Gjest loveli Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 (endret) Jeg lurer på hva folket mener om TV2's "Tid for hjem" og TV3's "Norges styggeste rom". Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg synes TV2 sitt oppussings/interiør-program gjør helt gyselige ting i rommene de pusser opp. Jeg fatter ikke at noen kan leve i rommene etter oppussingen, uten å måtte pusse opp rommet på nytt etter innspilling. Helt jævelige, utdaterte farger og materialer som overhodet ikke er estetisk tiltalende. Veldig 1990-tallet-stil. Jeg hadde rett og slett begynt å grine. Husker spesielt en stue over to plan, som fikk en japansk vegg med røde og grønne glassinnsatser. Med en gigantisk grå peis. Turkise(?) vegger, fargesterke lamper osv osv. Hvem setter sammen slikt? Derimot pusser TV3 opp med harmoniske farger som står til hverandre uten å kvele hverandre. Jeg synes selvfølgelig ikke ALT de gjør er fint, jeg liker f.eks. ikke blomstertapeter på kjøkken eller lilla stue med burgunder striper. Men generelt vil jeg si at dette programmet har flere fine rom og bruker farger og materialer fra dette årtusen. Og det de gjør er ikke irreversibelt uten for mye jobb. Man kan male bort en blomstertapet og kjøkkenet vil se bra ut. "Tid for hjem" bygger jo løsninger på stedet og dette vanskeliggjør en lettvint endring. Hva synes dere? Endret 23. januar 2014 av loveli
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 Jeg er enig. Det ser helt grusomt ut etter at Tid for hjem har vært innom. Hadde aldri vurdert å la de boltre seg hos meg. Ikke engang om jeg hadde fått klekkelig betalt for det. Anonymous poster hash: 4bbea...e65 1
fresia Skrevet 23. januar 2014 #3 Skrevet 23. januar 2014 "Norges styggeste rom" har jeg aldri sett på, men jeg liker veldig godt "Tid for hjem". sjekka nettsiden til tv3-programmet og utifra før og etter-bildene synes jeg resultatene er gørrkjedelige. jeg ville personlig aldri lagt oppussinga av hjemmet mitt i hendene til noen andre enn meg selv, men det er gøy at noen tør det. jeg studerer selv interiørdesign og det vi jobber med er å skape funksjonelle løsninger både i private hjem og offentlige bygninger. jeg relaterer meg i hvertfall mest til "Tid for hjem" hvor man lager et konsept og kreative, funksjonelle løsninger. nei, det er ikke alt som fungerer like godt, men folk liker jo forskjellige ting. det viktigste er at de som skal bo der blir fornøyde og kan leve med det. 1
Bellablue Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 Liker hagene og uterommene de lager i tid for hjem. Men innendørs hadde jeg aldri sluppet de til. Synes omtrent 70% av det de gjør innendørs er gyselig. Norges styggeste hjem har jeg knapt sett. Greier virkelig ikke hun som er programleder. Hun gjør seg selv så dum, tilgjort dum, og det irriterer vettet av meg.
According To Skrevet 23. januar 2014 #5 Skrevet 23. januar 2014 Tid for hjem syntes jeg lager veldig fine rom, men har jo noen nedturer også.. Har ingen sans for TV3 sitt program, usj..
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #6 Skrevet 23. januar 2014 Jeg synes Tid for hjem har en del artige løsninger. Fargene og materialvalg er ikke helt min stil, men det jeg har sett hittil i denne sesongen har gjort meg positivt overrasket. Det andre programmet du nevner har jeg ikke sett. Jeg synes det er positivt at interiørprogrammer har litt forskjellig stil, så blir det forskjellig både for de som skal se på og for de som skal ha noe pusset opp. Folk har forskjellige stiler i hjemmet, så det er bare fint at oppussingsprogrammene speiler dette. Anonymous poster hash: 37695...137
skreppamedleppa Skrevet 24. januar 2014 #7 Skrevet 24. januar 2014 Nå er ikke dette "må se" programmer, men har fått med mer flere av "tid for hjem" sine enn tv 3 sine programmer. Synes "tid for hjem" kommer best ut, de har morsomme løsninger og originale prosjekter som er praktiske. selvsagt en miss eller to underveis i serien, men jeg tror de sjekker litt med de som faktisk bor der og samkjører noe av de de ønsker seg til hvordan det blir (selvsagt med overraskelse momenter). Vi er tross alt over 5 millioner her i dette landet, at alle skal like det samme sier seg selv at ikke går an takk gud og lov. Mens jeg føler tv 3 ofte blir kjedelige og traustere, litt sånn "bo hus katalog" følelse og veldig upersonlig. Men jeg antar at også tv 3 faktisk snakker med de som bor der og at disse gir de et par hint på hva de liker og ikke, og det er tross lat de som skal bo der. Uansett, så synes jeg også at det er flott med ulike stiler og programmer man må ikke nødvendigvis ha to like programmer om oppussing
Sunshine Skrevet 24. januar 2014 #8 Skrevet 24. januar 2014 Jeg synes arbeidet på verdens styggeste hjem er utrolig dårlig utført mange steder. Jeg lagde en egen tråd om det i går for jeg ble helt sjokka over den elendige finishingen på flisleggingen. I tillegg er det jo stylisten sine ønsker som lyser igjennom hele veien, og ikke de som bor der. Jeg liker stilen hans, men er nok ikke så sikker på at de som bor i hjemmene er like fornøyde. Tid for hjem har jeg ikke sett like mye på, men de gangene jeg har sett det har jeg vært imponert over resultatene, spesielt kreative løsningener, romutnyttelseog ikke minst faglig utførelse. Jeg ville mye heller sluppet de løs hjemme hos meg enn tv3 sine folk, for de gjør ikke så mye annet enn normale designting som å velge kjøkken, fliser, baderomsinnredning, male vegger/tak, og nye møbler. Om fargene er feil i forhold til mine ønsker klarer jeg alltids å male litt selv, det er å se nye løsninger og bruksmuligheter jeg sliter med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå