Gå til innhold

byttet forsikringsselskap, fikk en regning på 6000

Anbefalte innlegg

Skrevet

fra det gamle forsikringsselskapet,der jeg hadde sagt opp...

føles utrettferdig når jeg alltid er pliktoppfyllende betaler i rett tid på forsikringene mine...

ikke rar jeg byttet, rot har det vært hele tiden, og dette skal være en av de største i Norge..

Anonymous poster hash: 104fe...3d2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva var regningen for?

Skrevet

Hva var regningen for?

Det lurer jeg på også. Kan du forklare TS? Høres ut som du føler du har fått "straffegebyr" på en måte...

Skrevet

Brudd på bindingstid?

Skrevet

ville også tro det var en type oppsigelsesgebyr, for eksempel ved bindingstid (ikke at jeg har vært borti bindingstid på forsikring selv men, aldri hørt om det, men kan ikke se noen annen åpenlys forklaring)

Ville ringt forsikringsselskapet, kun de vet hva denne regningen kommer av.

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: b117a...49f

Skrevet

De sa heldigvis når jeg ringte at "det var feil"...jeg skal vel helst ha igjen tilsvarende

Ikke bindingstid

aldri vært for sein med å betale

så det må da være straff for å si opp

Skrevet

Kan det hende du har fått en giro med negativ verdi? Som en slags kvittering på tilbakebetalte penger?

Anonymous poster hash: 6dbef...36b

Skrevet

De sa heldigvis når jeg ringte at "det var feil"...jeg skal vel helst ha igjen tilsvarende

Ikke bindingstid

aldri vært for sein med å betale

så det må da være straff for å si opp

Om det ikke er bindingstid, så er det vel heller ikke straff for å si opp.

Skrevet

Det er i følge loven om flytting av forsikring forbudt å ta gebyr i forbindelse ved flytting. Forsikringen skal avregnes med nøyaktig antall dager og det vil da bli et sluttoppgjør, som avhengig av status på betalinger enten vil bli en regning eller penger tilbake.

Eneste unntak er forsikringer som har betydelige risikoforskjeller i forskjellige sesonger. F.eks MC og båt. Da kan man få en høyere eller lavere sluttregning avhengig av når hovedforfall er i forhold til flyttedato.

Med andre ord, det finnes ingen straffegebyr, bindingstid eller andre kostnader tilknyttet det å flytte forsikringer.

Anonymous poster hash: fc4e3...585

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...