AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #1 Del Skrevet 23. januar 2014 Noen som har fått det noen gang? Har noen fått ekstra høye regninger pga virus? Er det noen som har erfaring eller vet hva man kan gjøre for å sikre seg? Hva er det en ikke skal gjøre? Har heldigvis ikke erfaring selv, lurer derfor på om det er noen skikkelig smarte der ute som har noen enkle grep for at jeg kan føle meg sikker. Mye nedlasting av apper og surfing gjør meg nervøs. Anonymous poster hash: 7e942...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 23. januar 2014 #2 Del Skrevet 23. januar 2014 Har aldri fått virus på mobil noen gang, da jeg alltid har vært ekstremt forsiktig. :3 For å sikre seg kan man for eksempel laste ned en app som heter Lookout. Du finner informasjon på googleplay om den her: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lookout&hl=no Dr. Web er og en god kandidat: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.drweb Sophos Mobile Security: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sophos.smsec eller du kan laste ned fra deres egen side: http://www.sophos.com/en-us/products/free-tools/sophos-mobile-security-free-edition.aspx (Jeg bruker Sophos versjonen for Mac). En link til det er verdt å se på når det gjelder å fjerne virus: http://www.selectrealsecurity.com/remove-android-virus Generelt er det vel snakk om å være like forsiktig på mobil som man måtte være på data. Hvordan beskytte seg: http://www.redmondpie.com/android-malware-protection-how-to-protect-your-phone-from-malware-and-virus-threat-guide/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. januar 2014 #3 Del Skrevet 23. januar 2014 http://www.amobil.no/artikler/unngaa_virus_paa_mobilen/48001 Du trenger ikke antivirus om du passer på at du ikke aksepterer filer du ikke vet hva er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #4 Del Skrevet 23. januar 2014 Hvordan vite om man har fått virus på mobilen? Jeg har en relativt ny mobil som siden starten har kommet med mye reklame. F.eks. kommer det reklame om diverse spill, noe som legger seg på mobilen som ikoner, eller at når jeg er inne på nettet, så blir jeg automatisk sendt til Play og til et eller annet spill. Andre ganger kommer det opp meldinger om at jeg bør scanne mobilen fordi det er fare for virus, og det står oppe til hjørnet på skjermen at det er ad. Jeg kan klikke det bort. Dette skjer stort sett daglig. Er dette virus? Anonymous poster hash: 17653...7e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #5 Del Skrevet 23. januar 2014 Hører om folk som får sjokkregning, hvordan er det mulig egentlig? Kan mobilen gjøre ting på egenhånd? Anonymous poster hash: 7e942...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 24. januar 2014 #6 Del Skrevet 24. januar 2014 Hører om folk som får sjokkregning, hvordan er det mulig egentlig? Anonymous poster hash: 7e942...eea Datteren til en kollega til faren min hadde vært i statene og brukt mobilen flittig til å ringe til Norge, og også få venner og familie til å ringe til henne. Stort var sjokket da hun fikk den mobileregningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Floskelfrosk Skrevet 25. januar 2014 #7 Del Skrevet 25. januar 2014 (endret) Har så langt ikke lastet ned anvirus-programvare på telefonen og tror heller ikke at jeg kommer til å gjøre det. Stoler ikke på dem, tror heller at sjansen for virus eller andre angrep øker om jeg installerer noe slikt. Aldri fått angrep på telefonen så vidt jeg vet. Mye handler om å ikke trykke på alt mulig rart og å bare laste ned apps som ser seriøse ut. Får man virus på pc, mobil osv så er det gjerne brukerfeil og ikke bare uflaks. Ingen angrep på dataen min heller, det er årevis siden sist. Endret 25. januar 2014 av Floskelfrosk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evelynita Skrevet 25. januar 2014 #8 Del Skrevet 25. januar 2014 Hvordan vite om man har fått virus på mobilen? Jeg har en relativt ny mobil som siden starten har kommet med mye reklame. F.eks. kommer det reklame om diverse spill, noe som legger seg på mobilen som ikoner, eller at når jeg er inne på nettet, så blir jeg automatisk sendt til Play og til et eller annet spill. Andre ganger kommer det opp meldinger om at jeg bør scanne mobilen fordi det er fare for virus, og det står oppe til hjørnet på skjermen at det er ad. Jeg kan klikke det bort. Dette skjer stort sett daglig. Er dette virus? Anonymous poster hash: 17653...7e4 Det høres absolutt sånn ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 25. januar 2014 #9 Del Skrevet 25. januar 2014 Datteren til en kollega til faren min hadde vært i statene og brukt mobilen flittig til å ringe til Norge, og også få venner og familie til å ringe til henne. Stort var sjokket da hun fikk den mobileregningen. Litt OT, men etter 10 dager i statene fikk jeg en regning på 2000,- :-p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #10 Del Skrevet 25. januar 2014 Når jeg surfer på utenlandske nettsteder med mobil er reklamen på norsk! vet nettstedet at jeg er norsk? hvordan da? creepy! Anonymous poster hash: 7e942...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 25. januar 2014 #11 Del Skrevet 25. januar 2014 Litt OT, men etter 10 dager i statene fikk jeg en regning på 2000,- :-p Det er fordi du ikke koblet til Wi-Fi på hotellet eller andre steder de tilbyr det. Har surfet på internett i flere timer om dagen i utlandet, uten å få regning på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 25. januar 2014 #12 Del Skrevet 25. januar 2014 Det er fordi du ikke koblet til Wi-Fi på hotellet eller andre steder de tilbyr det. Har surfet på internett i flere timer om dagen i utlandet, uten å få regning på det. Jeg ringte endel i tillegg da. Var faktisk ikke så mye på internett. Bodde ikke på hotell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #13 Del Skrevet 26. januar 2014 Når jeg surfer på utenlandske nettsteder med mobil er reklamen på norsk! vet nettstedet at jeg er norsk? hvordan da? creepy! De ser på IP-adressen at du bruker en norsk internettleverandør. Anonymous poster hash: 3b517...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #14 Del Skrevet 26. januar 2014 Hører om folk som får sjokkregning, hvordan er det mulig egentlig? Kan mobilen gjøre ting på egenhånd? Vanligvis er det fordi de har vært i utlandet, men det kan også skje hvis man installerer ondsinnede apper som har tillatelse til å ringe. Man bør være veldig forsiktig med å installere apper som vil ha tillatelse til å gjøre ting som koster penger, ofte finnes det alternativer som ikke krever det. Anonymous poster hash: 3b517...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå