Gjest Marsvinet Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 (endret) Jeg skal av og til inrømme at jeg er sjalu på menn. Dere kan gå alene gatelangs uten å bli plystret og hoiet etter. Dere kan gå hjem om kvelden uten å måtte frykte overfallsvoldtekt. Ingen krever at dere skal holde deres seksualitet tilbake, eller får dere til å føle dere skitne av sex. Ingen forteller dere at dere burde være mindre ambisiøse, og tenke mer på hjem og familie. Deres synspunkt blir skjeldent (aldri) sett ned på på grunn av kjønnet deres. Dere kan tisse utendørs Til tross for disse tingene er jeg svært fornøyd med å være kvinne sammenlagt.Særlig her i Norge, hvor jeg har like rettigheter og muligheter som menn (noe få kvinner har på verdensbasis). Jeg kan pynte meg så mye/lite jeg vil, og ha nesten hvilken som helst jobb/hobby uten at noen stiller spørsmålstegn ved min femininitet. Har hørt enkelte si at de er sjalu fordi "kvinner har det lett" eller fordi vi har "makten på sjekkemarkedet". Noen er muligens sjalu fordi kvinner kan velge å være husmødre (og la seg forsørge) uten at noen stiller spørsmålstegn ved dette (utenom noen feminister kanskje ). Også har vi pupper. Yes! Er dere menn noen gang sjalu på kvinner? Endret 23. januar 2014 av Marsvinet
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 Har hørt enkelte si at de er sjalu fordi "kvinner har det lett" eller fordi vi har "makten på sjekkemarkedet". akkurat dette har jeg vært sjau for helt siden puberteten og det kommer antagelig ikke å gi seg før jeg blir 40. Bortsett fra det trives jeg godt som mann. Anonymous poster hash: abcd7...dc5 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #3 Skrevet 23. januar 2014 Jeg er ikke sjalu på kvinner og jeg tror ikke at den vanlige mann er det heller, selv om en del svært bitre/sjalu mannfolk har slått seg til her på KG. Jeg er på ingen måte sjalu for at damer har pupper. Jeg vil definitivt ikke ha pupper, men syntes de passer utrolig bra på damer. Primært er de kvinnene jeg møter en kilde til glede... og noen av de er en kilde til sex Anonymous poster hash: c57f9...d40 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 Man er vel ikke sjalu på kvinner, selv om man synes verden beveger seg i feil retning, der alt handler om det ene kjønn. Anonymous poster hash: 781ec...1e0 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #5 Skrevet 23. januar 2014 Ikke egentlig sjalu, men innimellom irritert. Kvinner skjønner rett og slett ikke hvor godt det har det mye av tiden, og referer gjerne til at kvinner feks tjener mindre enn menn når de gjør samme jobb. Men sannheten er jo at kvinner rett og slett gjør andre valg enn menn. Feks går de heller hjem til riktig tid mens menn jobber en liten stund til (i snitt 6 timer i uka!) og spesialiserer seg heller til å bli barnelege enn kirurger. Sannheten er at når kvinner og menn gjør identisk arbeid, og tar nøyaktig de samme karrierevalgene. Så vil kvinner bli langt raskere forfremmet og også bli bedre betalt enn tilsvarende menn. Anonymous poster hash: b39cc...e5b
Gjest Marsvinet Skrevet 23. januar 2014 #6 Skrevet 23. januar 2014 Det er dessverre relativt representativt for verdens kvinner og menn, selv om reaksjonene i denne videoen var litt voldsomme. Her er et klipp med skjult kamera som viser den samme tendensen. Jeg er ikke AB du siterte forresten, og jeg kan ikke si jeg er utpreget sjalu på kvinner bare fordi jeg ser en annen virkelighet enn du gjør. Nå er det ikke dette tråden egentlig handler om, men jeg vil egentlig påstå at dette er en lite objektiv video. Den er jo laget nettopp for å fremstille menn som de virkelige offerene. For det andre vil jeg peke på at USA ikke er et likestilt land på lik linje med Norge. Jeg kan være enig i at vold fra kvinner tolereres i større grad, og at dette er svært negativt. Jeg vil i midlertid peke på at i denne filmen var det store forskjeller på de to episodene. Kvinnen ble holdt fast, og hun ropte også at han skulle slutte og at det gjorde vondt. Dette er jo et signal til andre om at de skal gripe inn. I den andre situasjonen var det større avstand mellom de to - mannen kunne ha stukket av hvis volden plaget ham. Han satt der også helt passivt uten å sette seg i motverge eller be om hjelp. Dette er typisk for filmer som skal "bevise" ting på subjektivt grunnlag. Det er mulig du har et poeng, men jeg synes ikke at denne videoen er et argument for hvordan "alle" menn og kvinner i verden oppfører seg i visse situasjoner.
Gjest Marsvinet Skrevet 23. januar 2014 #7 Skrevet 23. januar 2014 Ikke egentlig sjalu, men innimellom irritert. Kvinner skjønner rett og slett ikke hvor godt det har det mye av tiden, og referer gjerne til at kvinner feks tjener mindre enn menn når de gjør samme jobb. Men sannheten er jo at kvinner rett og slett gjør andre valg enn menn. Feks går de heller hjem til riktig tid mens menn jobber en liten stund til (i snitt 6 timer i uka!) og spesialiserer seg heller til å bli barnelege enn kirurger. Sannheten er at når kvinner og menn gjør identisk arbeid, og tar nøyaktig de samme karrierevalgene. Så vil kvinner bli langt raskere forfremmet og også bli bedre betalt enn tilsvarende menn. Anonymous poster hash: b39cc...e5b Du kan vel ikke mene at alle kvinner peker på at kvinner tjener mindre enn menn i forskjellige yrker som noe negativt? Det er jo noen få ekstremister som mener dette. Det at du fremstiller det som at alle/flertallet av kvinner mener dette sier jo litt om hvor lite du vet.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #8 Skrevet 23. januar 2014 Du kan vel ikke mene at alle kvinner peker på at kvinner tjener mindre enn menn i forskjellige yrker som noe negativt? Det er jo noen få ekstremister som mener dette. Det at du fremstiller det som at alle/flertallet av kvinner mener dette sier jo litt om hvor lite du vet. Vi hadde diskusjonen oppe i en sal med rundt 300 mennesker her om dagen, flesteparten av dem som satt der inne var kvinner. (minst 2/3). Ikke en eneste en som trodde noe på det som ble sagt, og på slutten skrek flere fremdeles høyt om at "kvinner ikke var like flinke til å forhandle" og at "kvinner tjente mindre enn menn når de gjorde likt arbeid". Jeg vil påstå at de aller fleste kvinner fremdeles tror at de kommer til å tjene mindre enn menn når de gjør likt arbeid ja. Den påstanden er kraftig inndoktrinert. Anonymous poster hash: b39cc...e5b 1
Gjest Raindrops Skrevet 23. januar 2014 #9 Skrevet 23. januar 2014 Nå er det ikke dette tråden egentlig handler om, men jeg vil egentlig påstå at dette er en lite objektiv video. Den er jo laget nettopp for å fremstille menn som de virkelige offerene. For det andre vil jeg peke på at USA ikke er et likestilt land på lik linje med Norge. Jeg kan være enig i at vold fra kvinner tolereres i større grad, og at dette er svært negativt. Jeg vil i midlertid peke på at i denne filmen var det store forskjeller på de to episodene. Kvinnen ble holdt fast, og hun ropte også at han skulle slutte og at det gjorde vondt. Dette er jo et signal til andre om at de skal gripe inn. I den andre situasjonen var det større avstand mellom de to - mannen kunne ha stukket av hvis volden plaget ham. Han satt der også helt passivt uten å sette seg i motverge eller be om hjelp. Dette er typisk for filmer som skal "bevise" ting på subjektivt grunnlag. Det er mulig du har et poeng, men jeg synes ikke at denne videoen er et argument for hvordan "alle" menn og kvinner i verden oppfører seg i visse situasjoner. Jeg snakker heller ikke om alle, verken i hermetegn eller uten. Jeg snakker som sagt om tendenser, og jeg har definitivt et poeng, enten du evner å se det eller ikke. Se på populærkulturen, filmer, bøker, bilder, spill og humor. Menn som får bank av kvinner er underholdning og komedie, kvinner slår menn er sterke forbilder for girl power. Dette er helt enkelt kultur blandet med hvem som er fysisk overlegen og vår konstruerte sans for rettferdighet. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #10 Skrevet 23. januar 2014 Well, dette er et talkshow som viser en mann som er i et "abusive relationship". Jeg er sikker på at du har vanskelig for å ta mannen seriøst, "han er jo mann så han kan jo bare gå". Det er i alle fall det alle kommentarene under videoen skriver. Eller så skriver de ting for å latterliggjøre han, som "say hello to the worlds biggest pussy". Hadde de ledd hvis kjønnsrollene var omvendte? Så klart ikke. Det er fakta at menn som blir slått av kvinner latterliggjøres, hånes, gjøres narr av, baksnakkes. Det er ikke så mye lettere å være mann enn det er å være kvinne. Du er bekymret for å bli voldtatt. Menn er bekymret for å bli slått ned "for moros skyld", eller for å bli ranet. Kanskje knivstukket i magen for å bli frastjålet en mobiltelefon. Ikke tro menn har det noe lettere enn kvinner har det. Den eneste fordelen med å være mann fremfor kvinne er at man slipper mensen. Men det gjør kvinner flest likevel, siden de fleste kvinner går på p-pillen. Anonymous poster hash: 94509...9d7
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #11 Skrevet 23. januar 2014 Er sjalu på at kvinner har det altfor lett på sjekkemarkedet. Bare å lage seg en profil på sukker.no så har man så mange dater at man ikke rekker å gjøre noe annet. Sånn rent bortsett fra det så er jeg rimelig fornøyd med å være mann! Dog, det kunne jo vært interessant å være kvinne for en dag og se hvordan det egentlig er. Anonymous poster hash: 5caa6...854
Gjest Corto Maltese Skrevet 23. januar 2014 #12 Skrevet 23. januar 2014 Nei hvorfor skulle jeg være sjalu på kvinner ? 1
Gjest meh Skrevet 23. januar 2014 #13 Skrevet 23. januar 2014 (endret) I Norge så føler jeg folk er svært likestilte og det av forskjeller som eksisterer i bunn og grunn for det meste er småting som ikke rammer særlig mye og bredt. Som hvit, hetero mann føler jeg meg ikke akkurat priviligert, ei heller vil jeg si at jeg har fått baksiden av medaljen i ekstremt stor grad. Det av positive sider går i mine øyne mest på det som kommer med økt fysisk styrke, jeg løper f.eks en langt mindre risiko for å bli overfalt enn hva en kvinne på 170 og 65kg gjør. Selv om overfall er sjeldne, fører de naturligvis til mye frykt. Som ved terror. Dette er jeg som mann i langt større grad skånet for. Et område hvor jeg som mann ganske klart blir forfordelt på er muligheten til å få hjelp hvis jeg skulle få problemer eller i det hele tatt få problemene som rammer meg som mann på dagsorden, kontra hvis jeg hadde vært kvinne. Langt flere menn enn kvinner tar selvmord, fortsatt så får kvinners psykiske problemer (særlig spiseforstyrrelser) langt mer fokus, videre så snakker man nærmest som om det er utenkelig at en mann også har spiseforstyrrelser. Dette gjelder ikke bare psykiske problemer, men omskjæring, vold, generell kjønnsdiskriminering og mye annet. Er nok også hakket enklere å få hjelp hvis du skulle ha problemer i vennekretsen som mann kontra hvis du er kvinne, folk har en slags holdning om at menn skal "manne seg opp" og takle problemer selv. I tillegg så er det uten tvil langt enklere som kvinne i dag å høste anerkjennelse enn for menn siden kvinner først og fremst konkurrerer mot kvinner, mens menn må konkurrere mot både kvinner og menn. Er du kvinne og starter en rimelig suksessfull bedrift, ja da vil du høste anerkjennelse for at du er kvinne, til tross for at kanskje menn har gjort akkurat det samme tusen ganger før. Er du kvinne vil du også nærmest automatisk få mer heder hvis du f.eks får en hedersmedjale i Forsvaret, eller om du gjør det relativt godt i sport til tross for at sporten innehar langt mindre konkurranse enn den mannlige ekvivalenten. Så kommer jo også ikke minst kjønnskvotering til utdanning, kjønnskvotering i yrkeslivet, kjønnskvotering i Forsvaret, politisk kvotering osv. Paradoksalt nok er det betydelig lettere å nå fram i livet som kvinne på grunn av alle denne særbehandlingen. Man har mange eksempler på menn som har blitt totalt overkjørt i yrkeslivet bare på grunn av at de er menn. Louise Dedichen er f.eks kontreadmiral og potensiell forsvarsminister bare på grunn av at hun er kvinne, ikke for at hun er best kvalifisert. Og for hver kvinne som hjelpes fram via slik særbehandling, er det alltid en mann som blir grovt forskjellsbehandlet. Dette kan fort skje med meg. Endret 23. januar 2014 av meh 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #14 Skrevet 23. januar 2014 Slikt kan en storebror finne på for å "passe på" lillesøsteren sin. Omvendt vil du aldri oppleve at en storesøster gjør det samme for å "passe på" lillebroren sin. Anonymous poster hash: 94509...9d7 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #15 Skrevet 23. januar 2014 Slikt kan en storebror finne på for å "passe på" lillesøsteren sin. Omvendt vil du aldri oppleve at en storesøster gjør det samme for å "passe på" lillebroren sin. Anonymous poster hash: 94509...9d7 Du har åpenbart ikke møtt min kontrollerende lillesøster og vår stakkars felles lillebror. Anonymous poster hash: 90b1e...e03 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #16 Skrevet 23. januar 2014 Jeg kan misunne menn noen ting iblant, uten at jeg skulle onske jeg var mann av den grunn. Jeg kan misunne menn kraften av aa vaere mer "noytrale". Som kvinne kommer kvinneligheten forst - hun er forst og fremst kvinne og mener det hun mener fordi hun er kvinne og deler sitt syn og sine holdninger, visstnok, med alle andre kvinner. Som mann kan man vaere "noytral", man mener det man mener fordi man mener det, ikke fordi man har penis. Jeg kan ogsaa misunne menn at de ikke har samme tidspress ift. aa slaa seg til ro og faa barn, samt at de for kvinner ofte holder seg attraktive lenger. Kvinner har fordelen av aa ikke staa ansvarlig for initiativ i datingmarkedet, men paa motsatt side opplever storre risiko - sex har potensielt storre konsekvenser samt at kvinner blir fordomt for aa ha mange partnere, og maa derfor "holde tallet lavt" (som kan vaere lettere sagt enn gjort naar en mann ikke lenger vil ha noe seriost etter sex har funnet sted). I den vestlige verden ser jeg paa det som ganske jevnt. Det er fordeler og ulemper ved begge kjonn. Naar noen synes det er veldig skjevt er det som regel enten fordi de ikke klarer aa se tingene fra det motsatte kjonns staasted, og gjerne fordi de generelt foler seg mislykket og ikke "drar nytte" av fordelene av aa vaere det kjonnet de er (f.eks. kvinner som ikke er fysisk attraktive samt menn uten selvtillit). Anonymous poster hash: 685da...600 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #17 Skrevet 23. januar 2014 Ikke sjalu, men så sammenligner jeg meg ikke med folk som blir tatt under vingen til storsamfunnet. Jeg identifiserer meg ikke med mennesker som innbiller seg at selvstendighet er det å få lærere, foreldre, nav-kontor, helsetjenester osv til å opplyse dem om alt de har av rettigheter, gi dem ekstraundervisning når de sliter i fag, vise dem nøyaktig hvordan de skal klatre i karrierestigen, eller hvem de skal snakke med når de sliter. Ja, kvinner lever et lettere liv enn meg, det er det ingen tvil om, men jeg klarer meg hvertfall selv, uten at jeg har et nettverk som automatisk ser på det som sin plikt å hjelpe meg opp og frem i livet. Hva du mener med at menn ikke er forventet å holde sin seksualitet tilbake skjønner jeg ikke? Vi blir pepra fra fødsel av at å se på en jente på feil måte kan være en form for overgrep og det er ikke vi som går rundt halvnakne for å vise oss frem til alt og alle og kan nistirre på en fleshlight siklende mens hele verden applauderer det, og vil betale for å se oss bruke den. but whatever makes you sleep better.Anonymous poster hash: aef86...92a Jeg skjønner ikke hva du snakker om, men det har i hvert fall ingen relevans for virkeligheten. Hilsen mann.Anonymous poster hash: 88527...897 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #18 Skrevet 24. januar 2014 Jeg skal av og til inrømme at jeg er sjalu på menn. Dere kan gå alene gatelangs uten å bli plystret og hoiet etter. Dere kan gå hjem om kvelden uten å måtte frykte overfallsvoldtekt. Ingen krever at dere skal holde deres seksualitet tilbake, eller får dere til å føle dere skitne av sex. Ingen forteller dere at dere burde være mindre ambisiøse, og tenke mer på hjem og familie. Deres synspunkt blir skjeldent (aldri) sett ned på på grunn av kjønnet deres. Dere kan tisse utendørs Til tross for disse tingene er jeg svært fornøyd med å være kvinne sammenlagt.Særlig her i Norge, hvor jeg har like rettigheter og muligheter som menn (noe få kvinner har på verdensbasis). Jeg kan pynte meg så mye/lite jeg vil, og ha nesten hvilken som helst jobb/hobby uten at noen stiller spørsmålstegn ved min femininitet. Har hørt enkelte si at de er sjalu fordi "kvinner har det lett" eller fordi vi har "makten på sjekkemarkedet". Noen er muligens sjalu fordi kvinner kan velge å være husmødre (og la seg forsørge) uten at noen stiller spørsmålstegn ved dette (utenom noen feminister kanskje ). Også har vi pupper. Yes! Er dere menn noen gang sjalu på kvinner? Vi trenger bare å bekymre oss for å bli banket opp helt uten grunn, og vår seksualitet blir holdt tilbake av damer, ikke hele samfunnet. Vil si at de 2 utligner hveradnre. Anonymous poster hash: d320a...363
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #19 Skrevet 24. januar 2014 Vi trenger bare å bekymre oss for å bli banket opp helt uten grunn, og vår seksualitet blir holdt tilbake av damer, ikke hele samfunnet. Vil si at de 2 utligner hveradnre. Anonymous poster hash: d320a...363 Hvordan er det værre å bli banket enn å bli banket OG voldtatt? Hadde du valgt juling med penis i rævva eller uten hvis du kunne velge? Hvordan blir deres seksualitet holdt tilbake av damer? Når var sist gang en mann ble steinet til døde av damer i Saudi-Arabia? Anonymous poster hash: eada7...e0c 1
pressplay Skrevet 24. januar 2014 #20 Skrevet 24. januar 2014 Jeg skal holde meg til TS førsteinnlegg. Jeg er ikke sjalu på kvinner, det er meningsløst å ønske å være noe annet enn det man er, men noen forskjeller er det. Jeg er "sjalu" fordi: - Det er lettere for kvinner å finne seg en partner på kjønnsmarkedet. - En mannlig jomfru på 30 blir sett på som en taper, mens en kvinne blir hyllet - Er man som mann glad i å leke med barn eller ønsker å jobbe i barnehage vil mange streife innom tanken på om han er pedofil - Det er mye større sjanse for menn å bli utsatt for vold - Har menn problemer må man ta det som en mann mens kvinner får sympati - Mens seksualitet er skitten mens kvinners er uskyldsren og vakker - Om en mann prøver å sjekke opp en dame risikerer han å bli sett på som en ekling om kurtisen ikke er ønsket av kvinnen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå