AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Er en jente på 25år, som forsøker å fornye garderoben til det mer stilrene og voksne. Alt av Bik Bok og annet ræl som har samlet seg opp gjennom årene er nå gitt bort, og jeg har smått og sakte begynt å bygge meg opp en garderobe med kvalitetstøy som varer. Derfor er jeg på jakt etter overdeler i gode materialer. Har dere noen tips? Jeg er fremdeles student, så jeg har ikke allverdens med råd, men kan strekke meg til en tusenlapp for en god genser i ny og ne. Ellers har jeg nok av skinnsko, en klassisk lys trenchcoat fra Riccovero, en svart fin ullkåpe, en del dyre vesker (guilty pleasure), og pene bukser og skjørt. Hva mer er et must i en basisgarderobe? Anonymous poster hash: bee9a...888
Gjest Tigress Skrevet 24. januar 2014 #2 Skrevet 24. januar 2014 Silkeblusar og ullgensrar. Gjerne også eit silketørkle og eit pashminaskjerf i ein klassisk farge.
Gjest Ciegus Skrevet 24. januar 2014 #3 Skrevet 24. januar 2014 Silkeblusar og ullgensrar. Gjerne også eit silketørkle og eit pashminaskjerf i ein klassisk farge. Hvor får man tak i slike klær, altså på hvilke butikker? Spesielt ullgensere? Jeg er ikke TS, men er litt i samme fase selv, og det er så lett å overse butikker man har vært vant til å overse.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #4 Skrevet 24. januar 2014 Jeg synes Benetton er en veldig bra butikk når jeg er ute etter ullklær, der får jeg klær i 100 % ull (hater acryl og annen kunststoffdritt...) av god kvalitet og med et klassisk snitt, og samtidig til en veldig god pris! Anonymous poster hash: 18bc1...d70
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #5 Skrevet 24. januar 2014 http://www.hm.com/no/product/17318?article=17318-A#shopOrigin=SA Anonymous poster hash: d2496...17c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #6 Skrevet 24. januar 2014 Jeg ville kjøpt jeans som sitter bra, skinnstøvlerret i en nøytral farge, siljeskjorter, gensere i ren ull, et ullskjørt, en pen kåpe, pashminaskjerf, en dressbukse, en blazer og cardiganer i nøytrale farger. En sort kjole. Pumps i skinn, ballerinasko og en trenchcoat. Topper og typisk trend ting ville jeg kjøpt på billigbutikker. Ser du har masse av basisgarderoben allerede, så du er godt på vei Jeg er ikke så begeistret for Benetton sine ullgensere, syns de nupper. Det gjør Cubus sine kasjmir gensere også. Jeg kjøpte en der til 399,- og trodde jeg hadde gjort det kuppet. Leste på og den innehold bare 5 % kasjmir. Så les på plaggene. Hvilken by bor du i? Jeg handler en del på Høyer og nisjebutikker her i byen. Anonymous poster hash: d2496...17c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #7 Skrevet 24. januar 2014 Jeg ville kjøpt jeans som sitter bra, skinnstøvlerret i en nøytral farge, siljeskjorter, gensere i ren ull, et ullskjørt, en pen kåpe, pashminaskjerf, en dressbukse, en blazer og cardiganer i nøytrale farger. En sort kjole. Pumps i skinn, ballerinasko og en trenchcoat. Topper og typisk trend ting ville jeg kjøpt på billigbutikker. Ser du har masse av basisgarderoben allerede, så du er godt på vei Jeg er ikke så begeistret for Benetton sine ullgensere, syns de nupper. Det gjør Cubus sine kasjmir gensere også. Jeg kjøpte en der til 399,- og trodde jeg hadde gjort det kuppet. Leste på og den innehold bare 5 % kasjmir. Så les på plaggene. Hvilken by bor du i? Jeg handler en del på Høyer og nisjebutikker her i byen. Anonymous poster hash: d2496...17c Skjønner helt ærlig ikke hva du har gjort for å få til at Benetton-gensere nupper? Jeg har sikkert ti gensere og ti cardigans i ull fra Benetton, noen av dem er så mye som 5-6 år gamle, men de ser likevel nye og nærmest ubrukt ut selv om de brukes veldig hyppig i vintersesongen. Anonymous poster hash: 18bc1...d70 1
Gjest Tigress Skrevet 24. januar 2014 #8 Skrevet 24. januar 2014 Eg har også god røysnle frå Benetton, ingen av plagga mine derfrå nuppar. I det heile. Den eine jakka mi frå Benetton har blitt stoppa fire gonger på albuen, men nuppar er der ikkje! Silkeblusar, tja, Filippa K? Eg er uviss på kva merke dei eg har er, men eg veit at HM somme tider har silke og kasjmir i den Premium-kolleksjonen sin.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #9 Skrevet 24. januar 2014 Jeg synes Benetton er en veldig bra butikk når jeg er ute etter ullklær, der får jeg klær i 100 % ull (hater acryl og annen kunststoffdritt...) av god kvalitet og med et klassisk snitt, og samtidig til en veldig god pris! Anonymous poster hash: 18bc1...d70 Benetton ullgenser sluttet jeg å kjøpe for 5-6 år siden, de nupper så, jeg har enda en som jeg har brukt 2 ganger, den er så nuppete at jeg kan ikke bruke den på jobb. Men jeg har enda 4 ullgensere som jeg kjøpte der for 10-12 år siden, og de er velbrukte og like fine. Jeg fikk inntrykk av at de endret råvarene sine for 5-6 år siden, for jeg kjøpte 2 genser med et par mnd mellomrom, og begge ble så nuppete, at jeg har ikke vært hos benetton siden. Anonymous poster hash: 46976...dd6 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #10 Skrevet 24. januar 2014 Jeg har to kasjmirgensere og to merinogensere fra COS, alle kostet under 1000. De er veldig stilrene. Anonymous poster hash: 4e471...1a0
GirlWithOneEye Skrevet 25. januar 2014 #12 Skrevet 25. januar 2014 Strikk selv, hvis du kan! Jeg strikker pene ullgenser selv, spesielt i merino.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #13 Skrevet 26. januar 2014 Svipp innom h&m-trend fra tid til annen. Plutselig har de inne billige cashmeere-gensere. Har selv gjort et par kupp der Ellers har cos også god kvalitet på tøyet sitt, men er litt dyrere enn h&m trend. Enda dyrere igjen er acne. Pleier å kjøpe en genser derfra hver sesong og begynner nå å få en fin fin samling Anonymous poster hash: 17f22...413
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #14 Skrevet 27. januar 2014 Tusen takk for tips! Jeg lurer på hvordan dere bestiller fra cos? Norge er ikke på listen over land de sender til.Anonymous poster hash: bee9a...888
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #15 Skrevet 27. januar 2014 Er forøvrig IKKE fornøyd med hverken kvalitet eller passform på benetton, så den utgår for min del. Hvor kan jeg få tak i en fin pashmina? Anonymous poster hash: bee9a...888 1
Mischa Skrevet 27. januar 2014 #16 Skrevet 27. januar 2014 Tusen takk for tips! Jeg lurer på hvordan dere bestiller fra cos? Norge er ikke på listen over land de sender til.Anonymous poster hash: bee9a...888 COS har egen butikk i Oslo, i Hegdehaugsveien Zara har også nå og da deilige kasjmirplagg, jeg er superfornøyd med mine! Mango og Oasis har til tider gode kvalitetsplagg i ull og silke. Verdt å sjekke ut
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #17 Skrevet 27. januar 2014 Ahh, da så. Jeg bor i Bergen, så det er dårlig med både COS og Zara her. Men skal sjekke ut Mango og Oasis;) COS har egen butikk i Oslo, i Hegdehaugsveien Zara har også nå og da deilige kasjmirplagg, jeg er superfornøyd med mine! Mango og Oasis har til tider gode kvalitetsplagg i ull og silke. Verdt å sjekke ut Anonymous poster hash: bee9a...888
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå