Gå til innhold

HJELP - vær så snill?

Anbefalte innlegg

Gjest lillelarve
Skrevet

Visste ikke helt om jeg skulle poste denne i data og hardware-greier eller her.. Hm.

Okei, så jeg har et problem med Google Chrome, og siden jeg ikke takler Internet Explorer eller de andre nettleserne (pga. at de avsluttes hele tida og er himla trege, hehehe..), så er jeg nødt til å fikse Chrome, nå.

Slik ser det ut: http://gyazo.com/4a19283f6578cded5d5477823f98349d (skjermbilde)

Det kommer opp masse blå linker over alt, om jeg trykker på de, kommer det opp reklame. Disse er da over alt på alle mulige slags nettsider. Jeg fikk dette problemet etter jeg så en video på VGTV (måtte slå av adblocker for å se videoen, og nå sitter jeg her...).

Jeg bruker Malawarebytes, adblock, Dr.Web, har prøvd å laste ned Chrome på nytt, prøvd å slette nettleserdata, osv. Men det vil ikke bort. Det kan forsvinne i et par minutter, men det kommer tilbake.

Hva i alle dager skal jeg gjøre for å få dette til å forsvinne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trykk på ikonet oppe til høyre - verktøy - utvidelser. Slett eventuelle utvidelser som kan være årsaken.

Gjest lillelarve
Skrevet

Trykk på ikonet oppe til høyre - verktøy - utvidelser. Slett eventuelle utvidelser som kan være årsaken.

Har prøvd det også, men jeg kan prøve igjen. Kanskje det er noe jeg ikke så. :)

Gjest lillelarve
Skrevet

Nope, tydeligvis ingen truende utvidelser. Jeg aner virkelig ikke hva det kan være, dette. Hadde samme problemet på Firefox, men det forsvant etter jeg brukte Malawarebytes og lastet ned på nytt.

Skrevet (endret)

Hvis det ikke er en utvidelse så er det ofte slik at adware kan fjernes via startikonet - kontrollpanel - programmer og funksjoner. For så å fjerne programvaren manuelt.

Endret av meh
Skrevet

Skal innrømme at jeg ikke har lest hele hovedinnlegget ditt, men du kan jo for eksempel bare avinstallere hele nettleseren og installere på nytt?

Anonymous poster hash: c29e2...734
Skrevet

Skal innrømme at jeg ikke har lest hele hovedinnlegget ditt, men du kan jo for eksempel bare avinstallere hele nettleseren og installere på nytt?

Beklager, såg nå at du hadde gjort det.

Gjest lillelarve
Skrevet

Hvis det ikke er en utvidelse så er det ofte slik at adware kan fjernes via startikonet - kontrollpanel - programmer og funksjoner. For så å fjerne programvaren manuelt.

Ok. Så det kan hende det ligger i nedlastede programmer? Jeg skal prøve det også

Gjest lillelarve
Skrevet

Det har jeg prøvd :-) funket dessverre ikke.. prøvde to ganger på rad.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg skulle ønske folk fann rett rom for så spesifikke spørsmål, og kunne gi emna ein litt meir beskrivande tittel.

Skrevet

Eg skulle ønske folk fann rett rom for så spesifikke spørsmål, og kunne gi emna ein litt meir beskrivande tittel.

Helt enig. Hater "HJELP!"-titler. Og man får sannsynligvis også bedre svar om man lager en tittel som folk skjønner. F.eks. "Hjelp med Chrome" hadde nok tiltrukket seg hakket flere brukere med peiling på dette.

Anonymous poster hash: ce73a...073

• Liker 1
Gjest lillelarve
Skrevet

Går det mer under data kanskje? :/ Jeg var litt usikker.

Og overskriften var for å vekke litt oppmerksomhet :) siden jeg trenger hjelp fort..

Gjest navnelapp
Skrevet

Går det mer under data kanskje? :/ Jeg var litt usikker.

Og overskriften var for å vekke litt oppmerksomhet :) siden jeg trenger hjelp fort..

Kva ved dette spørsmålet hadde IKKJE med data å gjere?

Gjest lillelarve
Skrevet

Kva ved dette spørsmålet hadde IKKJE med data å gjere?

Jeg var litt usikker på om data-forumet har mer med selve datamaskinen å gjøre, i stedet for Internett. :-) men nå er jo det avklart da :-)

Gjest lillelarve
Skrevet (endret)

Når jeg er avlogget fra google+/gmail/google-kontoen min, forsvinner alt av pop ups... Er det kun virus via mailen eller, hææ? :/

Endret av lillelarve
Skrevet (endret)

Hvis du installerer Firefox får du det samme problemet?

Ta et bilde av utvidelsene du har installert?

Hva skjer når du holder musen over teksten som er markert med blå strek under?

Jeg tipper det er Dr.Web som gjør det du linket til i bildet ditt.

Ville uansett fjernet den.

Endret av -Leon-
Skrevet (endret)

Dette er nok en utvidelse. Dette har jeg svart på flere ganger tidligere, da jeg har hatt det samme.

Dette skjer når man har installert en utvidelse til facebook for å kunne spille facebook-spill. Så du blir nok nødt til å fjerne en utvidelse for å få det vekk. Utvidelser du har er jo gjerne knyttet til din google chrome-konto, så det er nok grunnen til at de forsvinner når du logger deg ut. Det er ihvertfall min erfaring.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...