Gå til innhold

Hund som mister pigment på snuten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget idag en stor flekk uten pigment på nesen til hunden min.

Dette har oppstått i løpet av 2 dager. Hunden er 3 år, frisk og det virker ikke som det plager henne.

Flekken sitter i overgangen av snute nese delen. Den er helt hvit, tidligere var det helt normalt sort "nese vev" der. Den er på størrelse med en fingernegl.

Noen som har en formening om hva det kan være?

Skal selvsagt ta hun med til dyrlege, men har ikke fått time før torsdag neste uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger ved et bilde.

post-54922-0-77647900-1390503429_thumb.j

Skrevet

Kan nesten se ut som det har vært et sår der, men det virker usannsynlig siden nesen er helt sort. :klo:

Det ser jo ikke sårt ut, det er jo pent og lyserosa og ikke rødt og betent.

Skrevet

Kan nesten se ut som det har vært et sår der, men det virker usannsynlig siden nesen er helt sort. :klo:

Det ser jo ikke sårt ut, det er jo pent og lyserosa og ikke rødt og betent.

Der dessverre ikke et sår der. Huden er jevn og fin. Ingen skorpe eller kant. Måtte sjekke bilder for å forsikre meg om at hunden ikke har hatt den hele tiden.

Kan derfor med sikkerhet si at den ikke hadde flekken forrige fredag.

Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Jeg hadde en gammel hund det skjedde med, var ikke noe galt med den.

Endret av Badebuksa
Skrevet

Jeg hadde en gammel hund det skjedde med, var ikke noe galt med den.

Det var godt å høre.

Spekulerer virkelig på hva det er. Siden hun er så ung og den kom så fort. Men skal uansett få kontrollert det hos veterinær.

Skrevet

Du kan jo legge ut det samme spørsmålet på hundeforumet canis? :) Tror du vil få mer svar der.

Anonymous poster hash: 8a739...0b6
Skrevet

Ba dyrlegen deg komme inn når du sa hva problemet var eller bestilte du bare time? Greit å undersøke sikkert, men å miste pigment uten videre kan skje med alle selv om det ikke er noe farlig.

Skrevet

Ba dyrlegen deg komme inn når du sa hva problemet var eller bestilte du bare time? Greit å undersøke sikkert, men å miste pigment uten videre kan skje med alle selv om det ikke er noe farlig.

Hun som tar telefonen hos klinikken jeg bruker er kun en resepsjonist.

Det er ikke akkurat noe kjempe akutt, men noe som bør sjekkes.

Skrevet

Aha, heldigvis bytter dyrepleiere på å ta telefonen der jeg bruker, hadde ikke stolt på en vanlig resepsjonist :-P

Skrevet

Min fikk en liten prikk som mistet pigment. Gjorde ikke noe med det egentlig. Tror det er ganske vanlig og ufarlig.

Anonymous poster hash: ccac3...d45
Skrevet

Pyoderma er det første som faller meg inn.

Hudsykdom som kan behandles, vises som regel ved pigmenterings forandring på veldig kort tid.

Anonymous poster hash: 5780e...996

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...