AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Jeg har akkurat startet å trene etter flere år uten trening. Trente både i går og litt i dag. Har også meldt meg på gruppetime i morgen. Er ganske støl. Har trent litt forskjellig, både kondisjon, litt styrke, bevegelighet/smidighet, uttøyninger. Har veldig lyst til å trene på lørdag også, men jeg burde kanskje la vær? Kroppen må jo få tid til å restituere seg. Men jeg skal uansett ha fri på søndag. Det er jo mange som trener mange dager i strekk.. Er det dumt å trene mens man er støl? Burde jeg droppe trening på lørdag? Anonymous poster hash: 5f24c...092
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 Når man er ny i treningen, er det ikke så farlig å trene dersom man er støl. Det er verre etter en stund, når du er godt trent, og dermed også utsetter kroppen for tyngre vekter og tyngre belastning. Da trenger den å hvile. Anonymous poster hash: 72676...399
Gjest bustyvel Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 Husk at du må hvile også som nybegynner.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #4 Skrevet 25. januar 2014 Ikke gjør samme feilen som mange andre å gå ut for hardt nå i begynnelsen for å slutte om noen uker. Legg heller opp til 2-3 ganger i uke i begynnelsen, selv om lysten til å trene er større. Du holder lenger om du modererer deg litt i startfasen Anonymous poster hash: 29c15...8c5 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #5 Skrevet 25. januar 2014 Siden du har tatt flere års pause, så ville jeg ikke kjørt på med den tredje dagen på rad med mindre du har trent svært lett de to foregående dagene. Anonymous poster hash: 8b077...123
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #6 Skrevet 25. januar 2014 Trener du kondisjon eller bevegelighet, trenger du ikke tenke på at kroppen må restutieres. Så lenge du fyller opp glykogenlagre etter en kondisjonsøkt, kan du fint trene hver dag. Trener du styrke derimot, må du gi musklene 24 timer på å restutiere seg. Du bør ikke trene samme muskelgruppe to dager på rad, da risikerer du å bryte ned musklene istedet for å bygge opp musklene. Trener du styrke er det også VELDIG viktig at du får i deg tilstrekkelig med protein. Ca 1-2 g per kg kroppsvekt er bra. Hvis du skal trene styrke hver dag, kan du ikke trene etter et fullkroppsprogram. Tren split, f.eks bein første dagen, armer, rygg og mage andre dagen, også kan du trene bein igjen tredje dagen. Anonymous poster hash: 0b46a...7f0
dansk1 Skrevet 25. januar 2014 #7 Skrevet 25. januar 2014 (endret) Jeg har trent jevnlig de siste to år.. Når jeg er veldig støl, går jeg meg en lang tur, sykler lett, eller står på crosstrainer..... Å trene hardt når jeg er støl er ikke bra for min kropp... Endret 25. januar 2014 av dansk1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #8 Skrevet 25. januar 2014 Trener du kondisjon eller bevegelighet, trenger du ikke tenke på at kroppen må restutieres. Anonymous poster hash: 0b46a...7f0 Jeg må restitueres selv om jeg trener kondisjon. Hjertet er også en muskel som behøver "hvile" etter en hard anstrengelse. Anonymous poster hash: 543a1...cbe
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #9 Skrevet 25. januar 2014 Jeg må restitueres selv om jeg trener kondisjon. Hjertet er også en muskel som behøver "hvile" etter en hard anstrengelse. Anonymous poster hash: 543a1...cbe Joda, du trenger selvfølgelig restutisjon. Men du trenger ikke nødvendigvis et helt døgn, slik som med styrketrening. Anonymous poster hash: 0b46a...7f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå