AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Jeg er ikke flink med internett eller datamaskinen desverre, har også dysleksi så diverse skrivefeil forkommer. Fikk høre i dag at de som har mottatt dagpenger eller lignende i fjord altså 2013, lengere enn 8 uker eller noe slikt vil få utbetalt feriepenger av NAV på grunnlag av dette? Det er en vennine som fortalte meg dette og hun hadde fått dette utbetalt i dag. Det var jeg ikke klar over, så litt rundt på nettet av det jeg klarte og finne ved søk og det står at en faktisk skal få det og det skal utbetales i måneds skiftet Januar/Februar, men det sto ingen eksakt dato. Mottok dagpenger i ca 4måneder i fjor da jeg gikk arbeidsledig så tror jeg skal oppfylle retten til og få dette. Er det noen andre her som har fått slike feriepenger i dag eller denne uken? Spent og se om jeg får noe jeg, har ikke sjekka kontoen denne uken eller fått muligheten og sjekka den i dag , er bare av ren nysjerrighet jeg opprettet innlegget om dette Anonymous poster hash: c5816...828
Yesterday Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 (endret) Jepp man får feriepenger av det meste man får av NAV. Jeg har fått det før for dagpenger, men i dag fikk jeg feriepenger for sykepenger jeg fikk i fjor. Endret 23. januar 2014 av Yesterday
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #3 Skrevet 23. januar 2014 Ikke for ufør og AAP hvertfall. Anonymous poster hash: 1f18d...647 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 TS her. Jasså det stemmer altså da ja, det var jo en posetiv overraskelse, hadde aldri hørt om at noen fikk noen feriepenger eller slike tillegg for det. Er spent og se om det dukker opp noen ekstra kroner på konto noen dag fremover da, må sjekke i morgen. Noen andre her som har fått ferietilleggs penger for dagpenger eller slikt i dag eller denne uke da? Anonymous poster hash: c5816...828
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #5 Skrevet 23. januar 2014 Man får feriepenger av dagpenger, foreldrepenger og sykepenger Så for noen blir det litt ekstra på konto i disse dager. Gledelig overraskelse for deg TS Anonymous poster hash: 5c952...5a9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #6 Skrevet 24. januar 2014 Dagpenger er istedenfor lønn. Lønn får man feriepenger for. Dagpenger er en rett man har opparbeidet seg. utrolig at folk klarer å finne frem til sine rettigheter, men ikke vet hva det innebærer Anonymous poster hash: ebfbc...35c 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #8 Skrevet 24. januar 2014 Ingen feriepenger av aap og ufør ihverfall. Syns heller de burde fått det enn de som går på dagpenger. Jeg er alvorlig syk og kan ikke jobbe selv om jeg vil og får null feriepenger mens naboen som er en lat faen som ikke gidder å jobbe får feriepenger. Hvor er logikken i det? Dritt. Anonymous poster hash: b0d42...70c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #9 Skrevet 24. januar 2014 har dere fått feriepengene av sykepengene utbetalt også? fikk høre de ble utbetalt i mai jeg? gjelder jo da før 2013.. Anonymous poster hash: ee509...f37
miss13 Skrevet 26. januar 2014 #10 Skrevet 26. januar 2014 jeg har fått feriepenger av dagpenger, det kom i forrige uke
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #11 Skrevet 26. januar 2014 Jepp man får feriepenger av det meste man får av NAV. Jeg har fått det før for dagpenger, men i dag fikk jeg feriepenger for sykepenger jeg fikk i fjor. Er du sikker det var feriepenger av sykepenger? jeg var sykemeldt i 3 måneder fjor og jeg har ikke motatt feriepenger fra nav... Anonymous poster hash: 62ece...63b
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #12 Skrevet 26. januar 2014 Er du sikker det var feriepenger av sykepenger? jeg var sykemeldt i 3 måneder fjor og jeg har ikke motatt feriepenger fra nav... Anonymous poster hash: 62ece...63b Det må ha vært noe annet for feriepenger av sykepenger utbetales som en annen nevnte i mai/juni.. Hilsen nav ansatt.. Anonymous poster hash: dad9a...161
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #13 Skrevet 26. januar 2014 Oooooog fra NAV sine sider, dere vet; der det faktisk finnes informasjon og ikke synsing: Ferietillegg Du får ferietillegg (feriepenger) hvis du har fått dagpenger i mer enn åtte uker i løpet av kalenderåret. Tillegget utgjør 9,5 prosent av brutto dagpenger som du har fått i opptjeningsåret, og blir vanligvis utbetalt i månedsskiftet januar/februar året etter opptjeningsåret. Dette gjelder selv om dagpengeperioden avsluttes tidligere. Anonymous poster hash: 6e19f...a62
lille-lure Skrevet 26. januar 2014 #14 Skrevet 26. januar 2014 Merkelig at en NAV ansatt ikke vet når feriepenger for dagpengene kommer
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #15 Skrevet 27. januar 2014 Hvordan fungerer dette feriepenge opplegget for dagpenger da, får en feriepenger utbetalt 1mnd i stedet for dagpenger, eller er feriepenger av dagpenger, en ubetaling i tillegg til vanlige dag-penge utbetalinger? Anonymous poster hash: c5816...828
Rosalie Skrevet 27. januar 2014 #16 Skrevet 27. januar 2014 Ingen feriepenger av aap og ufør ihverfall. Syns heller de burde fått det enn de som går på dagpenger. Jeg er alvorlig syk og kan ikke jobbe selv om jeg vil og får null feriepenger mens naboen som er en lat faen som ikke gidder å jobbe får feriepenger. Hvor er logikken i det? Dritt. Anonymous poster hash: b0d42...70c Ferietillegget for dagpenger er for at man faktisk skal kunne ta litt fri fra jobbsøkingen. Når man gjør det, får man ikke dagpenger. Som ufør mister man ikke trygden ved å reise på ferie. På AAP kan man, om det passer med tiltak, reise utenlands opptil fem uker uten å miste utbetalinger. 2
JotunHuldra Skrevet 27. januar 2014 #17 Skrevet 27. januar 2014 Hvordan fungerer dette feriepenge opplegget for dagpenger da, får en feriepenger utbetalt 1mnd i stedet for dagpenger, eller er feriepenger av dagpenger, en ubetaling i tillegg til vanlige dag-penge utbetalinger? Anonymous poster hash: c5816...828 Dette står på nav.no Ferietillegg Du får ferietillegg (feriepenger) hvis du har fått dagpenger i mer enn åtte uker i løpet av kalenderåret. Tillegget utgjør 9,5 prosent av brutto dagpenger som du har fått i opptjeningsåret, og blir vanligvis utbetalt i månedsskiftet januar/februar året etter opptjeningsåret. Dette gjelder selv om dagpengeperioden avsluttes tidligere.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #18 Skrevet 27. januar 2014 Merkelig at en NAV ansatt ikke vet når feriepenger for dagpengene kommer Hehe.. Nå var det jo ikke det jeg svarte på da, men det at en hevdet han hadde fått feriepenger av sykepenger nå.... Feriepenger av dagpenger utbetales månedsskiftet januar/februar, feriepenger av sykepenger (og en del andre ytelser) utbetalse i månedsskiftet mai/juni. Anonymous poster hash: dad9a...161
Sissan1 Skrevet 27. januar 2014 #19 Skrevet 27. januar 2014 Og om arbeidsgiver har utbetalt sykepengene og fått refusjon fra NAV, gjelder vel det samme for feriepenger, slik at feriepengene dine fra NAV kommer sammen med feriepenger fra jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå