AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Jeg har ved et par anledning handlet dongeribukser fra Vero Moda og det slår ikke feil, buksene lukter merkelig. Klarer ikke å beskrive lukta, og vet ikke hva det kommer av. Har aldri opplevd dette med andre bukser og aner ikke hva det kommer av. Noen andre som opplever det samme? Var så irriterende at jeg hev de nye buksene mine i søpla. Anonymous poster hash: 3d51e...331
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 Ja, særlig. Du kunne ikke vakse dem liksom. Troohohhhohl. Anonymous poster hash: 32025...312
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #3 Skrevet 23. januar 2014 Prøvde du å vaske dem først eller bare kastet du dem? Mange klær får en rar kjemisk lukt, men det går seg til etter vask og eventuell lufting. Eddik er heller ikke dumt som tøymyker, da det vil fjerne alt av lukt som er i tøyet, om det så er kattepiss. Anonymous poster hash: b84a6...856
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 Ja, særlig. Du kunne ikke vakse dem liksom. Troohohhhohl.Anonymous poster hash: 32025...312 Jeg har vasket buksene flere ganger, men lukta sitter fast. Det er ikke en veldig sjenerende lukt, men jeg lukter det selv veldig godt når jeg har dem på meg. Anklager du meg forresten å være en troll? Tullete. Anonymous poster hash: 3d51e...331 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #5 Skrevet 23. januar 2014 Prøvde du å vaske dem først eller bare kastet du dem? Mange klær får en rar kjemisk lukt, men det går seg til etter vask og eventuell lufting. Eddik er heller ikke dumt som tøymyker, da det vil fjerne alt av lukt som er i tøyet, om det så er kattepiss. Anonymous poster hash: b84a6...856 Jeg vasket dem to ganger før jeg heiv dem, har også opplevd dette før - og det gjelder bare dongeribukser kjøpt på vero moda. Får prøve eddik neste gang, men kommer nok aldri til å kjøpe dongeribukser der mer. Anonymous poster hash: 3d51e...331
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #6 Skrevet 24. januar 2014 Ja, det har jeg opplevd, og har også kjent den samme lukten hos andre enkelte ganger. Jeg tror rett og slett at det er fargemidlene som brukes i produksjonen, som er kilden til denne lukten. Lukten forsvant heller ikke, selv om den ble vasket flere ganger. Anonymous poster hash: ded78...3e3 1
Gjest lipgloss Skrevet 24. januar 2014 #7 Skrevet 24. januar 2014 Prøv og rens vaskemaskinen en gang i blandt,så slipper du dette problemet,enkelte klær reagerer dårlig visst maskinen ikke har blit rennset på en stund.Rensetab fås på butikk,og bruk max grader på tom maskin en runde så kan det gjerne fikse problemet:))
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #8 Skrevet 24. januar 2014 Kommer aldri til å kjøpe bukser fra vero moda, forferdelig! Anonymous poster hash: 819aa...4b0
nuggets Skrevet 24. januar 2014 #9 Skrevet 24. januar 2014 Eventuelt kan de ha fått mugg på seg under leveranse. Jeg ville klaget!
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #10 Skrevet 24. januar 2014 Prøv og rens vaskemaskinen en gang i blandt,så slipper du dette problemet,enkelte klær reagerer dårlig visst maskinen ikke har blit rennset på en stund.Rensetab fås på butikk,og bruk max grader på tom maskin en runde så kan det gjerne fikse problemet:)) Det er ikke nødvendig å kjøpe dyre rensetabletter (de koster over 90 kr). Kjøp en pakke sitronsyre (der de har bakevarer i butikken) til ti kr. Ha dette i vaskekammeret og sett en tom maskin på 95 grader. Anonymous poster hash: 2bbda...9d3 3
floppesopp Skrevet 24. januar 2014 #11 Skrevet 24. januar 2014 Jeg har også opplevd dette, men med noen bukser fra Cubus. De har en litt "metallisk" lukt. Den er ubehagelig, og den går ikke vekk i vask, men det rareste er at om jeg vasker buksene sammen med andre klær smitter ikke lukten over på de andre klærne, selv om den ikke forsvinner fra buksa. Jeg forstår det ikke helt.. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #12 Skrevet 24. januar 2014 Jeg har akkurat samme problemet! Nå har jeg hadd mitt par siden sommer, og brukt dem mye, men lukten sitter faktisk enda til tross for mange runder i vaskemaskinen. Har kjent det på et annet par fra en annen butikk og, men som jeg ikke husker navnet på nå. Veldig irriterende. Det lukter litt kunstig, neste brent og kanskje litt søtt på en rar måte. Skal prøve eddik! Har aldri hørt om det, skal det i beholderen for tøymykner? Anonymous poster hash: aeac1...7a8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #13 Skrevet 24. januar 2014 Alle bukser må vaskes før bruk. Lukten har ikke noe med at vaskemaskin ikke er renset osv. Ja, jeg har opplevd dette fra en annen kjede. Jeg gikk og sa ifra, men hun svarte at de hadde ikke fått andre klager. Buksene gjennomgår hard behandling av kjemikalier for at den skal få den beste looken for oss forbrukere. Det er giftige kjemikalier, klor osv. Om du så et program på tv i fjor hva de gjode med buksene. Det var fra Kina. Arbeiderne dro på seg dødelige skader av stoffene. Så da kan du lure på hva som er i de. Mange kjeder vil ikke opplyse hvor de kommer fra. De i butikken aner ikke. Vi vet det er fra lavkostland. Fabrikken selger de ut med en pris på de billigste på 4 dollar. Får ikke oppkjøperne det billig nok, så mister fabrikk ordrer. Når de må lage så billig, så går det utover noe. Det kan være kutt i to-eller tre vaskprosesser,mindre folk. Ikke råd til verneutstyr, avtrekk osv. Dette er vel noe vi tenker svært lite på når vi handler. Noen bukser blir testet når de ankommer Norge, men av haugen om kommer, så er det svært lite Det er samme hvilke kjede du handler fra, alt kommer fra lavkostnadland. Varer som de selger svindyrt til oss forbrukere. Så når noen forteller meg at de har betalt over 1000 kr for en bukse, så har de fulgt svært lite med Anonymous poster hash: 9b3e7...329 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #14 Skrevet 24. januar 2014 Ja, det har jeg opplevd, og har også kjent den samme lukten hos andre enkelte ganger. Jeg tror rett og slett at det er fargemidlene som brukes i produksjonen, som er kilden til denne lukten. Lukten forsvant heller ikke, selv om den ble vasket flere ganger. Anonymous poster hash: ded78...3e3 Godt å høre at jeg ikke er den eneste som lukter dette, for det er en ekkel lukt og jeg klarer ikke å gå med bukser som lukter på den måten, mulig jeg har veldig god luktesans ettersom de fleste ikke reagerer på dette. Og lukten forsvinner ikke selv om en vasker buksene flere ganger. Har du kastet buksene som lukter slik eller har du funnet en måte å fjerne lukten på? Hvis det er fargemidlene, er det vel ikke så mye en kan gjøre tenker jeg... Prøv og rens vaskemaskinen en gang i blandt,så slipper du dette problemet,enkelte klær reagerer dårlig visst maskinen ikke har blit rennset på en stund.Rensetab fås på butikk,og bruk max grader på tom maskin en runde så kan det gjerne fikse problemet:)) Jeg er flink til å rense vaskemaskinen, og disse buksene lukter rart før jeg vasker dem :-\ Eventuelt kan de ha fått mugg på seg under leveranse. Jeg ville klaget! Jeg tror ikke det er mugg, det er flere dongeribukser på Vero Moda som lukter slik. Merkelig at flere ikke klager på dette. Anonymous poster hash: 3d51e...331
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #15 Skrevet 24. januar 2014 Jeg har også opplevd dette, men med noen bukser fra Cubus. De har en litt "metallisk" lukt. Den er ubehagelig, og den går ikke vekk i vask, men det rareste er at om jeg vasker buksene sammen med andre klær smitter ikke lukten over på de andre klærne, selv om den ikke forsvinner fra buksa. Jeg forstår det ikke helt.. Ja, det lukter faktisk litt metallisk når jeg tenker på det. Cubus også, altså? Skal aldri kjøpe dongeribukser på Cubus heller, klarer ikke den lukten der. Jeg har aldri turt å vaske buksene sammen med andre klær Anonymous poster hash: 3d51e...331
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #16 Skrevet 24. januar 2014 Jeg har akkurat samme problemet! Nå har jeg hadd mitt par siden sommer, og brukt dem mye, men lukten sitter faktisk enda til tross for mange runder i vaskemaskinen. Har kjent det på et annet par fra en annen butikk og, men som jeg ikke husker navnet på nå. Veldig irriterende. Det lukter litt kunstig, neste brent og kanskje litt søtt på en rar måte. Skal prøve eddik! Har aldri hørt om det, skal det i beholderen for tøymykner? Anonymous poster hash: aeac1...7a8 Det er en lettelse å høre at andre også legger merke til dette, og nei, det hjelper ikke å vaske dem. Jeg hadde et par som jeg brukte i 2 år, la dem aldri i klesskapet, var redd for at de lukta skulle smitte til andre klær. Det lukter som en her nevner, litt metallisk, og også kunstig og søtt på en måte - vanskelig å forklare Anonymous poster hash: 3d51e...331 1
Gjest Keikolina Skrevet 24. januar 2014 #17 Skrevet 24. januar 2014 Lukter mat av klæra ifra Tyrkia på hennes og mauritz, stinka skikkelig tyrkia, husker når jeg jobba der så kunne jeg lukte på klæra hvor de kom ifra, ha ha, men dette gikk heldigvis bort i vask.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #18 Skrevet 24. januar 2014 Aldri hatt det problemet. Har ganske mange bukser både fra vero moda og cubus, og de lukter nyvasket. Anonymous poster hash: 7bcf7...773
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #19 Skrevet 24. januar 2014 Lukter mat av klæra ifra Tyrkia på hennes og mauritz, stinka skikkelig tyrkia, husker når jeg jobba der så kunne jeg lukte på klæra hvor de kom ifra, ha ha, men dette gikk heldigvis bort i vask. Usj, heldigvis gikk de bort i vask - det gjelder ikke disse buksene Anonymous poster hash: 3d51e...331
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #20 Skrevet 24. januar 2014 Aldri hatt det problemet. Har ganske mange bukser både fra vero moda og cubus, og de lukter nyvasket. Anonymous poster hash: 7bcf7...773 Dette gjelder kun dongeribukser. Kjøper vanligvis ikke dongeribukser på Vero Moda, men de få gangene jeg har gjort det, har jeg opplevd å kjenne den lukta. Og det går ikke bort i vask, hadde vært noe annet om det hadde gjort det. Anonymous poster hash: 3d51e...331
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå