AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Driver og rydder i smykkene mine og har lagt merke til at flere av billigsmykkene mine lukter stygt. Nesten som gamle mynter. Jeg flyttet for en stund tilbake og de har ligger i en eske, vet ikke om det har noe å si. Noen som vet hvordan jeg kan "redde" dem? Lurer også på om noen vet hvordan man pusser billigsmykker. Regner med sølvpuss ikke funker på H&M smykker? Anonymous poster hash: 61cba...c5e
Neket Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 Ville vasket dem i zalovann med en gammel tannbørste.
Teethgrinding Skrevet 23. januar 2014 #3 Skrevet 23. januar 2014 Som gamle mynter.... Urhh... *Kaster opp*
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 Puss smykkene med tannkrem og skyld godt i vann etterpå Det fungerte for meg. Anonymous poster hash: f74e0...629
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #5 Skrevet 23. januar 2014 Som gamle mynter.... Urhh... *Kaster opp* Ja æsj, for å avspore tråden så jobbet jeg en gang i en butikk og det kom en mann og skulle kjøpe noe for rundt 400 kr med bare mynter. Hele mannen stinket sånn at jeg tok automatisk noen steg bakover og forsøkte å holde hånden diskret foran nesen, og selvfølgelig sto han og talte opp alle pengene så det tok jo dritlang tid. Myntene var klissete og full i tobakk og rusk og stinket så jævlig at vi måtte legge de i en egen konvolutt før vi kunne få lagt de i nattsafen. Men myntlukt er heller ikke noe godt. Jeg ville ha vasket med varmt vann og zalo og pusset med en kost, type tannkost. Deretter ville jeg lagt de på at håndkle og klappet de tørt, og så gått over med føneren for å sørge for at de er helt tørre overalt. Ellers ruster de. Anonymous poster hash: b529d...9f8 2
_Aries Skrevet 24. januar 2014 #6 Skrevet 24. januar 2014 Jeg bruker å ha varmt zalovann i en kopp og legg smykker/ringer/øredobber i. Lar de ligge sånn 10-15 minutter, så vasker jeg de litt med hendene for deretter å skylle og tørke de. Det samme gjør jeg med klokker. Legger selve urskiven på en kniv som jeg legger over koppen, så får jeg vasket selve "lenken" skikkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå