Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist sommer var jeg på ferie med fire venninner. Vi var på et sted hvor alkohol og fest var vanskelig å unngå. Den ene kvelden fikk jeg i meg litt for mye alkohol og ble ganske dårlig. Jeg gikk derfor tilbake til hotellrommet og la meg, sov som en sten som man som oftest gjør når man har fått litt for mye god drikke i seg.

Kvelden etter bestemte jeg meg derfor for å ikke være med ut, siden jeg fortsatt var ganske uggen fra dagen før. Jeg bodde på rom med to andre jenter, mine bestevenninner. En av dem ga meg mobilen hennes å spurte om jeg ikke bare kunne passe på den slik at hun ikke skulle miste den. Klart jeg kunne det! Spurte om jeg kunne sjekke ut facebook, mail og bilder vi hadde tatt på hennes mobil siden min ikke fungerte. Dette kunne jeg.

Der satt jeg da på hotellrommet, alene og bladde igjennom bilder som vi hadde tatt iløpet av de siste dagene. Plutselig kom jeg over et bilde som fikk meg til å kjenne et lite stikk i magen.

Bilde var fra kvelden før, og bilde var av meg. Ikke bare hadde de tatt bilde av meg mens jeg sov, men de hadde faktisk dratt opp t-skjorten min og ned bh-en min og tatt bilde av brystene mine. De poserte bak meg med smil og tommel opp, mens jeg lå i dyp søvn. Så på et av bildene at de også hadde tatt med seg en ukjent gutt med på rommet, som også sto å lo.

Jeg har i mange år hatt et utrolig stort problem med brystene mine, og aldri vist meg naken for noen av bestevenninene mine. De visste veldig godt at jeg hadde komplekser og har i alle år respektert at jeg ikke vil vise meg naken foran dem.

Det ble tatt opp kvelden etter, hvor jeg fortalte hvor såret jeg ble av dette og at jeg selv hadde slettet bildene. Lang historie kort, de unnskyldte seg og skyldte på at de hadde drukket for mye. (Men hvorfor var bildene der enda da?) Siden jeg ikke ville ødelegge resten av ferien godtok jeg unnskyldningen og det ble som om det aldri hadde skjedd.

Jeg har aldri kunnet snakke om dette med noen fordi jeg vil ikke at noen skal synes at venninnene mine er fæle, for det er de ikke. Det er vanskelig å ikke kunne høre fra noen andre om det bare er jeg som overdriver eller hva det er.

Tenker støtt og stadig på dette og føler ikke at det var greit gjort. Hvordan hadde dere reagert?

Anonymous poster hash: 60b67...c5f
Videoannonse
Annonse
Gjest TheRighteous
Skrevet

Ble kvalm bare av å lese det. For noen ekle venninner..

• Liker 24
Skrevet

Kan ikke noe for å mene at venninne dine er ekstremt barnslige, egoistiske (verdsetter latter høyere enn dine følelser) og slemme. Hvordan er ditt forhold med demi dag ts?

• Liker 3
Skrevet

Disse jentene kvalifiserer ikke akkurat til "Friends of the year"-prisen. Tror jeg hadde hatt alvorlige tillitsproblemer etter en sånn episode, og hadde nok kuttet kontakten med dem. Alkohol er ikke noe man kan gjemme seg bak når man har gjort noe dumt (eller forferdelig slemt, som i dette tilfellet)!

Anonymous poster hash: 88c45...49c
  • Liker 2
Skrevet

Det var et overgrep, og det er da virkelig ikke greit uansett hvor mye man har drukket!

• Liker 11
Skrevet

Oi, særdeles drøyt! Jeg hadde pakket og dratt der og da! Slike venninner trenger du virkelig ikke TS :hug:

Skrevet

What the f...?? Hadde aldri kunnet stolt på dem igjen. I can't help it, men jeg synes venninnene dine gjorde noe helt ufyselig, og synes de er ekstremt umodne og ikke akkurat slik gode venninner skal være.

Skrevet

Får helt vondt av å bare lese innlegget ditt, ts. Kan nok ikke fatte hvor vondt det er for deg.

Jeg ville nok krevd at de slettet bildene også kuttet de ut av livet mitt... huff.

Anonymous poster hash: c6090...ba8
Skrevet

Det var skikkelig drøyt ass :-(

Håper de andre har slettet bildene hvis det var flere enn henne som tok bilder.

Skrevet

Dette høres ikke ut som noen som virkelig er dine venninner synes jeg. Klart de kan ha hatt svekket dømmekraft pga alkohol, men sånn gjør man bare ikke. Det langt over streken. Ville som andre påpeker her krevd de slettet og kuttet de ut. Hadde ikke klart å stole på dem igjen uansett. Håper det går bra med deg TS :)

Skrevet

Fysj, så fælt gjort! Selv om mye av dømmekraften forsvinner når man drikker, så syns jeg likevel dette sier mye om hva slags mennesker de er. Grenser skal man fortsatt ha. Dette var utrolig umodent og ufyselig gjort. Jeg hadde ikke klart å vise tillit til de igjen... Håper det går bra med deg!!

Skrevet

Å, så mange svar allerede! Veldig greit og endelig få skrevet det ned og delt dette med noen! Veldig greit å høre at det ikke er jeg som overdriver. De er fortsatt venner av meg, men jeg har det alltid i bakhodet hver gang jeg møter dem.

Dette har gjort at jeg ikke kan stole på dem slik som jeg kunne før. Jeg er forferdelig glad i dem og det er derfor jeg fortsatt sliter med å forstå hvordan de kunne gjøre noe slikt.

Vi har aldri snakket noe mer om det etter at jeg tok det opp med dem dagen etter jeg fant bildene. Tror ikke de forsto hvor såret og krenket jeg faktisk følte meg. Jeg har alltid vært av den typen som tilgir litt fortere enn jeg burde, litt dumsnill til tider. Noe jeg syns eg dumt , spesielt nå i etterkant !

Tusen takk for alle svar og støtte :klem:

Anonymous poster hash: 60b67...c5f
Skrevet

Helt enig i at dette er et overgrep. De burde skamme seg

Skrevet

Huff og æsj, så slemme de er!

Jeg synes du skal ta det opp jeg. Siden det fremdeles plager deg. Få dem til å forstå hvor lite greit det er, og hvor sveket du føler deg.

Anonymous poster hash: 4d45d...200
Gjest Chloe87
Skrevet

Dette var bare drøyt! For noen usympatiske, barnslige og onde "venninner"! Det går ikke an!

Skrevet

Med venner som det, hvem trenger fiender.

Ville nok revurdert alle de vennskapene.

Venner skal passe på hverandre når man drikker for mye, blir dårlig osv. Ikke utnytte hverandre for en latter. Og det at de viste på forhånd hvordan du føler om brystene dine gjør bare situasjonen MYE verre!

Anonymous poster hash: a5a74...276
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville tenkt som så at disse jentene ikke var venninnene dine i det hele tatt. Ekte venninner ville ALDRI ha gjort noe slik. Det er rett og slett uakseptabel oppførsel, og ett overgrep mot deg. At de skylder på at de var fulle er rett og slett ingen grunn, ett overgrep er ett overgrep. Finn deg nye venner sier jeg bare. De jentene ville jeg aldri klart å stole på noensinne.

• Liker 1
Skrevet

Krenke en person på den måten også for å skylde på alkohol? Latterlig dårlig gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...