Gå til innhold

Hva gjør jeg med venninne som ikke tar kontakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min beste venninne gjennom mange år har plutselig kuttet all kontakt og flyttet uten noen beskjed. Jeg prøvde å få tak i henne i november og desember for å avtale hva vi skulle gjøre i julen og nyttårsaften, men fikk ikke tak i henne. Dro hjem til henne i romjulen, men huseier fortalte at hun hadde flyttet men han visste ikke hvor. Hun står ikke i telefonkatalogen. Skjønner ingenting. Hele 2013 var hun litt rar, men hun hadde mye å gjøre med studier og bedyret at alt var bra. Jeg sa til henne flere ganger at hvis det var noe så kunne hun ringe natt som dag og jeg vil stille opp, om det så bare er for å gi en klem. Hun skriver master, så det er liten vits i å prøve å nå henne på skolen. Hun har ingen jobb. Hun har ikke vært aktiv på Face eller andre sosiale medier. Ingen felles venner har hørt fra henne (det har stort sett bare vært oss to, så akkurat det er ikke så rart). Skal jeg bare gi opp letingen, og akseptere at hun har gått videre i livet? Skjønner ikke helt hva annet jeg kan gjøre.

Anonymous poster hash: 86f7b...f4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å høre med foreldrene hennes om hun har det bra?

• Liker 4
Skrevet

la henne være i fred?

Anonymous poster hash: a5863...8d0
  • Liker 3
Skrevet

Hva med å høre med foreldrene hennes om hun har det bra?

De er døde. Jeg kjenner ikke navn på noen slektninger.

• Liker 1
Skrevet

Hun høres nå ganske mystisk ut som person om hun ikke har noen rundt seg utenom deg som har "kontroll" på hvor hun befinner seg. De fleste har jo noen familiemedlemmer etc som hadde satt igang en slags leting om man plutselig forsvant uten et ord. Vet du mye om hennes oppvekst og fortid?

Kan det ha skjedd noe i livet hennes som gjør at hun følte hun måtte flykte fra alt? At hun har involvert seg i noe dumt, og så har valgt å rømme byen eller landet uten å legge igjen spor?

Anonymous poster hash: 24496...5eb
  • Liker 3
Skrevet

Neida, ikke noe mystisk. Men hun har ikke så mange venner og liten kontakt med slekten. Tror ikke hun ville rotet seg borti noe. Hun er rolig og trives alene, så det er mer sansynlig at hun bare trengte å komme seg bort.

Skrevet

Eller er innlagt på psyk.avd?

Anonymous poster hash: 14d1b...a3d

Skrevet

Hm. Er det noe som kompliserer vennskapet deres? Har du en bedre halvdel som ikke tåler henne? Eller kan det ligge andre sosiale vanskeligheter der som er vanskelig å håndtere samtidig med at hun jobber med masteren? Hvis du er hennes eneste nære venn, kanskje noen har påpekt at hun må slutte å være så avhengig av deg?

Kan jo være at hun har sluppet alt sosialt fra seg for å kunne konsentrere seg.

Anonymous poster hash: 1db98...eb0
Skrevet

Min mann forlot meg for et år siden. Vi har ikke kranglet eller vært uenige om noe.

Det kan godt være at hun bare ønsker litt avstand fra meg, vi har tidligere hatt "pauser så det er fullt forståelig. Kunne bære ønsket meg en liten beskjed om det.

Tror ikke hun er på sykehus, da ville hun vel brukt sosiale medier innimellom?

Skrevet

Hadde det vært min venninne så hadde jeg nok blitt litt redd, og satt himmel og jord i bevegelse bare for å vite om hun hadde det greit..

• Liker 2
Skrevet

Har hun ikke telefon?

Anonymous poster hash: e5d0e...be7
Skrevet

Dette er veldig drastisk, men du kan melde henne savnet (vil jeg tro)

Skrevet

Har hun ikke telefon? Anonymous poster hash: e5d0e...be7

Sorry glemte å skrive det. Når jeg har ringt har det vært opptatt, ringetone, rett til svaret, men nå får jeg beskjed om at det er et ugyldig nummer.

Det er veldig lite jeg får gjort føler jeg. Jeg er jo ikke nærmeste pårørende så jeg kan jo ikke kreve å få vite hvor hun er.

Skrevet

Sorry glemte å skrive det. Når jeg har ringt har det vært opptatt, ringetone, rett til svaret, men nå får jeg beskjed om at det er et ugyldig nummer.

Det er veldig lite jeg får gjort føler jeg. Jeg er jo ikke nærmeste pårørende så jeg kan jo ikke kreve å få vite hvor hun er.

Du kan ringe politiet og få dem til å ta en velferdsjekk om du er bekymret. Hadde det vært min venninne så hadde nok jeg gjort det.

• Liker 3
Skrevet

Fader heller. Når jeg først har fortalt så mye så kan jeg vel fortelle en ting til. Jeg mistenker at hun er sammen med min eks, eller at hun valgte hans side da han forlot meg. Han er en mester i å være sjarmerende og overbevisende. Det er grunnen til at jeg ikke har vært så ivrig etter å lete etter henne. Det er bare en følelse og jeg har ingenting å sette fingeren som kan forsklare mistanken. Og jeg kan like godt ta feil.

Skrevet

Hm.

Du kan ikke finne utav det gjennom felles venner da? Jeg tenker at okei, kanskje har hun hooket opp med eksen din, da kutter du henne bare fra livet ditt (hun har jo allerede kuttet deg), men tenk om det ikke er det som er tilfelle da.. Jeg hadde ikke fått ro før jeg visste at hun var i live. Hadde ta kontakt med politiet. Så vet du ihvertfall med deg selv at du gjorde det du kunne for å finne henne.

Anonymous poster hash: 4806a...0ed
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har kuttet ut venner helt blankt og kjapt jeg også, men aldri flyttet da. Men det er en sjanse for at hun rett og slett bare "slo opp" med deg, for å si det rett ut.

• Liker 1
Skrevet

Fader heller. Når jeg først har fortalt så mye så kan jeg vel fortelle en ting til. Jeg mistenker at hun er sammen med min eks, eller at hun valgte hans side da han forlot meg. Han er en mester i å være sjarmerende og overbevisende. Det er grunnen til at jeg ikke har vært så ivrig etter å lete etter henne. Det er bare en følelse og jeg har ingenting å sette fingeren som kan forsklare mistanken. Og jeg kan like godt ta feil.

Du mistenker at hun har byttet nummer, flyttet og gått i skjul for å pule på eksen din? Da er hun fader ikke mye venninne! Jeg ville ringt han og spurt om han vet hvor hun er fordi du er bekymret. Er hun med han ville jeg droppet hele jenta.

Skrevet

Da hadde jeg sendt en melding til eksen og sagt at om han vet om hun har det bra bør han si det til degslik at du slipper å være bekymret.

Anonymous poster hash: 9555b...78d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...