Gå til innhold

Lyst til å bli litt sunnere i matveien, hjelp meg! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er et UTPREGET rutinemenneske. Vil gjerne spise det samme hver dag, iallefall i hverdagen. Det er det enkleste og billigste føler jeg.

Slik ser en vanlig dag ut:

Frokost: 2 grove skiver med peanøttsmør og jordbærsyltetøy (lett), 1 glass ekstra lett melk, kaffe med litt sjokopulver/melk

Lunsj: 2 husmann knekkebrød med lettmargaring, 2 kokte egg og majones, vann å drikke

Middag: Varierer jo, men vanlige retter er laks med ris og grønnsaker, kyllingkjøttdeig/karbonadedeig med grov pasta evt i gryte, supper, ser etter hva jeg har/hva jeg kan kjøpe billig. Prøver å tenke sunt, men blir pølser innimellom også. Helgemiddager er typisk taco, hjemmelagd pizza, sushi, svinekjøtt, kyllingfilet, lasagne osv.

Blir også en kaffekopp med en bit mørk sjokolade.

Kvelds: 2 grove skiver med smør, mager salami og majones, gulost og bringebærsyltetøy, pepsi max å drikke.

I helgene blir det litt chips, eller vin, noe sjokolade, men ikke så mye da jeg får dekket dette "behovet" i ukedagene.

Har ingen mål om å gå ned i vekt, mindre mengder mat gjør meg dårlig, sint og sulten. Men tar gjerne imot tips til å bli sunnere. Få dekket kroppens behov ;)

Jeg løper 5 km 3-4 ganger pr uke, og har en styrkeøkt hjemme hvor jeg tar for meg 5-7 øvelser som dekker hele kroppen. Kun egen kroppsvekt.

Så, hva syns du??

Anonymous poster hash: 2bc24...d12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg ser kostholdet ditt relativt sunt ut allerede. Det eneste er at du kan spise litt mer frukt og grønt :)

• Liker 1
Skrevet

Ser slett ikke verst ut! Og jeg ser at kostholdet ditt gir deg energi og overskudd til å trene, det er bra!

Jeg ville nok også lagt inn mer frukt og grønnsaker - bytt gjerne ut syltetøyet med frukt og bær. Bytt også ut lettmargarinen med smør; om du er redd for kaloriene, så bruk litt mindre mengde. Samme med melk, drikk helmelk, da får du i deg melka sånn som den er ment å være med vitaminer og fettet som skal til for å ta dem opp. Og istedenfor mager salami, bytt heller mellom vanlig salami og kokt skinke. Bytt gjerne ut ett av brødmåltidene med en grønn salat med noe protein som kylling, skinke, reker eller ost oppi, eller oppskårne grønnsaker med kesamdipp. Liker du havregryn, er det også sunt og kjempebillig! Ellers er det sunt å spise små porsjoner med nøtter innimellom, fint etter trening, for eksempel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...