AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Hei, Jeg er 25 år og begynte for et halvt år siden å investere i dyrere hudpleieprodukter som Decleor, Priori, Matis, og MD-formulations(beklager om jeg staver feil). Nå et halvt år etter synes jeg det bare kommer mer og mer linjer rundt øynene, og at huden rundt øynene er blitt slappere. Spørsmålet er: Er det bare slik at alt går strake veien nedover etter fylte 25, eller er det noen her som har erfaring med at huden er blitt verre etter å ha brukt en eller flere av disse produktene? Takk for svar!Anonymous poster hash: 44fac...c12 Anonymous poster hash: 44fac...c12
Professor Orm Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 Jeg kan ikke se hvorfor du skulle få rynker av disse produktene. MD kan jo til og med redusere rynker noe. Kan hende du har noe tørr hud rundt øynene og burde bruke en god øyekrem.
Gjest funday Skrevet 23. januar 2014 #3 Skrevet 23. januar 2014 Jeg kan ikke se hvorfor du skulle få rynker av disse produktene. MD kan jo til og med redusere rynker noe. Kan hende du har noe tørr hud rundt øynene og burde bruke en god øyekrem. Det er jo nettopp det jeg har gjort, har både brukt anbefalte øyekremer fra Priori og Decleor. Synes bare det er merkelig at det plutselig kom mange flere linjer dette halvåret jeg har brukt disse merkene.
Professor Orm Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 Det er jo nettopp det jeg har gjort, har både brukt anbefalte øyekremer fra Priori og Decleor. Synes bare det er merkelig at det plutselig kom mange flere linjer dette halvåret jeg har brukt disse merkene. Ja, det høres merkelig ut. Jeg merker selv forskjell på huden min nå som jeg er i midten av 20-årene, kan godt hende du har rett i at det er det som skjer med deg også. Man må også huske at de bare er kremer, finnes grenser for hvor stor effekt de kan ha, både den ene og den andre veien. Selv har jeg ikke brukt Priori, kun Decleor. Fikk ikke dårligere hud av den.
Gjest funday Skrevet 23. januar 2014 #5 Skrevet 23. januar 2014 Ja, det høres merkelig ut. Jeg merker selv forskjell på huden min nå som jeg er i midten av 20-årene, kan godt hende du har rett i at det er det som skjer med deg også. Man må også huske at de bare er kremer, finnes grenser for hvor stor effekt de kan ha, både den ene og den andre veien. Selv har jeg ikke brukt Priori, kun Decleor. Fikk ikke dårligere hud av den. Kanskje det rett og slett er naturens(forferdelige) gang. Jeg fikk høre at jeg hadde tørr og sensetiv hud, og det er jo akkurat den hudtypen rynkene koser seg på. Blir litt stressa når det går så fort :s
Professor Orm Skrevet 23. januar 2014 #6 Skrevet 23. januar 2014 Kanskje det rett og slett er naturens(forferdelige) gang. Jeg fikk høre at jeg hadde tørr og sensetiv hud, og det er jo akkurat den hudtypen rynkene koser seg på. Blir litt stressa når det går så fort :s Huff, ja det er ikke noe gøy. Å holde huden fuktig vil i alle fall hjelpe på tørrhetslinjene. Hvis du har opplevd at huden ble posete, kan det rett og slett bety at kremen er for tung for deg, du nevnte i alle fall at den ble slapp, men det var kanskje ikke det du mente. 1
Gjest funday Skrevet 23. januar 2014 #7 Skrevet 23. januar 2014 Huff, ja det er ikke noe gøy. Å holde huden fuktig vil i alle fall hjelpe på tørrhetslinjene. Hvis du har opplevd at huden ble posete, kan det rett og slett bety at kremen er for tung for deg, du nevnte i alle fall at den ble slapp, men det var kanskje ikke det du mente. Mener at huden under øynene generelt er blitt løsere, vet ikke helt hva du mener med poser? Hevelser?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #8 Skrevet 23. januar 2014 Det er jo en del ingredienser man skal være litt obs på ift sollys etc. Bruker du litt spf i ansiktet til daglig? For meg så funker ingen av de merkene, og jeg har tørr og sensitiv hud. Anonymous poster hash: 3f83a...5ba
Professor Orm Skrevet 23. januar 2014 #9 Skrevet 23. januar 2014 Mener at huden under øynene generelt er blitt løsere, vet ikke helt hva du mener med poser? Hevelser? Jeg tenkte mest på hevelser. Hvis man bruker for rike og aktive kremer for sin alder og hudtilstand, kan huden reagere negativt. Har ikke opplevd det selv, men det sies det.
Gjest funday Skrevet 23. januar 2014 #10 Skrevet 23. januar 2014 Jeg tenkte mest på hevelser. Hvis man bruker for rike og aktive kremer for sin alder og hudtilstand, kan huden reagere negativt. Har ikke opplevd det selv, men det sies det. Har ikke hatt hevelser så vidt jeg har fått med meg. Tror kremen skal passe hudtypen min, var iallefall to hudpleiere som anbefalte den, så håper det. Kanskje jeg kan prøve en annen de kan anbefale en stund og se om det er noen forskjell.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #11 Skrevet 23. januar 2014 inneholder ikke decleor masse eteriske oljer, som man kan reagere allergisk på? Anonymous poster hash: c1f67...46a
Gjest funday Skrevet 23. januar 2014 #12 Skrevet 23. januar 2014 (endret) Det er jo en del ingredienser man skal være litt obs på ift sollys etc. Bruker du litt spf i ansiktet til daglig? For meg så funker ingen av de merkene, og jeg har tørr og sensitiv hud. Anonymous poster hash: 3f83a...5ba Har ikke brukt solfaktor nå på vinteren, men bruker vanligvis sunblock daglig på sommeren. Vet man egentlig skal bruke hele året, så kan prøve å ta meg sammen. Hudkremen fra Decleor som jeg bruker er jeg veldig fornøyd med, bare litt skeptisk til øyekremen.Hvilket merke bruker du på øyekremen? Endret 23. januar 2014 av funday
Gjest funday Skrevet 23. januar 2014 #13 Skrevet 23. januar 2014 inneholder ikke decleor masse eteriske oljer, som man kan reagere allergisk på? Anonymous poster hash: c1f67...46a Tror ikke jeg har fått noen allergisk reaksjon, med mindre linjer og slapp hud er reaksjoner? Da vet jeg i så fall ikke
Gjest BabyBlue Skrevet 23. januar 2014 #14 Skrevet 23. januar 2014 Bruker du spf da? Om du bruker md året rundt uten å beskytte deg mot sol sier det jo seg selv hvorfor huden tar skade...
Gjest funday Skrevet 23. januar 2014 #15 Skrevet 23. januar 2014 Bruker du spf da? Om du bruker md året rundt uten å beskytte deg mot sol sier det jo seg selv hvorfor huden tar skade... Jeg er ikke flink til å bruke det på vinteren, men skjønner at jeg må ta meg sammen :s
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #16 Skrevet 23. januar 2014 Jeg kjøpte rynkekrem da jeg var 25 og fikk mer rynker av det. Heldigvis var det en klok parfymeriansatt som sa at jeg ikke skulle ha rynkekrem men krem mot fine linjer. Det er nemlig en forskjell der. På meg høres det ut som om du har valgt feil produkter. Overdriver du, enten det er med for "tunge" kremer for damer som er mye eldre enn deg eller med for hyppig bruk, så går det selvsagt utover huden. Istedenfor å gi den hjelp og fukt, gir du den en hel masse arbeid. Jeg er 41 og har faktisk ennå ikke behøvd å bruke rynkekremer. Huden min liker ikke at jeg bruker krem om natten engang, men skikkelig rengjøring hver dag og sminkefrie dager er selvsagt avgjørende. Anonymous poster hash: d8994...2c0
Gjest funday Skrevet 23. januar 2014 #17 Skrevet 23. januar 2014 Jeg kjøpte rynkekrem da jeg var 25 og fikk mer rynker av det. Heldigvis var det en klok parfymeriansatt som sa at jeg ikke skulle ha rynkekrem men krem mot fine linjer. Det er nemlig en forskjell der. På meg høres det ut som om du har valgt feil produkter. Overdriver du, enten det er med for "tunge" kremer for damer som er mye eldre enn deg eller med for hyppig bruk, så går det selvsagt utover huden. Istedenfor å gi den hjelp og fukt, gir du den en hel masse arbeid. Jeg er 41 og har faktisk ennå ikke behøvd å bruke rynkekremer. Huden min liker ikke at jeg bruker krem om natten engang, men skikkelig rengjøring hver dag og sminkefrie dager er selvsagt avgjørende. Anonymous poster hash: d8994...2c0 Alle kremene mine er anbefalt og kjøpt hos hudpleiere, så jeg vil jo tro at de valgte ut noe som passer min alder og hudtype. Men skal snakke med dem neste gang jeg er der, og se om de kanskje kan si noe om det eller anbefale noe annet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå