AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #1 Skrevet 24. januar 2014 Jeg skal begynne å jogge. Har lenge utsatt det da jeg har hatt en frykt for å skli på vinterføret ute. Vare ute med barnet mitt og akebrett her om dagen, og jeg sprang ned ett par bakker med det. Falt ingen ganger. Derfor har jeg fått troen på at det må gå an for meg å jogge også. Selv om det er mye slaps/litt snø ute. Jeg har så liten treningsgarderobe. Har blant annet ingen passende treningsjakke. Har dere forslag til en man kan bruke om vinteren? Jeg er en frossenpinn nå om vinteren, så jeg lurer på om jeg også burde bruke ullundertøy nå når det er minusgrader når jeg jogger? Føler at jeg er skikkelig nybegynner på dette. Har dere noen joggeklær til utendørsbruk som man kan bruke om vinteren som dere vil anbefale? Anonymous poster hash: 5d3b1...422
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #2 Skrevet 24. januar 2014 *Var. Ikke vare. Hilsen ts. Anonymous poster hash: 5d3b1...422
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #3 Skrevet 24. januar 2014 Du kan kjøpe joggesko med pigger, da er det ikke mye sjanse for å skli, selv på holke Evt kan du skyte pigger inn i joggesko du allerede har (på Løplabbet, koster 300,-), og så finnes det jo brodder. Dersom du vil være helt sikker. Ser mange som jogger i vanlige joggesko, så det burde jo gå helt fint det også Jeg er også frysepinn og bruker ute nå: Lange sportsokker, ullboksershorts, foret joggebukse, treningsbh, tynn sportsgenser, ullsinglet, samt en tynn jakke som tildels er vind og vanntett. Hals, lue og vanter. Og piggjoggesko. Det er helt perfekt når jeg løper, heller litt på den varme siden enn kaldt. Jeg synes det er litt for kaldt hvis det er et stykke hjem når jeg er ferdig, når kroppsvarmen har lagt seg fra løpingen, men vet ikke helt hvordan jeg skal løse det, for flere lag vil bli for varmt for selve løpingen. Foreløpig løper jeg derfor i nærheten av der jeg bor i stedenfor i skogen, som er der jeg foretrekker å være. Det fungerer helt fint Anonymous poster hash: 5d515...52c
Kladd Skrevet 24. januar 2014 #4 Skrevet 24. januar 2014 Kommer litt an på hvor kaldt det er. Er det et par minus ute, bruker jeg å ha på meg tynt ullundertøy, vanlig treningstights og løpejakke. Er det kaldere (ned mot -10), så tar jeg i tillegg på superundertøy innerst. Har alltid på ullsokker, vanter, buff i halsen, pannebånd og refleks. Av sko bruker jeg vanlige joggesko, men med brodder om det er glatt. Har fortsatt ikke prøvd med på jogging når det er kaldere enn ca -10 grader, så da kan jeg ikke svare deg. Men det er jo bare å prøve seg litt fram og se hva som funker.
skruf Skrevet 24. januar 2014 #5 Skrevet 24. januar 2014 http://www.getinspired.no/sko/brodder/asics-gel-arctic-goretex.html Jeg kjøpte meg nettopp disse, de er helt super til å jogge på glatta med:) Veldig god demping, goretex så du ikke blir våt på beina og pigger. Er det skikkelig kaldt ute så bruker jeg ull innerst, ellers vanlig løpetøy, samt ei god løpejakke. Husk hansker, noe i halsen og lue.
Gjest Skrevet 24. januar 2014 #6 Skrevet 24. januar 2014 Bruker det meste som de andre her har nevnt, men må tipse om vindavstøtende tights. Beste kjøpet ever når det kommer til løping i kulda. De er ekstra tykke på forsiden.
skruf Skrevet 24. januar 2014 #7 Skrevet 24. januar 2014 Jeg har et par forete tights fra Nike til kalde dager, de er kjempegode:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå