Gå til innhold

Kela vs Hercules

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på hvilket bur som er best av disse to. I den forrige bilen min hadde jeg Kela-bur. Det var en liten personbil, og jeg måtte legge ned baksetene for å få plass. Det fantes ikke Hercules- eller Variocage-bur til den type bil. Jeg ville heller ikke ha noen av disse usikre stålburene som kan spidde hunden under en krasj, eller gitter/netting som skiller bagasjerom og baksete, for da dør jo garantert hunden hvis det skjer noe.

Har undersøkt mye før jeg endte med Kela, fordi det virka sikrest av alternativene. Belte er jo veldig usikkert om det skjer noe. Det var også veldig praktisk å få spesialtilpasset bur til bilen.

Så kjørte jeg ut med bilen i desember, heldigvis ikke med hunden i. Bilen ble totalvrak fordi understellet gikk dukken, og jeg har nå, etter en måneds tid med leiebil og hunden i sele (som føltes veldig usikkert, og jeg prøvde å kjøre minst mulig med ham), kjøpt stasjonsvogn.

Det vil si at nå har jeg plass til et ordentlig bur. Og siden jeg har en stor rase må det sannsynligvis bli Hercules sitt XL-bur, fordi det er ikke plass til de største fra Variocage. MEN det er jo mye dyrere.

Tenker da at Kela er bra fordi det spesialtilpasses og koster under 2000 kroner. Hercules koster 4500 kroner, og nå når jeg har kjøpt bil er ikke økonomien på topp.

Men hvor mye sikrere er Hercules? Jeg trodde begge var kollisjonstestet, men finner ingenting om det? Kela-mannen kan kanskje også ta tilbake det buret vi hadde? Hvor verdt det er det med Hercules? Jeg vil gjøre det beste for hunden, selvfølgelig, og er veldig i tvil her om hva som er best.

Noen råd?

Anonymous poster hash: b524c...fba
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok gått for Herkules, men Kela er jo et godt bur det også. Har sett en bil blitt påkjørt bakfra med Herkules-bur inni og det sto like fint.

Jeg vet ikke om det ene er tryggere enn det andre, men Herkules er jo mer anerkjent og var det første buret som var typegodkjent i krasj-test.

Jeg ville spytta inn litt ekstra penger og kjøpt Herkules når du har plass til det. Ikke fordi Kela er dårlig, men fordi Kela ikke er testet på samme måte.

Skrevet

Jeg har sett ulykker med både Kela, Variocage og Hercules! Litt varierende, men Herculesen var den som kom dårligst ut av de og var helt rart bøyd! Heldigvis var det ingen hund inni, så alt gikk jo bra! Alle bur som er helsveiset tåler like mye som både Hercules, Kela og Variocage.

Let heller etter erfaringer og spør folk enn å tenk på tester! Disse simple et feste i bikkja, et feste i setebeltet i bilen er også testet og godkjent, men jeg ville aldri hatt hunden min i en slik en for de rykker jo så fort som tvert, men godkjent er de!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...