Gå til innhold

Sminke til den store dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan anbefala noe holdbar og god sminke til bryllupsdagen.

Foundation
Solpudder
Maskara
Øyenskygge
Leppestift

Er det ellers noe anna eg må huska på når det kommer til sminke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Du burde ha primer (en til ansikt og en til øyelokk) under sminken slik at den holder lenge :) Ville ha testet dette et par ganger før brylupet. Det gjør at all sminke (utenom leppestift selvsagt) holder mye bedre, og øyeskyggen vil ikke bli most utover :)

Vannfast mascara :)

Skrevet

Har du noen anbefalingar på god primer?

Skrevet

Smashbox sin elsker jeg. Hun anbefalte den med litt glød i til bryllup, skal vist gløde gjennom foundation :-D

Skrevet

Også (inbiller jeg meg) finnes det noen produkter som en kan spraye over etter at man har sminket seg så det sitter hele dagen, hvertfall bedre.

Noen som kjenner til eller har noe å anbefale av sånt?

Skrevet

Jeg vet det ikke er det du spør om, men har du undersøkt priser på å bli sminket i salong? Kanskje frisøren du skal til tilbyr dette? Da vet du at det blir gjort skikkelig, og du kan konsentrere deg om andre ting på den store dagen :)

Husk at "vannfast maskara" gjerne ikke er vannfast likevel. Test ut (lenge før bryllupet) og svett og grin og ta gjerne en tur i badstu også! Evt. dropp mascara på de nedre øyenvippene :)

Gjest Daenerys
Skrevet

Urban Decay Primer Potion til øynene!

Ansiktet har jeg ikke funnet en kjempebra på enda, men den over der gjør at øyesminken sitter nydelig :)

Skrevet

Jeg vet det ikke er det du spør om, men har du undersøkt priser på å bli sminket i salong? Kanskje frisøren du skal til tilbyr dette? Da vet du at det blir gjort skikkelig, og du kan konsentrere deg om andre ting på den store dagen :)

Husk at "vannfast maskara" gjerne ikke er vannfast likevel. Test ut (lenge før bryllupet) og svett og grin og ta gjerne en tur i badstu også! Evt. dropp mascara på de nedre øyenvippene :)

Som du seie sjølv så er det ikkje det eg spør om, men takk for råd. Eg skal

ha frisørtime hos ei venninne som er frisør, men som ikkje tilbyr sminke... Derimot hadde ho sikkert sminka meg om eg hadde spurt. Og hadde blitt endå meir stress om eg måtte til TO salongar før kyrkja. No er det forlovaren min som skal sminka meg hos frisøren. Og dette satser eg alle mine kort på at kjem til å gå heilt fint :sminkedokke: Så lenge sminken er GOD, så holder det nok i massevis med forlovaren min :klem1:

Urban Decay Primer Potion til øynene!

Ansiktet har jeg ikke funnet en kjempebra på enda, men den over der gjør at øyesminken sitter nydelig :)

Tusen takk for godt råd, den skal prøvast ut :helen:

Skrevet (endret)

,

Endret av Fantomina
Skrevet

Er det noen som kan anbefala noe holdbar og god sminke til bryllupsdagen.

Foundation

Solpudder

Maskara

Øyenskygge

Leppestift

Er det ellers noe anna eg må huska på når det kommer til sminke?

Jeg ville vurdert å blitt sminket profesjonelt. Det er jo dyrt å kjøpe alt nytt sminke.

Men som primer vil jeg anbefale Kanebo Sensai Smoothing Water Make-up Base.

På øyelokket er kan du bruke Urban Decay sin, men jeg tror kanskje den er litt vanskelig å få tak i Norge, så det kan være lettere å få tak i ArtDeco sin.

Når det gjelder foundation vil jeg også anbefale Kanebo Sensai sine flytende. De er som retusjering. Sikkert ikke så deilig for huden over lengre tid, men du ser plettfri ut.

MAC Fix+ sin settingspray.

Mascara. Her må du ha en vannfast en. Personlig ville jeg gått for mascara + løsvipper. Du kan enten velge punktvipper eller en hel remse. Jeg anbefaler Ardell sin hele remse som heter Baby. Den gir ikke sånne "dragqueen-vipper" men et flott og naturlig løft i ytre øyenkrok.

Når det kommer til øyenskygge og leppestift kommer det jo litt an på hvilke farger du vil ha og sånt.

Og så kan det være greit med blottingpapir! Og en gooood leppepomade.

Anonymous poster hash: 0574d...4fc

Skrevet

Lipcote Lipstick Sealer er suveren til å ha over leppestiften. Den gjør at leppestiften sitter en hel dag.

http://www.feelunique.com/p/Lipcote-Lipstick-Sealer-7ml

Åå jeg misunner dere som kan bruke denne uten at leppene skaller av. Har lest mye bra om den. Men leppene mine kan skrelles av uansett hvor mye jeg preparerer med skrubb, gode leppepomader osv.

Skrevet

Den lipcoaten funket ikke på meg heller...

Skrevet

Altså, hvordan blir det egentlig med så mye sminke; primer, foundation etc etc når man til vanlig nesten ikke bruker sminke i det hele tatt (type eyebrow pen, litt rouge og litt mascara og en lipgloss)? Ikke vant til det, tror aldri i hele mitt liv at jeg har hatt på foundation. Vi giftes på sommeren, og regner med å bli sommerbrun innen den tid. Hva MÅ man ha av sminke? Hvordan vil jeg som nesten ikke bruker sminke føle meg hvis jeg får løsvipper og tre lag med sminke i ansiktet? Jeg vil jo se fin ut, og jeg vil at bildene skal bli fine, men jeg vil også føle meg som meg selv.. Tror faktisk det er den stylinga som bekymrer meg mest ift bryllupet *tenk om jeg ikke blir fornøyd* ... hjelp...

Gjest Daenerys
Skrevet

Altså, hvordan blir det egentlig med så mye sminke; primer, foundation etc etc når man til vanlig nesten ikke bruker sminke i det hele tatt (type eyebrow pen, litt rouge og litt mascara og en lipgloss)? Ikke vant til det, tror aldri i hele mitt liv at jeg har hatt på foundation. Vi giftes på sommeren, og regner med å bli sommerbrun innen den tid. Hva MÅ man ha av sminke? Hvordan vil jeg som nesten ikke bruker sminke føle meg hvis jeg får løsvipper og tre lag med sminke i ansiktet? Jeg vil jo se fin ut, og jeg vil at bildene skal bli fine, men jeg vil også føle meg som meg selv.. Tror faktisk det er den stylinga som bekymrer meg mest ift bryllupet *tenk om jeg ikke blir fornøyd* ... hjelp...

Du MÅ jo ikke ha foundation, det er ditt bryllup og dine preferanser :) Du kan sminke deg som vanlig hvis du ønsker det :)

Skrevet

Bare pass på å ikke velge primer foundation etc med solfaktor i. Siden du gjerne skal ta en del bilder ,og sminke med solfaktor reflekterer ,så man ender opp med spøkelses annsikt.

Anbefaler : Mac sine baser til øyne. Disse får du kjøpt i Norge og fungerer like ypperlig som urban decay sin primer potion.

Om du ikke er vant med mye foundation etc og du har fin hud uten for mye urenheter så ville jeg brukt en Tinted moisturizer eller en bb cream uten faktor, Litt solpudder rouge og consealer :) blir ikke tungt på huden og man føler seg frisk og fin :)

Mac sin longwear consealer er forøvrig kjempe god :)

Skrevet

Jeg ville vurdert å blitt sminket profesjonelt. Det er jo dyrt å kjøpe alt nytt sminke.

Men som primer vil jeg anbefale Kanebo Sensai Smoothing Water Make-up Base.

På øyelokket er kan du bruke Urban Decay sin, men jeg tror kanskje den er litt vanskelig å få tak i Norge, så det kan være lettere å få tak i ArtDeco sin.

Når det gjelder foundation vil jeg også anbefale Kanebo Sensai sine flytende. De er som retusjering. Sikkert ikke så deilig for huden over lengre tid, men du ser plettfri ut.

MAC Fix+ sin settingspray.

Mascara. Her må du ha en vannfast en. Personlig ville jeg gått for mascara + løsvipper. Du kan enten velge punktvipper eller en hel remse. Jeg anbefaler Ardell sin hele remse som heter Baby. Den gir ikke sånne "dragqueen-vipper" men et flott og naturlig løft i ytre øyenkrok.

Når det kommer til øyenskygge og leppestift kommer det jo litt an på hvilke farger du vil ha og sånt.

Og så kan det være greit med blottingpapir! Og en gooood leppepomade.

Klart det er dyrt å kjøpe all sminken, men noe har eg fra før og resten er jo ting som vil bli brukt... Forbruksvarer har ein alltid bruk for ;-) Og som nevnt er det dette med at eg ikkje har tid til å reisa til to salongar før kykja... Men takk for mange gode tips :-) :-) :-) Vurderer å ta på løsvipper på salong. Ellers har eg gode punktvipper liggande her heima som eg fint klare å legga sjølv kvelden før :-)

Som andre har nevnt før meg, du velger heilt fritt sjølv kva ein vil klina i tryne ;-) Ein treng ikkje eit tjukt lag før at bildene skal bli fine. Eg trur ein blir mest komfertabel om ein bruker sminke i den mengden ein er vane med. Men så skal det seiast at det er mange gode produkter der ute som er lette og nesten ikkje føles på huden. Ein treng ikkje gå for det tjukke laget med brunkrem ;-)

Skrevet

Om du ikke er vant med mye foundation etc og du har fin hud uten for mye urenheter så ville jeg brukt en Tinted moisturizer eller en bb cream uten faktor, Litt solpudder rouge og consealer :) blir ikke tungt på huden og man føler seg frisk og fin :)

Mac sin longwear consealer er forøvrig kjempe god :)

Dette var eit godt tips. Har tenkt litt på det og satser på så enkelt som mulig, skal ta ein del "prøvetimar" med min forlovar no, så vi finner ut kva vi skal bruka. Satser på litt sol i sommar og eg hpa jo egentlig på å sleppa unna med berre litt solpudder. Men har fått høra at det er fordel å bruka ein eller anna form for primer for at sminken skal holda??

Skrevet

Dette er jeg også veldig nervøs for. Jeg vil ikke sminke meg selv, for jeg har egentlig ikke peiling. Men samtidig pleier proffe sminkører å overdrive litt (ifht min smak altså), så jeg er litt redd for å ikke kjenne igjen meg selv. Blir en utfordring å finne noen!

Skrevet

Noen som har erfaring med dei produkta som reklamerer med 3 i 1?

Foundation, concealer og primer i ei og samme flaske... Er detta noe som er for godt til å vera sant??

Skrevet

Jeg elsker og smashbox sin primer! Jeg skal også sminke meg selv til bryllupet. Anbefaler deg å prøve ut produktene en del ganger før dagen, slik at du vet nøyaktig åssen du skal ha det:) Eller så kan jeg anbefale merker som MAC, urban decay(spes. øyeskyggen naked), laura mercier, bobbi brown og makeup forever. sistnevte har en fantastisk foundation. Disse merkene koster jo litt men du får absolutt igjen for det. Og gode koster er viktig!!! EBAY selger di litt billigere enn her i norge. MAC og sigma sine er di beste:)

Sett sminken med ett translucent loose powder(vet ikke hva det heter på norsk).

Og vannfast mascara og eyeliner:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...