Gå til innhold

Bli eiendomsmegler? Fordeler og ulemper?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så smått begynt å tenke på å studere eiendomsmegling. Det blir i så fall treårig bachelor på BI. Jeg har alltid vært god på skolen, så studiet i seg selv regner jeg med skal gå fint.

Det jeg lurer på er hvordan det er å jobbe som eiendomsmegler, rett og slett alt fra hvordan en normal dag er til hvordan miljøet i bransjen er.

Så lurer jeg på hvordan jobbmulighetene er etter endt utdanning. Det virker som eiendomsmegling er en utrolig populær vei å gå for tiden, vil det føre til mangel på jobber om noen år? Jeg vil jo ikke være ferdig utdannet før i 2017, og ønsker jo såklart gode jobbmuligheter.

Noen eiendomsmeglere eller studenter som har erfaringer å dele? :)

Anonymous poster hash: f4908...b18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

f4908...b18

Min samboer er jurist og jobber som eiendomsmegler. Tror for øvrig at de ofte i de store og sentrale byrdene ofte foretrekker jussen over bi.

Lønna kommer jo an på om du er en selgertype eller ikke, har du F eks. Jobbet noe med salg før?

Arbeidssituasjon er jo mye visninger i helger og generelt mye jobbing, men min samboer virkelig elsker jobben altså! Miljøet er jo litt kegt, dress og slips på jobben, men det kommer nok an på hvor man jobber...

Anonymous poster hash: 9bf7d...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest nilsson

Positive:

- Svært godt betalt mtp. utdannelsenivå. Gjennomsnittslønn: ca. 650k.

- Enkel utdannelse

- Inntekt under utdannelse (det er vanlig å jobbe fulltid som trainee under utdannelsen)

Negative:

- Kunnskapsløst og homogent miljø (sterotypien er sann..)

- Ugunstige arbeidstider

- Konkurransepreget miljø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...