Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest jellica
Skrevet

Hei!

Har i mange år slitt med huden. Har akne og seboreisk eksem.
Huden min er veldig fuktfattig og jeg har tendens til flassing og rødhet.

I mange år styrte jeg mye med huden med blant annet peeling, og masse ulike kremer. Så etter hvert at jo mindre jeg holdt på med huden desto bedre, men jeg ser den trenger "mer" enn hva jeg kan gi den nå.

Prøver å styre unna silikonbaserte kremer (samt mineraloljer) og parfyme.

Har brukt green people en stund og egentlig vært fornøyd med det, men er åpen for andre merker. Kremfresh synes jeg og er et fint merke.

Har og vurdert å bruke olje på huden, men vet ikke om jeg tør å blande selv.
Noen som har noe tips? Renser ikke huden om morgenen, kun om kvelden og peeler ikke lenger.

En annen ting jeg lurer på er sminke. Jeg sminker meg aldri til daglig, bortsett fra en pastellfarged leppestift. Hvis man er nøytral i fargene,(nøytral mot varm) hvilken sminke kler man da? Skulle gjerne blitt flinkere å fremheve trekkene mine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter selv med eksem i perioder, og jeg har veldig sensitiv hud. I periodene hvor eksemen er aktiv (særlig vår/sommer) bruker jeg alltid Emergin C Organics sin serie, rens/toner/serum + dag/nattkrem, og det har ført til at utbruddene av eksem er mindre. Verdt ett forsøk.

Anonymous poster hash: cab0d...c86
Gjest jellica
Skrevet

Takk for innspill : -)

Har tenkt litt på å rense ansiktet med oljer. Men aner ikke hvilke jeg burde bruke når jeg har sensitiv og fuktfattig kombinasjonshud.

Noen som kan dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...