Gå til innhold

Egenandel bryllyp ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet om et par som tok kr 2000 i egenandel for bryllupet sitt i Spania. Gjestene måtte også betale reisen selv. De 2000 dekket overnatting for ei uke. Så det ble kanskje ikke så ille likevel? Jeg regner med de betalte maten selv, de dagene de var der. Utenom bryllupsmiddagen så klart :)

Anonymous poster hash: d0689...617
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så heldig du er da.

Anonymous poster hash: 3015e...e17
  • Liker 1
Skrevet

Hadde takket nei til et sånt bryllup for å si det sånn...

Håper brudeparet ikke forventet gaver.

• Liker 2
Skrevet

Hmmm jeg vet ikke helt hvordan jeg hadde reagert på ordet "egenandel", det kommer helt an på hvordan de hadde lagt det opp.

Hadde de f.eks sagt at gaven er at dere kommer, de forventer ikke ytterligere gave, og de har fått i stand en deal som gir de overnatting for 1 uke for 2000 kr/pers, og at de ordner det praktiske rundt overnattingen, hadde jeg nok ikke hatt noe problem, da det er en god pris og jeg på en måte hadde fått et valg.

Dersom de hadde booket til gjestene som ville komme, og så sagt "dere må betale egenandel", hadde jeg nok følt at jeg ikke hadde fått et valg, og blitt "påpakket" et valg med en ferdig pris.

Når vi giftet oss i England, skaffet vi rabattert pris der vi giftet oss, vi la ut full informasjon om pris og muligheten for overnattingen der, men lot valget være opp til gjestene. Vi kunne aldri forventet at "alle" ville bo der og tatt det for gitt.

(Om dette brudeparet har fått en pakkepris på at xx antall overnatter en gitt periode, og dermed forventet/påtvunget den muligheten, synes jeg det blir feil, for meg ihvertfall :)

Skrevet

Jeg forstår ikke helt problemstillingen. De 2000 er vel ingen egenandel, men betaling for overnattingen, som jo hørtes rimelig ut.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...