Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er nemlig at jeg reagerer på at samboeren min kun liker nye profilbilder til "utvalgte" damer på FB. (!!)

Han har overvekt av kvinnelige "venner" på FB, la oss si ca 250 stk. Jeg kjenner ingen av de. Men så har jeg bitt meg merke i nå i det siste, at det er kun 5-5 damer han liker profilbildene til...altså om de får nytt bilde. Dette er da svært pene damer på alle måter, men slett ikke de han nevner som mer enn bekjente.

Finner det svært underlig at han er såpass selektiv, nesten som om de må være av en viss standard for at han skal ta seg bryet med å like bildet. Og nei, det er heller ikke slik at de andre ikke dukker opp i newsfeed`en..for det har jeg sett.

Han liker "selvsagt" mine bilder, men det er han jo nærmest forpliktet til.

Hva er greia? Synes han de andre, som er bedre venner, er så stygg at de ikke fortjener en "like"?

Anonymous poster hash: 2db6c...698
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svar: ikke noe spesiell grunn. Så ble du klokere da?

Gjest TheRighteous
Skrevet

Da gjør han det sikkert kun fordi han syns de er pene, kan ikke skjønne noe annet.. Rart at han ikke liker bildene av vennene hans da, og kun noen utvalgte pene bekjente.

Skrevet

Da gjør han det sikkert kun fordi han syns de er pene, kan ikke skjønne noe annet.. Rart at han ikke liker bildene av vennene hans da, og kun noen utvalgte pene bekjente.

Det var jo det jeg ville frem til...at det er rart. Og ikke bare rart, for jeg legger merke til de "vanlige" damene som ikke får likes..de ser ut som meg, helt vanlig søt...mens de som får likes er langt over min liga.

Når det blir så påfallende som dette, gir det meg et ubehag jeg ikke helt klarer å sette fingen på.

Skrevet

TS her: det er også en ting til med de likes`ene. Hun ene som får likes på profilbildene er en som kunne vært hans datter sånn aldersmessig og da selvsagt ditto strøken. Hun har av og til halvnakne bilder som han liker. Huff, jeg blir litt flau jeg. Er vel sammen med en kåt gammel gris...

Gjest TheRighteous
Skrevet

Det var jo det jeg ville frem til...at det er rart. Og ikke bare rart, for jeg legger merke til de "vanlige" damene som ikke får likes..de ser ut som meg, helt vanlig søt...mens de som får likes er langt over min liga.

Når det blir så påfallende som dette, gir det meg et ubehag jeg ikke helt klarer å sette fingen på.

Det forstår jeg godt! Jeg hadde spurt "hvorfor liker du kun de jentenes bilder? Er det bare fordi du syns de ser bra ut?" Da må han vel si ja da, og da kan du uttrykke at du syns ikke det er noe særlig at han holder på sånn. Da bør han slutte. Sorry at jeg ikke har noe bra svar, men jeg syns hvertfall ikke du er rar nei.

• Liker 1
Skrevet

Forstår at du stusser litt TS, hadde nok gjort det selv om det var så selektivt som du sier...

Kan han ha en slags midtlivskrise ;)?

Anonymous poster hash: 4e27e...e82
Skrevet

Forstår at du stusser litt TS, hadde nok gjort det selv om det var så selektivt som du sier...

Kan han ha en slags midtlivskrise ;)?

Nei, tror alltid han har vært sånn. Veldig opptatt av skjønnhet... :-/

Skrevet

Nei, tror alltid han har vært sånn. Veldig opptatt av skjønnhet... :-/

Skjønnhet er en ting, men bilder av halvnakne jenter han nesten kunne vært far til aldersmessig har vel lite med skjønnhet å gjøre... Da tenker i hvert fall jeg mer i retning av patetisk midtlivskrise.

Men hva tenker du at han falt ved hos deg da, siden du i følge deg selv ikke er noen skjønnhet? Kanskje du har mer å by på enn du selv tror?

Skrevet

Skjønnhet er en ting, men bilder av halvnakne jenter han nesten kunne vært far til aldersmessig har vel lite med skjønnhet å gjøre... Da tenker i hvert fall jeg mer i retning av patetisk midtlivskrise.

Men hva tenker du at han falt ved hos deg da, siden du i følge deg selv ikke er noen skjønnhet? Kanskje du har mer å by på enn du selv tror?

Til og med jeg skjønner at der sikkert er noe mer med meg, siden han valgte meg på tross av "manglende" skjønnhet. Men allikevel får jeg en uggen følelse av dette. Og som du sier, hun halvnakne kan være midtlivskrise (uten at det hjelper meg nevneverdig). Men alle de flotte damene han liker bildene til er på min alder. Eksene hans var penere enn meg. Han er nok ikke helt tilfreds med mitt ytre antar jeg. Sikkert bare for meg å gå, for dette føles nedverdigene..

Anonymous poster hash: 54d1b...6d3

Gjest Hooty McOwlface
Skrevet

Folk henger seg opp i de rareste ting når det gjelder facebookaktiviteten til kjæresten, men akkurat her skjønner jeg faktisk at du reagerer litt.

Mange menn har alltid likt pene damer, og alder trenger heller ikke ha noe å si når det bare er snakk om å synes at noen er behagelige å hvile øynene på. Jeg vil mene det er ganske normalt, og ikke betyr at han er en gris. At man liker fine damer går nok ikke over når man er i et forhold, selv om man ikke ville byttet ut kjæresten med alt i verden.

Men når man er i forhold så bør man av respekt for kjæresten ikke glo så åpenbart på andre damer. Han gjør en sosiale medier-versjon av å snu hodet 180 grader når en fin dame går forbi på gata, det er litt ufint når man går hånd i hånd med en kjæreste.

Hvordan du skal angripe det aner jeg ikke, det høres plutselig litt smålig ut å skulle be han slutte å klikke "like" på fine venninner på facebook. Men det er vel å snakke med han om det, kanskje han ikke forstår at han går "hånd i hånd" med deg når han glor på disse damene. Han vet jo gjerne ikke at du har bitt deg merke i det, han har kanskje ikke bitt seg merke i det selv.

Skrevet

Folk henger seg opp i de rareste ting når det gjelder facebookaktiviteten til kjæresten, men akkurat her skjønner jeg faktisk at du reagerer litt.

Mange menn har alltid likt pene damer, og alder trenger heller ikke ha noe å si når det bare er snakk om å synes at noen er behagelige å hvile øynene på. Jeg vil mene det er ganske normalt, og ikke betyr at han er en gris. At man liker fine damer går nok ikke over når man er i et forhold, selv om man ikke ville byttet ut kjæresten med alt i verden.

Men når man er i forhold så bør man av respekt for kjæresten ikke glo så åpenbart på andre damer. Han gjør en sosiale medier-versjon av å snu hodet 180 grader når en fin dame går forbi på gata, det er litt ufint når man går hånd i hånd med en kjæreste.

Hvordan du skal angripe det aner jeg ikke, det høres plutselig litt smålig ut å skulle be han slutte å klikke "like" på fine venninner på facebook. Men det er vel å snakke med han om det, kanskje han ikke forstår at han går "hånd i hånd" med deg når han glor på disse damene. Han vet jo gjerne ikke at du har bitt deg merke i det, han har kanskje ikke bitt seg merke i det selv.

Men jeg mener at det spiller ingen rolle om han tenker at jeg ikke legger merke til det. Han favoriserer svært tydelig en type damer; de peneste. Han viser ikke storsinn nok til å like bilder til damer han har kjent lenger/bedre enn de fantastisk pene. Det er han som på denne måten forteller noe om "hva han liker". JA, jeg vet menn liker pene damer men dette blir liksom noe annet..han er ikke dum skjønner du..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...