AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Han er seksten år men oppfører seg som en drittunge. Han sier til meg at han hater meg pågrunn av at jeg tok hans plass og at min to års gamle datter er et misforstår osv. Jeg har sagt til han flere ganger at han skal passe munnen sin. Da viser han fing også blir han bare værre Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg har snakket med mannen min om dette, men han forsvarer han. Skal jeg forlate familien?Anonymous poster hash: 29494...4ce
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 Tok mor hans sin plass, skulle det stå.Anonymous poster hash: af788...14b
Gjesten Skrevet 23. januar 2014 #3 Skrevet 23. januar 2014 Hva sier mannen din? Jeg finner det nesten vanskelig å tro at han forsvarer slik oppførsel, og hvis han gjør det, ville jeg faktisk vurdert å gå, ja. Det høres ikke ut som du får noen respekt i hjemmet ditt, og det kan man ikke leve med. 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 Hva sier mannen din? Jeg finner det nesten vanskelig å tro at han forsvarer slik oppførsel, og hvis han gjør det, ville jeg faktisk vurdert å gå, ja. Det høres ikke ut som du får noen respekt i hjemmet ditt, og det kan man ikke leve med. Ja det er skikkeligt slitsomt, jeg tror at den eneste løsningen er å bare å dra. Mannen min sier at jeg må ta mine egne valg. Men jeg synest at det er veldig synd at ekteskapet blir ødelagt bare pågrunn av han.Anonymous poster hash: af788...14b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #5 Skrevet 23. januar 2014 Prøv å hjelp han, spør hva du kan gjøre/slutte å gjøre i stedet for å reagere med sinne og krangling. Si at du ikke prøver å ta mammaen han sin plass. Det syntes jeg heller ikke du skal prøve på, det er hans mor/far sin oppgave, du. Ta avstand fra sjefinga, og si at du ikke skal ta hennes plass. Han har det nok vanskelig, selv om han er seksten, er han fortsatt ikke store gutten. Verden er vanskelig. Spesielt kanskje i 16-års alderen. Og det er veldig tøft å se foreldrene skille seg/gå fra hverandre for så å få en ny, to nye frøkner i hus. Reager med kjærlighet, spørsmål og forståelse gang på gang, det kan ta lang tid, men jeg kan garantere at du får resultater. Anonymous poster hash: 1881b...3a3 6
minister-mio Skrevet 23. januar 2014 #6 Skrevet 23. januar 2014 Kan det være han plukker opp at du syntes han er en skikkelig drittunge?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #7 Skrevet 23. januar 2014 Høres ut som en helt vanlig 16åring med ny steforelder. At du oppfører deg ufordragelig kommer ikke til å vinne han over for å si det slik. Og forbered deg på at jentungen din også blir slik en dag. Hormoner, moro saker. Anonymous poster hash: 35783...ae4 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #8 Skrevet 23. januar 2014 Men han sier bare sannheten!!! Du er en STE. Du er i veien for hans skikkelige mor. Nå vet jeg ikke grunnen til du kom inn i bildet, om du stjal en gift mann, eller om de hadde brudd FØR faren ble sammen med deg. En gutt som sier slikt føler seg ikke ønsket og elsket. Tenk deg selv at du ble byttet ut med ei ung snelle som skulle flytte inn i DITT hjem, bo der DU bodde før og være sammen med mannen DU elsker. Barn er ikke dumme, han er tøff som sier sannheten. Han fortjener ros, oppmuntring, bøtter med klemmer og kjærlighet. Jeg gråter for alle barn som opplever skilsmisse og opprivende brudd. Det er veldig smertefullt for barn å oppleve. Hold sammen! Barna fortjener det. Anonymous poster hash: c280a...108 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #9 Skrevet 24. januar 2014 Du burde kanskje late som om h a n skulle skrive et innlegg om forholdet deres,og hva ville h a n skrevet? Regner med at du prøver å se ting fra hans perspektiv...men det ser dessverre ikke helt sånn ut,iom at du bare ber ham passe munnen sin. Og du stiller ikke engang spørsmål om det er noe du kan gjøre,annet enn å forlate familien. Anonymous poster hash: 3e4bf...def
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2014 #10 Skrevet 24. januar 2014 Prøv å hjelp han, spør hva du kan gjøre/slutte å gjøre i stedet for å reagere med sinne og krangling. Si at du ikke prøver å ta mammaen han sin plass. Det syntes jeg heller ikke du skal prøve på, det er hans mor/far sin oppgave, du. Ta avstand fra sjefinga, og si at du ikke skal ta hennes plass. Han har det nok vanskelig, selv om han er seksten, er han fortsatt ikke store gutten. Verden er vanskelig. Spesielt kanskje i 16-års alderen. Og det er veldig tøft å se foreldrene skille seg/gå fra hverandre for så å få en ny, to nye frøkner i hus. Reager med kjærlighet, spørsmål og forståelse gang på gang, det kan ta lang tid, men jeg kan garantere at du får resultater. Anonymous poster hash: 1881b...3a3 En fyr på 16 år skal klare å oppføre seg. 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #11 Skrevet 24. januar 2014 En fyr på 16 år skal klare å oppføre seg. En gutt på 16 er fortsatt veldig mye ett barn. Og kommer til å reagere deretter. Ny stemor med en ekstra unge kan være veldig vanskelig for han. Så da reagerer han slik han gjør. Anonymous poster hash: 35783...ae4 3
super-s Skrevet 24. januar 2014 #12 Skrevet 24. januar 2014 (endret) Hvis du ikke er villig til å gå inn for å få en god relasjon med ham, synes jeg du skal gå ja. Ingen fortjener steforeldre som kaller dem drittunge. Edit: haha, autocorect... Endret 24. januar 2014 av super-s 1
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2014 #13 Skrevet 24. januar 2014 En gutt på 16 er fortsatt veldig mye ett barn. Og kommer til å reagere deretter. Ny stemor med en ekstra unge kan være veldig vanskelig for han. Så da reagerer han slik han gjør. Anonymous poster hash: 35783...ae4 Vel, men å oppføre seg til ungen på 2 år skal han klare. 1
Stormborn Skrevet 24. januar 2014 #14 Skrevet 24. januar 2014 Men han sier bare sannheten!!! Du er en STE. Du er i veien for hans skikkelige mor. Nå vet jeg ikke grunnen til du kom inn i bildet, om du stjal en gift mann, eller om de hadde brudd FØR faren ble sammen med deg. En gutt som sier slikt føler seg ikke ønsket og elsket. Tenk deg selv at du ble byttet ut med ei ung snelle som skulle flytte inn i DITT hjem, bo der DU bodde før og være sammen med mannen DU elsker. Barn er ikke dumme, han er tøff som sier sannheten. Han fortjener ros, oppmuntring, bøtter med klemmer og kjærlighet. Jeg gråter for alle barn som opplever skilsmisse og opprivende brudd. Det er veldig smertefullt for barn å oppleve. Hold sammen! Barna fortjener det. Anonymous poster hash: c280a...108 Wow... En virkelig forsmådd ektefelle? 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #15 Skrevet 24. januar 2014 Vel, men å oppføre seg til ungen på 2 år skal han klare. Psykologi er ikke alltid logisk. Ungen tilhører dama han overhodet ikke liker. Så det kan hende han anser de som en enhet. Anonymous poster hash: 35783...ae4
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2014 #16 Skrevet 24. januar 2014 Psykologi er ikke alltid logisk. Ungen tilhører dama han overhodet ikke liker. Så det kan hende han anser de som en enhet. Anonymous poster hash: 35783...ae4 Det der blir for dumt for meg ja all den tid det er to år siden de var en enhet. Man må kunne kreve at tenåringer oppfører seg til småbarna.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #17 Skrevet 24. januar 2014 Det der blir for dumt for meg ja all den tid det er to år siden de var en enhet. Man må kunne kreve at tenåringer oppfører seg til småbarna. Du kan kreve så mye du vil, betyr ikke at det funker. Anonymous poster hash: 35783...ae4 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #18 Skrevet 24. januar 2014 En fyr på 16 år skal klare å oppføre seg. Helt enig. Ikke lenge siden jeg var 16 og den oppførselen der er jo helt bak mål. Jeg er også skilsmisse barn og hatt en del "ste" foreldre i livet, da de ikke giftet seg, men hverken jeg eller min bror oppførte oss slik. Anonymous poster hash: bbd5b...e1e 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #19 Skrevet 24. januar 2014 Jeg syns det høres ut som faren er så tafatt at han håper du bryter ut av forholdet slik at han slipper å si at han er enig med sønnen....? Anonymous poster hash: 712bf...4e5 1
Gjest Makemeloveit Skrevet 24. januar 2014 #20 Skrevet 24. januar 2014 Han er seksten år men oppfører seg som en drittunge. Han sier til meg at han hater meg pågrunn av at jeg tok hans plass og at min to års gamle datter er et misforstår osv. Jeg har sagt til han flere ganger at han skal passe munnen sin. Da viser han fing også blir han bare værre Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg har snakket med mannen min om dette, men han forsvarer han. Skal jeg forlate familien?Anonymous poster hash: 29494...4ce Jeg ville ikke forlatt familien men prøvd å ordnet opp. Klart at bare føler at du prøver å ta noen sin plass. Dette føler deg fordi de skal støtte den du tok plassen til. Hva med å sette seg ned med gutten, snakke rolig, være helt vennlig å fortell at du på ingen måte prøver å ta noen sin plass og at du håper dere kan få det fint i lag. Hjelper ikke å be han passe munnen sin vil jeg tro! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå