Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er samboere, med hvert vårt liv. Ikke mye liv sammen lengre. Han jobber veldig mye og vil slappe av når han kommer hjem, og jeg er student og jobbsøker og dermed mye hjemme (alene) på kveldene. Er selvfølgelig ute med hobbyer og interesser, men jeg liker meg best hjemme. Dessverre ser jeg ikke mye til samboeren min når jeg er her, eller i det hele tatt.

I det siste har forholdet vårt skrantet. Mange grunner, men jeg tror kommunikasjonssvikt er den største årsaken. Det at romantikken har dødt ut hjelper jo heller ikke. Kunne tenkt meg at vi dro bort sammen, bare vi to, men han har så mange prosjekter at det er umulig å planlegge noe.

Men jeg lurer litt på, med tanke på hvordan ting er mellom oss.. Hvorfor slår han ikke bare opp? Hans forrige kvinne slo han opp med fordi følelsene var borte og de oppførte seg bare som venner, så hvorfor gjør han ikke bare det samme med meg, når jeg ser at det samme har skjedd her?

Kan en person, menn eller kvinne, holde ut i et forhold som tilsynelatende er.. vel, så godt som dødt? Er det kanskje sånn at han må ha en annen kvinne next in line, for at det skal skje?

Anonymous poster hash: fca3a...ff1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og før jeg får spørsmål om hvorfor ikke JEG bare går; jeg moter meg opp til det. Har egentlig ingen plass å dra før jeg får meg jobb ved siden av studiene, både pga økonomi og andre ting. Hvis ingenting forandrer seg, kommer det til å skje en dag.

Ts

Anonymous poster hash: fca3a...ff1
Skrevet (endret)

Man kan holde ut lenge i samboerforhold kun fordi det er økonomisk trygghet og enklere på den måten (to inntekter, mye stress å bryte ut, osv.).

Har du sagt til han at nå må dere dra vekk sammen og finne tilbake til hverandre, ellers går det rett vest? Hvis han får en klar melding kan han få mulighet til å finne tid i mellom sine prosjekter til å faktisk ta seg fri og ta deg med ut.

Endret av Snurrebart
  • Liker 1
Skrevet

1) Kan det være at du overdriver? Hverdagen er ikke rosenrød, den er egentlig ganske kjedelig - singel så vell som i et forhold.

2) Du lever sammen med en person fordi du "trenger en plass å bo" under studiene. Mao er han din sugerdaddy? Skjønner hvorfor han er lei deg da i så fall. Et forhold hvor en studerer og har mye fritid - samt klager på partneren, mens den andre jobber og er sliten etter arbe - det blir skjev suppe.

Dersom det er han som en lat potet og du er lei, så bør du slå opp og heller flytte hjem til foreldrene dine elns.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...