Gå til innhold

Synes norske menn er så tilbakeholdne på byen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så vanskelig å bli kjent med noen ute på byen! Når jeg var yngre, var det alltid mye fester og gutter, og man slapp å kjempe så fælt for oppmerksomhet. Skal sies at jeg nok var litt mer "løssluppen" og drakk litt mer før også, i tillegg til at det var en litt annen drikkekultur når vi var i tidlig 20-årene, men jeg sitter ikke akkurat å gjemmer meg i ett hjørne nå heller..

Nå er jeg 27 år. Jeg går ikke like ofte ut lenger, men når jeg gjør det, er det med forventninger om å få en livlig og begivenhetsrik kveld! Bli kjent med nye mennesker, kanskje møte en mann, ettersom man er singel.. Men jeg føler at det er så vanskelig! Jeg har i det siste blitt flinkere til å pynte meg litt mer og å bruke kjoler f.eks når jeg skal på byen. Og det har faktisk bedret seg litt med oppmerksomhet etter det. Rart med det.. :fnise:

Men veldig ofte, både på byen, gjennom venner og på datingsider, blir jeg som oftest oppsøkt av utenlandske menn. Da snakker jeg ikke spesielt om innpåslitne pakistanere som klår på alle jentene på byen, men generelt, bare utenlandske menn. Arabere, albanere, polakker, you name it. Alle som ikke er norske. Noen er ikke innpåslitne heller, men de viser interesse på en "normal" måte. Men det er ikke de jeg vil ha!

Greia er da, hva skal til for å komme i kontakt med en NORSK mann? Hva er cluet? Jeg er en helt vanlig jente, ikke stygg, og har ett nordisk utseendet. Det er ikke noe galt med meg sånn sett, så hvorfor tiltrekker jeg meg aldri norske menn? Jeg henger ikke på nattklubber, men mer på litt roligere steder, hvor man faktisk kan sitte å prate. Når jeg og venninnene mine er på byen, har jeg prøvd flere ganger å innlede en samtale i barkø, spørre om lighter eller om det er ledig plass ved ett guttebord, men det fører liksom ikke noe sted. Jeg er absolutt ikke desperat, og er ikke innpåsliten. Får jeg ikke respons første gang, lar jeg det være liksom..

Men hva gjør jeg feil?

Anonymous poster hash: 25343...44f
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt utesteder :)

Anonymous poster hash: 6c9c1...c21
  • Liker 1
Skrevet

Konsekvensen av feminizmens inntog.

Anonymous poster hash: ec051...457
  • Liker 6
Skrevet

Konsekvensen av feminizmens inntog.

Anonymous poster hash: ec051...457

Herregud....

Anonymous poster hash: 6c9c1...c21

• Liker 7
Skrevet

Fordi vi har en kultur der vi er ganske innesluttet i vår egen gjeng, utenom når vi har tatt en øl eller ti.

Anonymous poster hash: 40a19...d17
  • Liker 4
Skrevet

Men det er ikke de jeg vil ha!

Anonymous poster hash: 25343...44f

Hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: 7d790...6e7

Skrevet

Det er slik nordmenn generelt er. Tilbakeholdne, helt til de får noe innenbords.

Da er det utrolig slitsomme.

• Liker 1
Gjest Summers
Skrevet (endret)

Prøver så godt jeg kan, men blir jo demotivert når folk kritiserer meg fordi jeg kunne vært faren deres.

Endret av Summers
Skrevet

Enig med AB #2, høres ut som du går på feilt sted da ;)

Hender en gang i blå månen jeg går en tur ut med noen venniner, og jeg får alltid bøtter med oppmerksomhet fra Norske gutter. Greit nok det, men jeg er ikke intressert i flørt da jeg har samboer, og ingen menn som sitter seg ned er ute etter en morsom ny bekjentskap eller venn.

Jeg er utenlandsk, men ikke "synlig". Går på rolige steder man kan prate og er vel samme nivå pen som deg, ganske pen, ikke stygg, går med kjole osv.

Anonymous poster hash: dafb2...5d9
Skrevet

vel, da får du sjekke de opp da?

Spørre om lighter er liksom ikke nok :P

Anonymous poster hash: 89bbe...208
  • Liker 1
Skrevet

Vel, jeg er på andre siden av bordet. De kveldene jeg ikke oppsøker damer så mye er det rett og slett fordi at i 90% av tilfellene, så blir damene irritert over at jeg snakker til de eller setter meg hos de. Så som regel er jeg mer på defensiven, men altså, hvis en dame snakker til meg er jeg selvsagt helt med, for jeg vet at hvis en dame prøver å sjekke meg opp, da er det virkelig muligheter.

Men terskelen for å snakke med fremmede er nok litt høyere på "rolige" steder kontra klubber.

• Liker 3
Skrevet

Vel, jeg er på andre siden av bordet. De kveldene jeg ikke oppsøker damer så mye er det rett og slett fordi at i 90% av tilfellene, så blir damene irritert over at jeg snakker til de eller setter meg hos de. Så som regel er jeg mer på defensiven, men altså, hvis en dame snakker til meg er jeg selvsagt helt med, for jeg vet at hvis en dame prøver å sjekke meg opp, da er det virkelig muligheter.

Men terskelen for å snakke med fremmede er nok litt høyere på "rolige" steder kontra klubber.

Jeg er en sånn "irritert" dame. Du velger feil damer. Velg heller damer som prøver å se på deg, kanskje snakke med deg. Ikke de som er opptatt med andre ting eller som ikke vier deg et blikk. Just sayin..

Anonymous poster hash: 73bd4...d2a

• Liker 2
Skrevet

Du skulle prøvd å være mann på byen, TS. Tenk deg om.

Anonymous poster hash: 07354...b9f
  • Liker 3
Skrevet

Tipper de mennene du liker ikke er single derfor er de litt vanskelig å komme i kontakt med, følger ikke med på øyekontakt etc. Når jeg er på byen så er det kameratene mine som er fokuset, jeg er Wingman og er der for å skaffe han/de en dame ikke meg.

Anonymous poster hash: 5ca44...772
  • Liker 1
Skrevet

Tipper de mennene du liker ikke er single derfor er de litt vanskelig å komme i kontakt med, følger ikke med på øyekontakt etc. Når jeg er på byen så er det kameratene mine som er fokuset, jeg er Wingman og er der for å skaffe han/de en dame ikke meg.

De fleste menn i forhold gidder vel ikke "winge" kamerater som skal ha seg dame, annet enn å kanskje introdusere han for noen single jenter han kjenner. Har hvertfall ikke opplevd det. Og single menn gidder som regel ikke være wingman uten å sjekke selv.

Min erfaring er at det vanligste er to menn som "winger" hverandre uten at det er ensidig fokus på en av dem.

Anonymous poster hash: ca9ff...871

Skrevet

Dette beskrev min oppfatning ganske godt!

Jeg er også under inntrykk at trynefaktor har mye å si for kvinner på byen. Oss stakkere som ikke stod først i køen under utdelingen av de vakre ansikt, kommer dessverre bestandig til kort!

Skrevet

Selvproklamert misjonær av utropstegnet, jeg?

Skrevet

Dere som ikke har vakre ansikt får det bår dere blir eldre, de som har det ung ender opp med rynker før de er 60.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dere som ikke har vakre ansikt får det bår dere blir eldre, de som har det ung ender opp med rynker før de er 60.

Yes! Da er det håp for meg! :laugh:

:ironi:

Endret av Frk.K
Skrevet

De fleste menn i forhold gidder vel ikke "winge" kamerater som skal ha seg dame, annet enn å kanskje introdusere han for noen single jenter han kjenner. Har hvertfall ikke opplevd det. Og single menn gidder som regel ikke være wingman uten å sjekke selv.

Min erfaring er at det vanligste er to menn som "winger" hverandre uten at det er ensidig fokus på en av dem.

Anonymous poster hash: ca9ff...871

To single gutter er ikke Wingmen for hverandre, det går sjelden bra. Wingman betyr at man underholder venninnen til jenten som kameraten er interessert i, gjerne for resten av kvelden hvis det ser ut til å gå bra. En single gutt vil jo ikke bruke hele kvelden på slikt, derfor er Wingman ofte i forhold, da han bare er der for å hjelpe kameraten.

To single gutter vil jo derimot prøve seg på 2 fine venninner, eller gå solo etterhvert, men det kan ikke under noen omstendighter kalles Wingman. Hvis oppgaven din bare er at kameraten din ikke skal se ut som han er på byen alene så er du ikke wingman, en wingman offrer seg og tar en kule.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...