AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Vi er en gjeng med som skal til hellas i sommer, men klarer ikke bestemme oss for hvor. -Vi er 10-12 stk mellom 22 og 28 år. -Ønsker ikke festplass, men må være litt å finne på. Noen som er bereiste i Hellas å har noe å anbefale? Er også åpne for andre alternativer Anonymous poster hash: fead1...d0c
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 Skiathos er nydelig, hvert fall. Anonymous poster hash: 10edd...aaf
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #3 Skrevet 24. januar 2014 Har vært på skiathos, og det er helt nydelig der. Men favorittstedet er Chios, det er en øy som varmt kan anbefales til alt og alle. Masse spennede steder å besøke, mulighet for dagstur til Tyrkia. Nydelige strender både med og uten solsenger, barer osv. Lett å bli kjent, veldig barnevennlig og lite turister. Anonymous poster hash: 5e13f...6be
krrristina Skrevet 24. januar 2014 #4 Skrevet 24. januar 2014 Uten tvil Naxos! Anbefaler også Santorini, men der er det ikke noe særlig sandstrender, mer liv der for kvelder ute De er de to fineste øyene jeg har vært på, uten tvil
SmartCookie Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Jeg har vært på alle tre øyene. Skiathos er en ganske liten øy, men er av de mer idylliske og koselige jeg har besøkt. Det er en ganske frodig og grønn øy med mange nydelige strender. Skiathos town er koselig med et greit utvalg av restauranter, barer og butikker. Det var også en slags "party street", men utestedene var stengt da vi var der for vi reiste rett før høysesongen startet. De fineste strendene ligger et stykke fra Skiathos town, men man kan fint ta buss eller leie bil/scooter. Av ting å finne på så er det litt begrenset. Man kan selvsagt ta en båttur og besøke eks. Lalaria-stranden, men tror ikke det var så mye mer å ta seg til. Vil kanskje si at øyen er perfekt for par mer enn en gruppe venner. Zakynthos er en betraktelig større øy med flere feriesteder. Jeg har kun besøkt Laganas som er partystedet som tiltrekker seg horder av engelskmenn. Det var usjarmerende og kjipt, og stranden fungerte som vei om natten. Masse utesteder og barer, men det var det. Til gjengjeld er det en del utflukter man kan være med på som båttur for å se skilpadder og det kjente skipsvraket. Leier man bil/scooter kan man jo også utforske større deler av øya, som f.eks. hovedstaden som har litt shopping. Nå ville ikke dere til et feststed, men det finnes jo garantert andre plasser enn Laganas! Naxos er litt krunglete å ta seg til om man velger charter, for da må man belage seg på ferje. De sa at de skandinaviske reisebyråene benyttet de eldste og dårligste båtene, og hvis det er skikkelig sjø (noe det ofte er fordi det er mye vind rundt denne øygruppen) så er det ganske ubehagelig! Vil heller anbefale å planlegge turen selv og heller ta et fly fra Athen til Naxos. Det var til og med rimeligere enn å ta båten og er unnagjort på 20 minutter. Naxos har mange deilige strender og en behagelig atmosfære. Det passer folk i alle aldre for det er både barer, butikker, historie og muligheter for litt utflukter. Av de tre øyene ville jeg valgt Naxos
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå