Gå til innhold

Jeg er sjalu på stesøsknene mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far har alltid vært lite interessert i meg, men han har kjempegod kontakt med stebarna sine. Klassisk problemstilling. Hans kone liker meg ikke fordi hun er sjalu på min mor, så jeg ble nektet adgang til deres hjem for snart ti år siden og har siden det hatt nesten null kontakt med far. Jeg er venn med de alle på Face og ser bilder av ferier, ekstravagante gaver osv. Enda jeg er voksen plager det meg at han ønsker å tilbringe så mye tid med de. De er foresten like gamle som meg. De har droppet ut av skolen, jobber ikke, driver med rus og lever av lommepenger fra min far og deres egen far. Alikevel er det ifølge min far og hans kone meg de skammer seg over. Jeg har gjort flere forsøk på å gjenopta kontakt med far, men det stopper opp. Jeg kunne ønske jeg klarte å slippe det og "glemme" de, men jeg tar meg i å henge meg opp i hva de legger ut på Face.... Noen tips?

Anonymous poster hash: 04903...002

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slett hele hurven fra Fb, og gå videre i livet.

• Liker 3
Skrevet

blokker de eller slett de fra facebook.

Anonymous poster hash: 8b7c9...d74
Skrevet

Vet du, om de behandler deg slik, så tror jeg at jeg hadde kutta all kontakt uten å si et ord. Bytt telefon, slett og blokker på facebook, skype eller hva du nå bruker. Når og om du hører noe fra dem så si det som det er. Det høres jo ut som om du ikke er en del av den familien i det hele tatt. Hvofor skal du ha kontakt da?

Anonymous poster hash: f2fd9...25f
Skrevet

Sliter med det samme, men det gjelder mine halvsøsken. Han mistet helt interessen for meg etter sitt siste ekteskap. Kona er så sjalu, at han ikke får ha bilder av meg eller min søster i hjemmet deres, for der skal det bare være bilder av deres felles barn. Han kontakter meg aldri og engasjerer seg null i livet mitt. Det er liksom ikke noe å kutte heller, for vi har jo ikke kontakt. Men så fort kona dro for en stund å fant seg ny mann, var han rask med å oppta kontakten med oss, men så kom hun tilbake, og da var vi "glemt".

Skrevet

Åh, det er så deprimerende og trist å lese om hvor inn i helvete dustete og liten innsikt enkelte fedre, og menn har, samt at de lar nye kvinner herpe forholdet de har til sine barn. Forstår meg ikke på de kvinnene heller. De samme kvinnene som har egne barn og som står opp for dem i tykt og tynt. Men som glatt ofrer andres hvis de står i veien for egne "interesser"... :klo:

Har ingen gode råd og komme med, annet enn at jeg vet hvis det hadde vært meg så hadde jeg sprukket og sunget ut!

• Liker 3
Skrevet

Du kan ikke tvinge faren å elske deg og bry seg. Har han ikke interesse er det det beste for deg å gi slipp. Du er den eneste som blir såret fordi du bryr deg.

Slett stesøsken fra facebook slik at du ikke får gnidd det inn om og om igjen.

Trist med slike fedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...