre hva som blir rett.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes han høres ut som en lat naver som forventer å få uten å jobbe for det. Er han interessert i jobb så flytter han for å jobbe. Er han ikke villig til å gjøre det er han heller ikke interessert i jobb.

Anonymous poster hash: 3ee5e...beb
  • Liker 1
Skrevet

Når jeg har registrert meg og vært i møte har jeg sagt at flytting vil være vanskelig pga barn og mann. Og det har de faktisk godtatt. Dagpenger har kommet inn og det hele.

Når det kommer til permittering så bør de jo absolutt forholde seg til dette på en helt annen måte enn "vanlige" arbeidsledige. Det er jo bare midlertidig og en har jo en arbeidsgiver! Blir for dumt å bytte jobb helt og få dårligere lønn om det er snakk om en dødperiode på 2-3 måneder f.eks.

Og i forhold til det å flytte så hadde jeg ALDRI I VERDEN godtatt å flytte lang kun for noe så kjipt som å være pizzabud. Da skulle det vært en skikkelig jobb som hadde relevans for utdannelse. Altså at det virkelig skulle vært verd det.
Greit nok å sørge for sysselsetting, men ærlig talt. Her er NAV helt på trynet!

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes han høres ut som en lat naver som forventer å få uten å jobbe for det. Er han interessert i jobb så flytter han for å jobbe. Er han ikke villig til å gjøre det er han heller ikke interessert i jobb.

Så du hadde altså flyttet fra alt for en jobb som pizzabud? For hvis ikke så hadde du vært en lat naver?

Anonymous poster hash: e3219...10d

• Liker 7
Skrevet

Hvis jeg var arbeidsledig så hadde jeg heller flyttet på meg for å få jobb enn å bli naver, ja.

Skrevet

Jeg synes han overdriver. Nav har ikke satt kniven på strupen og sagt han skal ta denne jobben, de har bare sendt ut noen tilfeldige forslag til stillinger, basert på standard kvalifikasjoner. Alle får en sånn bunke når de registrerer seg som arbeidssøker, og dette er ikke noe Nav følger opp.

Jeg fikk også en sånn, 2 av de 3 stillingene de sendte meg krevde kvalifikasjoner jeg ikke har, så jeg pælmet dem og har aldri hørt noe mer om det. Faktisk relevante stillinger jeg kunne søke på fikk jeg tips om etter å ha hatt et møte med dem, hvor de kartla mine kvalifikasjoner på en ordentlig måte.

Anonymous poster hash: d11a5...e02
  • Liker 3
Skrevet

Det er lovbestemt at hele landet regnes som et arbeidsmarked og at en er forpliktet til å flytte for å få seg jobb. Når det ikke er jobber å oppdrive i området der disse bor, ja, så må man flytte på seg.

Anonymous poster hash: b483c...82e
  • Liker 2
Skrevet

Hvis jeg var arbeidsledig så hadde jeg heller flyttet på meg for å få jobb enn å bli naver, ja.

Hehe, hver sin smak, men de færreste er villige til å flytte milesvis for noe så kjipt som pizzabud. I hvert fall når de har kvalifikasjoner langt over fjortiskravene som stilles til det.

• Liker 1
Skrevet

Hehe, hver sin smak, men de færreste er villige til å flytte milesvis for noe så kjipt som pizzabud. I hvert fall når de har kvalifikasjoner langt over fjortiskravene som stilles til det.

???????

Hvis jeg ikke får en jobb som er fin nok, da får dere andre idioter forsørge meg.

Vi lever i et land med en del bortskjemte drittunger på lasset.

Anonymous poster hash: 07c4b...373

• Liker 2
Skrevet

Dette er jo bare tragisk, og det er en selvfølge at NAV viser skjønn. At man må påregne lengre reisevei, og kanskje ikke får drømmejobben med det første, er jeg helt for, men å flytte noen fra Telemark (som har alt nettverk og familie der antakeligvis) til Finnmark, det blir for dumt.

• Liker 9
Skrevet

Selvfølgelig skal man flytte på seg hvis det ikke er jobb å få der man bor! Hvor late og bortskjemte har vi egentlig blitt her i landet? Det var da en helt normal ting å gjøre før i tiden...

Anonymous poster hash: 927ca...8c2

• Liker 1
Skrevet

Dette er jo bare tragisk, og det er en selvfølge at NAV viser skjønn. At man må påregne lengre reisevei, og kanskje ikke får drømmejobben med det første, er jeg helt for, men å flytte noen fra Telemark (som har alt nettverk og familie der antakeligvis) til Finnmark, det blir for dumt.

Fra Hedmark til Troms! Ikke at det forandrer argumentasjonen, men rett skal være rett.

Anonymous poster hash: a6dd1...2ad

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fra Hedmark til Troms! Ikke at det forandrer argumentasjonen, men rett skal være rett.

Anonymous poster hash: a6dd1...2ad

Haha, beklager, jeg leste litt raskt, men som du sier; argumentene står fremdeles. ;):)

Endret av Ariana
  • Liker 4
Skrevet

???????

Hvis jeg ikke får en jobb som er fin nok, da får dere andre idioter forsørge meg.

Vi lever i et land med en del bortskjemte drittunger på lasset.

Anonymous poster hash: 07c4b...373

Du, jeg har full forståelse for at man ikke flytter for en sånn jobb når pendlerfradraget sikkert utgjør mer enn man faktisk skatter på en pizzabudlønn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes han overdriver. Nav har ikke satt kniven på strupen og sagt han skal ta denne jobben, de har bare sendt ut noen tilfeldige forslag til stillinger, basert på standard kvalifikasjoner. Alle får en sånn bunke når de registrerer seg som arbeidssøker, og dette er ikke noe Nav følger opp.

Jeg fikk også en sånn, 2 av de 3 stillingene de sendte meg krevde kvalifikasjoner jeg ikke har, så jeg pælmet dem og har aldri hørt noe mer om det. Faktisk relevante stillinger jeg kunne søke på fikk jeg tips om etter å ha hatt et møte med dem, hvor de kartla mine kvalifikasjoner på en ordentlig måte.

Anonymous poster hash: d11a5...e02

Dette, jeg fikk et spørsmål angående en bunke på 20 stillinger de hadde sendt meg for ett par år siden. Jeg sa det som det var at 18 av 20 var jeg ikke kvalifisert på eller kunne ikke ta, og hadde søkt på de to gjenværende allerede før jeg fikk bunken. :) De sendte meg en ny en etter et par måneder.

Det er faktisk bare en veldig grei og effektiv måte å få deg til å se igjennom hva som finnes der ute, når du har en bunke på 20-30 stillinger for hånda ser du jo igjennom den.

Anonymous poster hash: e66f5...cdc

• Liker 1
Skrevet

Som noen nevnte tidligere i tråden, så tror jeg det bare dreier seg om forslag til jobber, det er ingen som krever at han må flytte til Tromsø. Da jeg meldte meg som arbeidsledig så jeg ikke snurten av noen jobbtilbud

Skrevet

Jeg skjønner godt at man ikke ønsker å flytte til en helt annen kant av landet for en usikker pizzabudjobb. Det kravet er helt tåpelig, for det er faktisk veldig dyrt å flytte. Hvor skal man få pengene til å flytte, om man allerede har dårlig råd?

Skrevet

Makan til arrogant svar. Jeg er ikke kjent i Tromsø,men hvor iall verden skulle jeg finne frem der. Skulle blitt mye klager fra folk. Uansett læring om veier osv.

Lat naver? mannen er 57 år, stått i jobb en årrekke. Du kan ta meg da. Jeg har bolig, betaler store lån,mann har fast arbeide. Vi må ha to inntekter for å få det hele til å gå rundt. Hva tror du jobben som pizzabud vil gi kontoen hver mnd? Hva tror du? Jeg skal også leie hybel i Tromsø. Ekstra husholdning, ekstra strøm. Du kan vel kale meg pendler da, så jeg reiser hjem til ungene hver 14 dag. Det er 7000 t-r til min hjemplass. Du, da tjener jeg ikke nok til mine faste utgifter engang. Det resulterer i at jeg får problemer med huslånet hjemme. Du må ikke være så kjapp på tastefingeren vettu. Det er vel slike som deg som sitter hjemme frustrert over å få lite i sosialhjelp som sier sånt. Skam deg.

Du skal få muligheten til å fortelle meg hva et pizzabud tjener i mnd. Jeg vet. Så kan du finne ut hvor mye det koster å bo i Tromsø. Regn ut hvor mye jeg sal ut med hver mnd, da kan du komme med et fornuftig svar

Anonymous poster hash: d42bd...d92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...