Gå til innhold

Hva slags marereritt har dere hatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drømme at jeg var i en gymsal. Også begynte plutselig elevene der å slåst. Dei hadde mye sto i hele ansiktet, så jeg kjende de ikke igjen. De benytte å kvele hverandre og flere slo hverandre til døde. Så kom sangen: det var reven og rotta og grisen. Jeg våknet skrekkslagen i sengen. Det var en fæl drøm. Dette var klassekamerater fra ungdommskolen og barneskolen jeg drømde om.

Hva er den verste drømmen dere har hatt?

Anonymous poster hash: 465e2...178

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drømte at alle rosabloggerne ble satt på stortinget.

Anonymous poster hash: a158c...f7e
  • Liker 3
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg drømmer en del om at jeg blir torturert eller fysisk mishandlet på en eller annen måte. Da våkner jeg dyvåt av svette og aldri så lite panisk. Noen ganger har jeg også opplevd at jeg gråter og hulker i søvne slik at jeg vekker meg selv, men jeg husker aldri hva jeg har drømt. Glad det bare har skjedd når jeg er alene da, for det virker unektelig litt ustabilt. Jeg har også våknet av min egen hysteriske latter, hvis det gjør saken bedre :ler:

Et mareritt jeg husker veldig godt hadde jeg da jeg var lita, kanskje 4-5 år. Jeg drømte at hele familien min skulle dra, også skulle alt skje så fort, så jeg rakk ikke å være med. Kunne bare se de dra og kjenne på følelsen av å være forlatt. Høres ikke så grusomt ut idag, men det var den følelsen. Husker den kjempegodt enda, jeg var livredd da jeg våknet. En annen gang hadde jeg en relatert drøm om at hele familien var på ferie på et skip som ble angrepet av indianere. Alle gjemte seg på ett sted bortsett fra meg, så indianerne fant meg. Det siste jeg husker før jeg våknet var at de sprettet opp huden på låret mitt med en sånn jungelsabelsak. Tror jeg hadde litt separasjonsangst som barn :P

Skrevet

Jeg var på shopping på Nordbysenteret, og alle var plutselig nakne, bortsett fra meg.

Skrevet

Har stort sett mareritt hvor min samboer er utro og/eller slår opp. Det er de mest vanlige nå til dags.

Men de siste dagene har jeg hatt et par mareritt hvor jeg møter bestefaren min, det er for så vidt koselig, men det er drømmer som minner meg på at jeg ikke tilbragte mer tid med ham før han døde. Det er utrolig triste drømmer, og kvalifiserer som mareritt for meg :(

Hadde ett mareritt en gang da jeg var yngre som var veldig "langt", som en film. Husket alt da jeg våknet.

Drømmen/marerittet var som følger : Jeg skulle møte en venn på en togstasjon, men han dukket aldri opp, så jeg begynte å gå rundt for å lete etter ham. Det endte opp med å se mange rare bakrom og kott på togstasjonen, til jeg greide å låse meg selv inne i et vaskerom, lite bøttekott. Det var mopper og vaskemidler over alt, men jeg klarte ikke låse opp døra og følte meg helt fortapt. Men det viste seg at jeg aldri hadde gått rundt på togstasjonen, men at jeg "drømte det" i drømmen, fordi jeg i "virkeligheten" hadde blitt påkjørt og drept av toget mens jeg ventet på kameraten min.

Det ble en litt sær oppvåkning den morgenen!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Drømte at jeg ble kidnappet av en gal middelaldrene mann. Jeg var i drømmen godt voksen med en datter som var businessdame. (jeg er 20 år, btw)

Mannen tok med meg til et kammer og gjorde litt av hvert med meg (husker svært lite av den delen, det varte ikke lenge), for så å bli dratt med i en bil. Han kjørte og tvang meg til å lokke datteren min inn i bilen. Hun hopper inn, og han begynner å kjøre mot et sånt byggeområde. Laaaang sand/grusvei, og han økte farten mer og mer. tilslutt var det en helt insane fart, hvor jeg den dag i dag husker hvordan det føltes. Han roper så at nå skulle jeg få igjen, og at han skulle ta med oss inn i døden. Så kjører han mot et eller annet, hvor jeg automatisk visste at jeg kommer til å havne i koma mens min datter vil dø. J*vlig ekkelt.

Dette var det andre marerittet av 3 mareritt jeg hadde over 2 døgn. Denne var klart den sykeste av de, som jeg hadde for ca 2 måneder siden eller noe sånt..

Endret av iev
  • Liker 1
Skrevet

Drømmer til stadighet at

A: det er noen utenfor vinduet mitt. Jeg prøver å dra for gardinene, låse dørene og gjemme meg, men de(n) dukker stadig opp på nye steder og jeg må konstant kjempe for å ikke bli oppdaget. Opplever stor angst

B: nesten samme scenario - men nå er det en morder utenfor og hvis jeg blir sett blir jeg drept. Er ofte på rommet mitt (i andre etasje) i denne drømmen så er lettere å gjemme seg, men jeg må til stadighet sjekke om personen fortsatt er der eller ikke. Gjemmer meg i hjørnet og er livredd. Heldigvis er jeg god på drømmestyring, så pleier å stikke av ut gjennom et vindu og når jeg først er ute vet jeg at jeg endelig er trygg og at ingenting kan skade meg. Klarer alltid å kontrollere fluktveien og sørge for at ingen slemme kommer nærme nok (hvis det blir for nærme "pauser" jeg drømmen)

Har hatt begge disse drømmene jevnlig fra jeg var..8-10. Tusen takk mobbere :P

Skrevet

Drømte jeg jobbet på en kannibalrestaurant en gang. Uhyggelig og sølete.

Anonymous poster hash: 3242b...da7
Skrevet

Drømmer stadig at jeg blir forfulgt av zombier, men tror det har noe med at jeg er litt over middels interessert i sånne filmer.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Da jeg var liten hadde jeg en gang mareritt etter å ha sett filmen Løvenes Konge. Jeg drømte om den sekvensen da Mufasa døde. Fælt. :tristbla:

Ellers kan jeg ikke huske at jeg har hatt noen ordentlige mareritt etter at jeg ble voksen.

Skrevet

Jeg gikk på folkehøgskole og drømte om at filmlæreren fortalte at han hadde fått en telefon med en beskjed. Jeg fikk høre beskjeden på telefonen og det hadde noe å gjøre med at en av vennene mine og kjæresten, tror jeg, fra folkehøgskolen hadde forsvunnet fra en båt. Jeg ble visst virkelig bekymret, og var ganske urolig da jeg våknet.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg drømte en gang at jeg var ved et eldgammelt hus, Brått låg det flere døde personer rundt omkring og jeg hørte et skrik inni huset, jeg går inn og der sitter det en jente og blør fra munnen. Jeg våknet heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...