AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Jeg holder virkelig på å bli gal av det her! Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne... Jenta mi er to år, faren hennes og jeg gikk fra hverandre når hun var ca seks måneder. Vi var sammen i tre år, men jeg ble først kjent med hans familie når jeg ble gravid. Han er utenlandsk og familien ville at han skulle være sammen med en med samme tro og alt det der, men de tok med i mot med åpne armer, forholdet vårt (foreldrene hans og mitt) var egentlig veldig greit helt til jenta vår ble født. Jeg følte meg overkjørt og ingen tok hensyn til mine meninger om noe. Jeg var ikke flink til å si ifra men jeg sa ifra til kjæresten min som da snakket med de. Det ble aldri bedre. Til slutt orket jeg ikke å besøke dem mer, og forholdet vårt skrangler fra før av så jeg brydde meg ikke så mye om de. Jenta mi har ikke pratet så mye men for en måneds tid siden kom alle ordene hennes ut og jeg har også sett litt mer til besteforeldrene hennes enn vanlig. Pappaen hennes leverer jenta vår til sine foreldre når det er hans helg (annen hver). Han henter i bhg på fredagen og leverer på mandagen, derfor sees vi sjeldent. Men nå forje helg når de skulle levere i bhg på mandag så var jenta vår syk så jeg hentet hun hjemme hos besteforeldrene sine. Da ropte de til jenta vår, nå har "Pernille" (si det er navnet mitt) kommet. Kyss mamma hadet på kinnet. Jenta mi kysser farmoren sin så kommer farfaren og sier kyss pappa hadet. Jeg har hatt en mistanke om at hun kaller de mamma og pappa en stund da hun har sett bilder hjemme hos meg og.sagt mamma pappa mens hun peker. Og de kaller meg og faren for navnene våres til hun. Alle i min familie (og alle andre familier regner jeg med?) sier mamma og pappa til foreldrene til barnet de snakker med. Jeg har aldri vært så provosert i hele mitt liv. Hvordan skal jeg si ifra om det her? Jeg har sendt meldinger til eksen min men han sier at jeg overreagerer og at det er sånn det er i hans familie. Bare det at han ikke utnytter samværet sitt annen hver helg men leverer hun hos foreldrene sine gjør meg gal. Til dems unnskyldning så har de to "små" barn i huset, ei på ti og ei på tolv som selvfølgelig sier mamma og pappa til foreldrene sine foran datteren min. Har dere råd??Anonymous poster hash: dc832...70a
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 Ser selv at det kan være vanskelig å forstå, bare spør hvis det er noe. TSAnonymous poster hash: dc832...70a
Kittykat Skrevet 23. januar 2014 #3 Skrevet 23. januar 2014 Jeg kan ikke se en annen løsning enn at du må prøve å forklare til eksen din at du synes det er utrolig sårende når datteren din kaller besteforeldrene sine for mamma og pappa. Sånn som jeg ser det så er det kun en mamma og en pappa til barnet, og det er foreldrene. Jeg hadde blitt veldig såret hvis barna mine hadde kalt andre mamma og pappa, så jeg kan forstå hvor du står i forhold til dette. Det spiller ingen rolle om det er sånn de er i hans familie. Du synes ikke det er greit og jeg vil si at det må og skal tas hensyn til fra besteforeldrene. De har faktisk ikke noe de skulle ha sagt akkurat der. Og jeg synes også at det er faren som skal ha samværet når det er hans tur, ikke levere barnet til besteforeldrene. Hvis han er der med henne og tilbringer tid med henne, så ser jeg null problem med det, men hvis han ikke gjør det, så er han ikke mye til pappa....
Snurrebart Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 Vet ikke helt hva de mener med at datteren din skal kalle dem for mamma og pappa. Jeg hadde syntes det var veldig absurd om det var min datter. Jeg vet at andre land har "mama/mamma" og "papa/pappa" som klengenavn på besteforeldre, i England f.eks. Men den vanen har vel neppe dine "svigerforeldre" fra sitt land?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå