AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #1 Skrevet 24. januar 2014 Hei! Jeg har en venn som betyr mye for meg, og som nå er i en vanskelig livssituasjon. Jeg ønsker veldig gjerne å hjelpe, men synes det er vanskelig å komme med gode råd. Dette er jo vedkommendes valg, ikke mitt. Samtidig er jeg bekymret for vedkommendes psykiske helse oppe i dette. Min venn er gift, har to barn. Forholdet har skrantet en stund, og det blir ikke bedre. H*n har ønsket seg ut en periode, men er redd for å bryte opp pga barna. Dette er jo en veldig god tanke, men jeg ser jo at h*n ikke har det noe bra i forholdet og jeg er redd for hvordan h*n vil få det på sikt. Jeg tenker at det vil ikke komme barna tilgode dersom h*n er så ulykkelig. Jeg vet også at h*n er redd for å såre sin partner. Men å bli pga det er i min verden heller ikke riktig. Og jeg vet også at min venn har truffet en annen person, og at det er varme og gjensidige følelser mellom dem. De har imidlertid satt en stopp for sitt forhold for at min venn skal finne ut av denne situasjonen. Jeg synes det er vanskelig å blandet inn dette, samtidig vet at h*n ikke har så mange å snakke med. Aller helst burde h*n jo snakke med sin partner, men jeg tror ikke de kommuniserer noe særlig godt. Partneren skjønner nok at det er noe som ikke stemmer her, og kommer stadig med små "stikk" til min venn. Hvorfor min venn ikke benytter disse mulighetene til å si hva h*n føler vet jeg ikke, h*n er vel svært redd for konsekvensene. Men jeg vet de har snakket om samlivsbrudd tidligere. Jeg har foreslått at h*n kanskje kunne luftet tankene sine for en nøytral tredjepart, men jeg er redd h*n synes dette er litt skummelt. H*n er vel vant til å ordne opp selv. Men slik jeg ser det, er det vel bare et spørsmål om tid før boblen sprekker.. Er det noen som har noen tanker eller erfaringer de vil dele med meg? Gjerne noen som har vært i en lignende situasjon selv. Anonymous poster hash: a6f33...a8d Anonymous poster hash: a6f33...a8d
Gjest iGirl Skrevet 24. januar 2014 #2 Skrevet 24. januar 2014 Skjønner ikke at det er så viktig å kamuflere kjønnet jeg.. irriterende å lese. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #3 Skrevet 24. januar 2014 Så du er forelsket i en gift mann og lurer på hvordan du kan få han over til deg? Anonymous poster hash: 8de7c...bfb
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #4 Skrevet 24. januar 2014 Kutt han ut, det blir bare tull allikevel. Og du er den som vil tape big time. Anonymous poster hash: e993e...46e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå