Wilma- Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Hei dere. Jeg kjøpte i 2011 en leilighet i Oslo som jeg solgte med overskudd på rundt 600 000 i 2013. Jeg hadde da eid leiligheten i over ett år som tilsvarer skatteetatens krav om at jeg slipper å betale skatt av overskudd. Men så kom kravet om at jeg måtte betale skatt av dette likevel. "Javel" tenkte jeg, så jeg svarte på brevet med kjøps- og salgsdatoer samt tinglysningsdatoer. Så kommer problemet. På grunn av at jeg var ALT for treg til å melde flytting til folkeregisteret, samkjører ikke de datoene med datoene som jeg sier at jeg har bodd der. Så nå må jeg altså bevise dette. Har allerede tenkt på strømregninger og nettleie, men har noen av dere noen idè på andre måter man kan "bevise" at man har bodd et sted? Tusen takk for hjelpen.
Wilma- Skrevet 23. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2014 Jeg eide. Som skrevet ovenfor kjøpte jeg og solgte videre med overskudd, hvilket de nå vil ha 50% av.
snusmumriken Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 Så kjipt, håper du får orden på det Det blir jo veldig vanskelig, for som du sier strømregninger, fellesutgifter etc. beviser jo ingenting. Mottok du ikke post der heller? Kan bekreftelse fra sameie/styre holde? Går det eventuelt an å bevise motsatt, altså om du bodde et annet sted før du kjøpte leiligheten, kan du bevise at du IKKE bodde der lengre fom. datoen du kjøpte leilighet?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #5 Skrevet 23. januar 2014 Du får kontakte en advokat for å redegjøre hva beviskravene er. Med en 100-150.000 i vektskålen er nok timeprisen verdt det. PS: det er dessuten 28% av overskudd ved salg. Ikke 28% av 600.000 men 28% av 600.000 minus utgifter til megler og alle andre utgifter til salget. Hvor du har fått 50% fra vet jeg ikke. Anonymous poster hash: 20161...5b6 2
Gjest Wei Wei Skrevet 23. januar 2014 #6 Skrevet 23. januar 2014 Hvor forsinket var du med å melde flytting? Man må jo gjøre det innen 9 dager. At du betalte strøm osv har vel lite å si. Du kan ha leid ut leiligheten. De betalte deg leie mens alle betalinger for strøm, nettleie, internet, fellesutgifter gikk fra din konto. Det er vel det som er det vanligste ved utleie. Leide du før du har kjøpt denne boligen? Kan du få en bekreftelse fra tidligere utleier om når du flyttet ut / evt. andre flyttet inn på din tidligere adresse? 1
Wilma- Skrevet 23. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2014 Det ordnet seg på en noe merkelig måte men dog. Jeg opplevde at mine dusjdører eksploderte (!) da jeg dusjet i leiligheten og har derfor dokumentasjon fra sykehus på dette. Hell i uhell er det vel noe som heter ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå