lille mor Skrevet 21. mai 2004 #1 Skrevet 21. mai 2004 Nå er det nok, jeg er så dritt lei av å liksom konkurere med svigemor. Uansett hva det er så skal hun sammenligne med hva hun selv har eller gjør. Som fek.s her forrige uke var vi ute å handlet, jeg kjøpte en underbukse til mannen min da hun utbryter: åå kjøper du sånne truser til ******, jeg kjøper slike.Som hun da gjorde og som hun ga til ham med spørsmålet: er det ikke slike truser du bruker?? Mens jeg stod der, med de jeg hadde kjøpt. Og i går var de på middag hos oss, jeg hadde lagd en gryte som mannen min og barna er veldig glad i. Men trur dere det var bra nok for henne? Nei da hun måtte komme med mange råd om hvordan den blir bedre osv. Hun forslo tilogmed at det var bedre om jeg brukte basispose fra toro, for det likte ****** bedre. Det er ikke livet om å gjøre jeg vet det, men utrolig irriterende å høre hele tiden at alt hun gjør er bedre. Hun spurte mannen min før hun dro i går om hun kunne vaske hvit-tøyet for oss, for da ble det renere, men da sa han høyt ifra at han var meget fornøyd med det jeg vasker og at han likte maten min veldig godt. Hun dro avgårde med en fornermet mine. Og ringte ikke for å si godnatt til barna som hun pleier. Det hører med til historien at hennes andre svigerdatter har hun fullstendig kontroll over, dvs. hun vasker klær for dem, lager mat som hun fryser i porsjoner til dem, hun vasker huset demses og bestemmer når det skal gjøres osv. Jeg har ikke lyst til å hive meg på konkuransen, og trenger heller ikke å bevise noe for henne, men ååååå så lei jeg er det.Akkurat som om livet mitt bestod av å gjøre mannen min til lags, og kun det. Nå skal vi snart ha barnedåp, gjett hvem som har bestilt kake?? :veldigsur: Måtte bare få ut litt damp.
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2004 #2 Skrevet 21. mai 2004 1. Hvorfor i alle dager handler ikke mannen din sine egne underbukser? 2. Hvorfor ber du henne ikke legge seg opp i mannen din sine kokkekunster og klesvask osv i stedet for din? 3. Hvorfor er det deg og ikke han hun går på når hun skal legge seg opp i dette? Hørest ut for meg som din svigermor trenger et lynkurs i likestilling og at mannen din trenger et lynkurs i å bli voksen.. Det er du som aksepterer å bli behandlet slik.. husk det!
Gjest GreenSky Skrevet 21. mai 2004 #3 Skrevet 21. mai 2004 En svigermor som vasker klær, vasker huset og lager mat, er ikke meg i mot. Mindre jobb til meg!
Gjest Nefertiti Skrevet 21. mai 2004 #4 Skrevet 21. mai 2004 Dette hadde jeg ikke funnet meg i! Går det an å oppføre seg så idiotisk? Hun kan umulig tenke på konsekvensene av oppførselen sin. Jeg hadde enten tatt en prat med henne selv, eller latt mannen min gjøre det. Hun kan ikke gå rundt å tro at hun kan fortsette slik. Lykke til!
LilleBille Skrevet 21. mai 2004 #5 Skrevet 21. mai 2004 En svigermor som vasker klær' date= vasker huset og lager mat, er ikke meg i mot. Mindre jobb til meg! Jo da... men som en venn av meg sa (da de bodde i kjelleren hos hennes foreldre..) .. "hun kunne vel hente vasketøyet vårt på andre tider enn om kvelden når vi hadde lagt oss.. eller tidlig søndag morgen" Tror jeg heller vasker selv jeg... (selv om det er greit å kunne avlevere til vask når vaskemaskinen er i ustand etc. - Men da leverte jeg det heller hos søsteren min som leverte alt nystrøket tilbake -det var deilig det) - og dessuten er jeg mye bedre til å lage mat en min ex. svigermor var
lille mor Skrevet 21. mai 2004 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2004 1. Hvorfor i alle dager handler ikke mannen din sine egne underbukser? 2. Hvorfor ber du henne ikke legge seg opp i mannen din sine kokkekunster og klesvask osv i stedet for din? 3. Hvorfor er det deg og ikke han hun går på når hun skal legge seg opp i dette? Hørest ut for meg som din svigermor trenger et lynkurs i likestilling og at mannen din trenger et lynkurs i å bli voksen.. Det er du som aksepterer å bli behandlet slik.. husk det! 1. Det var en liten gave. 2. Han er jo oppdratt av henne, ingenting galt med ham. 3. Han kan vell ikke stå for min matlagning/klesvask.?
Livets datter Skrevet 21. mai 2004 #7 Skrevet 21. mai 2004 Det høres ut som moren til Ray i "Alle elsker Raymond" . Skjønner at du blir forbannet! Tror rett og slett du må fortelle henne at i ditt hus, er det du som er sjefen osv. Sånne mennesker trenger å høre det, rett ut. Hvis ikke, slutter de aldri!
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2004 #8 Skrevet 21. mai 2004 Tror rett og slett du må fortelle henne at i ditt hus' date=' er det du som er sjefen osv. Sånne mennesker trenger å høre det, rett ut. Hvis ikke, slutter de aldri! [/quote'] Enig i rådet, men vil rette det til DERES hus der DERE bestemmer..!
Gjest Gjesta Skrevet 21. mai 2004 #9 Skrevet 21. mai 2004 Helt enig med de over....fortell henne hvem som bestemmer! (Det var jo ganske tydelig at hun kjøpte de underbuksene kun for å provosere deg.....be henne ta vare på sin egen mann, og si at din klarer og ta vare på seg selv....) Er sjokkert over at hun faktisk spurte om å få vaske hvit-tøyet!! Bra for deg at mannen din satte foten ned! Clea
Gjest Trulselinemor Skrevet 21. mai 2004 #10 Skrevet 21. mai 2004 Jeg må si at jeg forstår deg veldig godt. Jeg har selv ei svigermor (min kommende) som prøver å ta styringen på oss. Hun kan risikere å ta telefoner om ting som ang oss som hun overhode ikke har noe med. Så hvis vi skal ordne noe så kan vi ikke si til henne hvem vi har vært i kontakt med, for da kan hun finne på å sjekke opp i ting. En gang så hadde hun bestilt håndverker for oss, utenom å sjekke om vi synes det var greit. Da hadde vi i mellomtiden bestilt en annen og hun måtte ringe å avbestille den hun hadde bestilt. Vi har gitt henne klar beskjed at vi ikke liker at hun legger seg oppi våre ting. Vi har fått nok.
Emy Skrevet 21. mai 2004 #11 Skrevet 21. mai 2004 Jeg hadde en gang en svigermor fra helvette ( er X-svigermor nå ) Som jeg har skrevet i en tråd tidligere presterte hun og gå inn i vår leilighet og kaste ting hun ikke likte eller som ikke holdt hennes standard. Hun var bare helt forferdelig og er ikke det spor bedre i dag. Har snakket med en annen svigerdatter av henne etter min tid, som var helt rystet over hele kvinnemenneske. Det skal legges til at hun har en vattnisse av en sønn og en liten vattnisse av en ektemann. Hadde det vært nå så hadde jeg bedt dama dra dit pepper'n gror. Den gangen var jeg mer ung og naiv. Jeg ville ha fortalt henne at sønnen hennes sikkert setter pris på å få undertøy men at det hele blir litt påtatt når du allerede har kjøpt det til han. Om maten hadde jeg spurt henne rett ut om hun var frekk! Ang vasken ville jeg bare ristet på hodet og spurt om hun ikke hadde nok med å vaske klærne til gubben sin.
Lilleba Skrevet 21. mai 2004 #12 Skrevet 21. mai 2004 Hun går ikke i jobb, skjønner jeg? Så hun mangler tidsfordriv- ingen barn hjemme, men er fremdeles full av energi? Og attpåtil litt tåpelig? Men har gjort en god jobb med sønnen (din mann)? Ja, hva gjør man med sånt? Kanskje be henne begynne med diverse veldedighetsarbeid? Blir aldri nok av hjelpere der, vettu. Mange frivillige organisasjoner skriker etter hjelpsomme hender! Faktum er at damen sikkert er god på bunnen, men i den jobben hun har (husmor) får hun aldri anerkjennelse, men har alltid blitt sett på som en selvfølge, og ubevisst benytter hun da enhver anledning overfor sine flinke svigerdøtre til å fremheve det HUN er god i. Synes synd på slike damer, jeg. (Og kanskje den andre svigerdatteren synes det er greit å slippe husarbeidet? Det hadde jeg gjort!) Hilsen "Amatørpsykolog i dag"
Pbrina Skrevet 21. mai 2004 #13 Skrevet 21. mai 2004 Gi råd til henne når du er hos dem, på samme måte som hun gir til deg. (Ok, det fører kanskje til at det bryter ut krig, men morsom tanke i alle fall....)
Elle Melle Skrevet 22. mai 2004 #14 Skrevet 22. mai 2004 Når hun maser om at *** liker ditt og datt bedre som hun gjør, hva med kommentaren: "...ja, men så synd for *** at han er gift med meg da og ikke med deg...Hva sier du vennen min, vil du flytte?" Sånn bare for å påpeke det idiotiske i å sammenligne seg selv med en svigerdatter.
Tusseline Skrevet 22. mai 2004 #15 Skrevet 22. mai 2004 Makan! Er det virkelig mulig? Hadde jeg vært i samme situasjon som deg, hadde hun saktens fått høre hva jeg mener om saken! Synes du burde gi en klar og tydelig beskje, om at slik oppfører man seg rett og slett ikke!
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2004 #16 Skrevet 23. mai 2004 Slik har jeg det også! Min kommende svigermor blander seg inn i alt og enhver. Jeg må være veldig forsiktig med hva jeg sier, for ellers analyserer hun det til bunns og kommer med uttalelser som sjokkerer. Og i tillegg, drikker svigermor ganske mye. Og en FULL og MASETE svigermor er IKKE moro! :-? Hun har mannen min rundt lillefingeren.. Heldigvis tar han mitt parti for det meste, men det har hendt flere ganger at hun har vært på besøk, og når vi skal lage mat etter at hun har gått, så sier mannen min "du, mor sa at vi heller bør bruke denne bollen til salaten, for den ligner mere på en salatbolle" :o "så da gjør vi det fra nå av, ok?" :o Jeg blir sprø av henne. Hver gang hun er på kjøkkenet mitt, kritiserer hun det til de grader. Ingenting er bra nok for henne. Det er for lite for henne, og ingenting er på "riktig" plass ifølge henne. Hun mener selvsagt bare godt, men det er kun til irritasjon. Desverre er det ikke lett å si ifra til henne, for hun blir veldig lett lei seg og begynner å gråte. Derfor har jeg ikke vært sterk nok enda. Men neste gang hun går meg på nervene, skal jeg si det til henne. Nå er det nok!! :evil: ...godtr å vite at det er flere av oss svigerdøtre der ute som er i samme situasjon
Wayah Skrevet 23. mai 2004 #17 Skrevet 23. mai 2004 Jeg tror nesten "svigermorsyndromet" rammer de fleste av oss jenter jeg... Min kommende(om 27 dager) er en av verdens snilleste personer, men det er fortsatt den lille underliggende misunnelsen som en mor kjenner når gullgutten finner seg noen og flytter sammen med dem. De fleste klarer å takle den på en grei måte, men noen har bare ikke grenser! Det kan alltids komme noen små øyeblikk hvor jeg føler jeg blir lært opp i hvordan behandle "gullegutten", men jeg lar det ikke gå innpå meg. Så ofte... Uansett, lykke til alle som sloss med svigermor. Dere er tydeligvis ikke alene, kanskje en skulle startet "svigermorstøttegrupper" hvor en kunne hjelpe og støtte hverandre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå