Gå til innhold

Slottsfjellfestivalen og mindreårige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fjortisen (16 til sommeren) maser om festivaler opp og ned og i mente og har funnet ut at Slottfjell ikke har aldersgrense. Og vil dit til sommeren. Jeg er skeptisk, siden hun som sagt ikke akkurat er gammel. Muligens om de hadde fått noen eldre til å bli med seg.

Men sånn siden jeg syns det er greit å sjekke ut alle sider, kunne noen fortalt meg om denne? Ser at det er åpent hele dagen, så det er nødvendigvis ikke fyllekalas hele veien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært på slottsfjellet alene siden jeg var 15. Ikke noe problem. De er kjempestrenge på alkoholservering til mindreårige, og hvis noen kjøper alkohol til noen under 18 blir de kastet ut.

Ut på kvelden er folk greit fulle men det er GOD stemning hele dagen, ikke noe fyllerør og krangling og jeg har vært der hvert år, alle dagene, de siste fira åra og har aldri sett bråk eller tull. Det er veldig mange vakter, som er overalt og de passer på alle

Utrolig fin opplevelse, og jeg hadde ikke vært bekymret.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i Tønsberg så vet litt om den ihvertfall. Det er ikke noe aldersgrense så vidt jeg vet, kan seffølgelig hende det blir aldersgrense ved ett vist klokkeslett. Jeg vet som sagt ikke veldig mye, men jeg oppfatter slottsfell festivalen som en ganske trygg festival. Her: http://touch.tb.no/kultur/slottsfjell er det en del artikkler om festivalen. Håper dette var litt til hjelp:)

Skrevet

Slottsfjellfestivalen er en fin festival det, har vært der mange ganger (som voksen). Men hadde ikke latt 16-åringen min dra til Tønsberg på festival om vi ikke var i nærheten. Hele byen er en eneste stor fest de dagene, mye fulle folk og høy partyfaktor. Hvis dere derimot er i nærheten hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med å la 16-åringen være inne på selve festivalen mens konsertene er, for å så å dra dit dere er/bli hentet.

Anonymous poster hash: 31c15...5f4

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar.

Det er ønskelig, syns jeg, å finne noen hun kan bo hos, med mindre de har voksne med seg. Jeg må rett og slett finne ut av mer og om det tilfeldigvis er noen facebookiser i nærheten.

Skrevet

Nei jeg ville ikke hatt hu ravende i byen, for det er jo da nesten 20.000 mennesker som skal på byen i en by med 40.000 innbyggere. Det er folk OVERALT kl 23.00.

Men selve festivalen er ikke noe problem. Men å ordne henting før det, og overnattning er nok lurt.

Skrevet

Nei jeg ville ikke hatt hu ravende i byen, for det er jo da nesten 20.000 mennesker som skal på byen i en by med 40.000 innbyggere. Det er folk OVERALT kl 23.00.

Men selve festivalen er ikke noe problem. Men å ordne henting før det, og overnattning er nok lurt.

Ja, det er nok ikke lurt. Det er liksom dette som ikke er aktuelt, å ha ungdommer, hvor enn greie de er og som hun selv sier "altså mamma, eg e clean teen", hvor lenge det nå varer. Har selv vært kalv ...

Skrevet

Ja, det er nok ikke lurt. Det er liksom dette som ikke er aktuelt, å ha ungdommer, hvor enn greie de er og som hun selv sier "altså mamma, eg e clean teen", hvor lenge det nå varer. Har selv vært kalv ...

Jepp man har jo vært kalv selv. Men selve festivalen er jo trygg. :)

Du får sende meg bilde av ungen, så kan jeg spionere litt i sommer og sende deg rapport. :fnise:

Skrevet

Jepp man har jo vært kalv selv. Men selve festivalen er jo trygg. :)

Du får sende meg bilde av ungen, så kan jeg spionere litt i sommer og sende deg rapport. :fnise:

Hehe, ja, de er sikkert lette å få øye på. :nigo:

Skrevet

Jeg har bare vært på slottsfjell én dag (da i voksen alder) og har et godt inntrykk. Det er en festival som gjerne har mye bra musikk, så jeg håper du lar barnet dra. Er/var selv musikkglad, og festival er kjempespennende og stas. Men lurt å fange opp i det festivalen er slutt, ja. Hva med å ta en helg i Tønsbergområdet selv samtidig?

Ahhh, nå fikk jeg skikkelig tilbakelengsel til de gode gamle festivaltider.

Anonymous poster hash: 76fca...585

Skrevet

Dersom du blir med til Tønsberg, og dere skal bo på hotell, så bestill rom i GOD tid. Slottsfjellhelgen er proppfull av folk, og alle hoteller er fullbooket i mange uker før.

Anonymous poster hash: 346d4...88d

Skrevet

Jeg reiste på Quart da jeg var 15 og på Roskilde året etter sammen med ei venninne. Det gikk helt fint. Syns du skal se ann hvordan hun er, er hun ei festjente du ikke helt kan stole på ville jeg ikke latt henne reise alene, men er hun rolig, moden og pålitelig ville jeg latt henne dra.

Anonymous poster hash: a0952...304
Skrevet

Hun er ikke en festjente. Beina godt plantet på jorden og skeptisk til folk. MEN; plutselig så skal den reise og den reise og kanskje den. Og da blir det plutselig mer ... hmm ... ytre påvirkning fra venner og fremmede folk man ikke vet hvem er og ikke vet hva gjør. Og det er halve landet borte.

Tror jeg må se om det kommer noen andre "kule" enn Karpe Diem og Timbuktu til Tysnesfest, som er nærmere, men riktignok med 18-årsgrense, så da er det bare å finne en 18-åring å sponse med billett som barnevakt, hehe.

Skrevet

Min datter fikk ikke dra på festivel før hun ble 18. Nektet henne Hove 2 mnd før hun ble 18. Mulig det var strengt, men har vært/er selv på forskjellige festivaler både her og der og har sett mye.

Mulig din datter er ordentlig, men èn gang "må" være den første. Jeg ville tatt en feriehelg i nærheten og hentet henne på slutten av kvelden. Er kjipt å være mange mil og timer unna hvis politiet/barnevernvakta skulle ringe....

Anonymous poster hash: 62b75...deb
Skrevet

Festivalen virker for meg alltid veldig trygg. Vakter der. Tror det er vanskelig å kjøpe alkohol når du er under atten, da man har egne armbånd og de skjekker vesker ved inngangen.

Fjellet tror jeg er et fint sted for en 16-åring, men hent hu i nærheten når konsertene er over. Sentrum er full fest på kvelden.

Skrevet

Siden Slottsfjellfestivalen foregår midt i Tønsberg, så er det ikke noe problem for mindreårige der på dagtid! God stemning og lite fyllerølp før utpå kvelden, i hvert fall de årene jeg har vært der!

Men, som innfødt tønsbergenser, så har jeg også sett kvelds- og nattelivet der. Det er ikke like hyggelig. Men om du kjenner noen hun kan campe hos, så ville jeg ikke sett noe galt med å la henne dra! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...